خانهاخبار
اسنپ‌دراگون 8150 از پردازنده‌های اندرویدی موجود قدرتمندتر است

اسنپ‌دراگون 8150 از پردازنده‌های اندرویدی موجود قدرتمندتر است

تازه‌ترین نتایج بنچمارک پردازنده اسنپ‌دراگون 8150 نشان می‌دهد که توان این چیپست از سایر پردازنده‌های موجود در گوشی‌های اندرویدی موجود در بازار بالاتر است.
۱۳۹۷/۹/۱

شایعه شده است که کوالکام قصد دارد روند نام‌گذاری پردازنده‌های پرچمدار موبایلی خود را دستخوش تغییر کند و از آنجا که یک پردازنده به نام اسنپ‌دراگون 850 مخصوص دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل ویندوز در حال حاضر عرضه شده است، نسل تازه و جانشین اسنپ‌دراگون 845 به جای اسنپ‌دراگون 855 احتمالا تحت عنوان اسنپ‌دراگون 8150 رونمایی خواهد شد. درواقع یک بورد توسعه مجهز به پردازنده اسنپ‌دراگون 8150 کوالکام مدتیست که توسط بنچمارک‌های مختلف آزمون می‌شود و حالا نتایج تازه‌ترین تست آن منتشر شده است تا بار دیگر قدرت فوق العاده‌اش را به رخ سایر پردازنده‌های مهم بکشد.

image

در این فهرست شاهد هستیم که پردازنده 8 هسته‌ای کوالکام اسنپ‌دراگون توانسته است در صدر قدرتمندترین پردازنده‌های تعبیه شده در گوشی‌های اندرویدی قرار گیرد. پس از آن پردازنده Helio P80 دیده می‌شود که البته هنوز هم رسما معرفی نشده است. در رتبه سوم اسنپ‌دراگون 845 موجود در پرچمدار OnePlus 6 دیده می‌شود و چهارمین رتبه هم به پردازنده قدرتمند 7 نانومتری Kirin 980 تعبیه شده در پرچمدار سطح بالای میت 20 پرو هوآوی تعلق یافته است. از آنجا که پردازنده تازه سامسونگ به نام اگزینوس 9820 به جای ساختار 7 نانومتری سطح بالای لیتوگرافی سازنده با معماری 8 نانومتری توسعه یافته، ممکن است که پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 855 از آن هم بهتر باشد و تبدیل به بهترین پردازنده موبایلی پرچمدار مخصوص گوشی‌های اندرویدی تا امروز شود.

image

پردازنده کوالکام اسنپدراگون 8150 پیش از این هم در ابزار آنلاین AnTuTu توانسته بود با کسب امتیاز 363392 فوق العاده به نظر برسد. همین توانمندی سطح بالا در ابزار انلاین Geekbench هم به ثبت رسیده بود و ما هم آن را برایتان گزارش کردیم. انتظار می‌رود که این چیپست ساختار 4+3+1 با قدرت بیشینه 2.84، 2.4 و 1.78 گیگاهرتز داشته باشد. ابزار AnTuTu علاوه بر گزارش امتیاز کسب شده همچنین اضافه کرده که پردازنده Adreno 640 این پردازنده حدودا 20% بهتر از نسل قبلی عمل کرده است. پردازنده گرافیکی موجود در اسنپ‌دراگون 845  پردازنده Adreno 630 بود و باتوجه به این آمار و ارقام به نظر می‌رسد که در توسعه این چیپست تازه شاهد بهبود جالب توجهی باشیم.

پردازنده اسنپ‌دراگون 8150 / 855 در نسخه مخصوص بازارهای چین و آمریکای پرچمداران گلکسی اس 10 سامسونگ تعبیه می‌شود اما نسخه جهانی همچنان به پردازنده تازه اگزینوس مجهز خواهد بود. از طرفی انتظار می‌رود که اغلب پرچمداران اندرویدی 2019 که البته پس از خانواده گلکسی اس 10 سامسونگ به بازار راه می‌یابند، از این چیپست قدرت بگیرند.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)