خانهاخبار
یافته‌های جدید از بکارگیری حسگر اثرانگشت اپتیکال در گوشی‌های Galaxy A

یافته‌های جدید از بکارگیری حسگر اثرانگشت اپتیکال در گوشی‌های Galaxy A

برخی گزارش‌ها از منابع کره‌ای ادعا می‌کنند که میان رده‌های Galaxy A سامسونگ از سال آینده با حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش معرفی می‌شوند. به گفته این منابع، حسگر مخصوص این مدل‌ها از نوع اپتیکال خواهد بود.
۱۳۹۷/۹/۴

سامسونگ پس از سال‌ها تلاش و تقلا برای تغییر حسگرهای فیزیکی اثرانگشت به حسگرهای زیر پنل‌های نمایش Infinity برای گوشی‌های سطح بالا و پرچمدارش حالا قصد دارد که این روش بیومتریک سطح بالا را نه تنها در خانواده پرچمدار گلکسی اس 10 بلکه در سایر مدل‌های آینده خود هم تعبیه کند.

براساس تازه‌ترین شایعه‌ها و خبرهایی که منابع کره‌ای منتشر کرده‌اند، درواقع ممکن است که پیش از معرفی خانواده گلکسی اس 10 در سال آینده شاهد رونمایی از چند مدل میان رده سری Galaxy A این سازنده با طراحی ظاهری ناچ (بریدگی حاشیه) و همچنین حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش باشیم.

image

برخی منابع آگاه ادعا می‌کنند که سامسونگ با برخی تأمین کنندگان حسگرهای اپتیکال زیر صفحه نمایش به توافق رسیده و قرار است از آن‌ها در برخی میان رده‌های خانواده Galaxy A که سال آینده معرفی می‌شوند، استفاده کند. سامسونگ از طرف دیگر برای تأمین قطعه حسگر اولتراسونیک اثرانگشت زیر پنل نمایش مخصوص پرچمداران گلکسی اس 10 با کمپانی کوالکام به توافق رسیده است و به نظر می‌رسد که تأمین کننده قطعه حسگر اپتیکال مخصوص میان رده‌های آینده‌اش هم کمپانی چینی Aegis باشد.

اینگونه گفته می‌شود که میزان کیفیت و صحت در حسگرهای اپتیکال تاحدودی کمتر از حسگرهای اولتراسونیک پیشرفته است. حسگرهای اولتراسونیک زیر صفحه نمایش به طرز چشمگیری گران‌تر هستند و روند تولید انبوهشان هم پیش از این با مشکلاتی مواجه شده بود.

اگر حسگر اثرانگشت زیر پنل نمایش از سال آینده به استانداردی در طراحی و توسعه میان رده‌ها تبدیل شود، صنعت موبایل دگرگون خواهد شد. مفهوم این دگرگونی مخصوصا زمانی قابل درک خواهد بود که احتمال طراحی بدون حاشیه در این میان رده‌های Galaxy A را با پنل‌های نمایش Infinity-O، Infinity-V و Infinity-U تصور می‌کنیم.

هنوز به طور واضح مشخص نیست که کدام یک از مدل‌های خانواده میان رده‌های سطح بالای Galaxy A به حسگر اثرانگشت اپتیکال زیر صفحه مجهز می‌شوند و سامسونگ کدام طرح کلی پنل Infinity ار در توسعه آن‌ها به کار می‌گیرد. از طرفی اجازه دهید یادآوری کنیم که گزارش شده است گلکسی اس 10 لایت ارزان قیمت به حسگر اثرانگشت فیزیکی در کناره بدنه مجهز می‌شود. اگر این شایعه صحت داشته باشد، چگونه میان رده‌های Galaxy A با حسگرهای نامرئی زیر صفحه نمایش توسعه خواهند یافت؟! تنها یک احتمال وجود دارد و آن هم عرضه میان رده‌های Galaxy A70 و A90 با قیمتی بیش از گلکسی اس 10 لایت است. در حال حاضر اطلاعات رسمی در این باره منتشر نشده است و باید منتظر بمانیم و ببینیم سامسونگ در خلال ماه‌های آینده کدام برنامه‌های خود را رسما تأیید می‌کند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)