خانهاخبار
پتنت جدید اپل برای دوربین جلوی آیفون

پتنت جدید اپل برای دوربین جلوی آیفون

پس از هواوی و خط تولید جدید سامسونگ، حالا اپل نیز با ثبت پتنتی، نشان داد از کاهش هرچه بیشتر حاشیه صفحه‌نمایش خود با از بین بردن قسمت سیاه‌رنگ بالای آیفون ابایی ندارد.
۱۳۹۷/۸/۲۲

اپل جزئیات بیشتری درباره راه‌حل hole-in-display خود برای به حداقل رساندن حاشیه دور گوشی‌های تمام صفحه شرح داده است. گوشی‌ها سوراخ می‌شوند، تراش می‌خورند و می‌لغزند؛ و به زودی شاهد قسمت‌های باز شده‌ای خواهیم بود که قرار است جایگاه جدید امکانات جانبی باشند، از جمله دوربین سلفی.

هواوی دارای چنین پتنتی هست، و سامسونگ قبلا این نوع صفحه نمایش را با عنوان نوع O در خط تولید Infinity جدید صفحه‌نمایش خود ارایه کرده است. حتی شایعه شده است که ساخت صفحه‌نمایش بی‌نهایت O برای گلکسی اس 10 نیز به پایان رسیده است و اپل نیز احتمالا می‌خواهد چیزی در همان حد و اندازه آماده کند. شاید هم نمی‌خواهد در صورتی‌که به فکر سوراخ‌کردن قسمت بالای صفحه نمایش گوشی‌هایش به جای استفاده از حاشیه سیاه‌رنگ برای قرارگیری کیت فیس آیدی افتاد، از لحاظ حق ثبت اختراع، مشکلی داشته باشد.

سند پی دی اف پتنت جدید اپل توسط LetsGoDigital کسف شده است. USPTO این مسئله را در 8 نوامبر تایید کرد. با اینکه محتوای پتنت به مکانیک حفاری شیشه جلویی گوشی برای قراردادن لنزهای دوربین جلویی می‌پردازد، اما اینگونه استنباط می‌شود که به گوشی همراه نیز اشاره دارد.

بنابراین، قبول داریم که دوربین‌های سلفی زیر صفحه‌نمایش هنوز چالش بزرگی در حال حاضر است، اما حفاری‌کردن یک یا دو سوراخ کوچک در صفحه‌نمایش نباید برای شرکت‌هایی در حد و اندازه‌های اپل و سامسونگ مشکل برطرف نشدنی باشد. همچنین، ممکن است ما شاهد چنین پرچمدارانی در سال 2019 باشیم. اگر اپل از انجام چنین کاری منصرف شود، در واقع، مور تمسخر قرار می‌گیرد زیرا یک طراحی ساده را بدون هیچ دلیلی نادیده گرفته است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Ali

۱۳۹۷/۸/۲۳
باسلام وخسته نباشید خدمت زحمتکشان اینده و فراهم کردن اسباب راحتی برای مردم. من از اپل2 تا الان همه رو خریدم اما اپل هایی ک جابز میزد خیلی خوشگل و تو دل برو بود حتی تا ایفون8 پلاس هم خوشگل بود اما از یفون ایکس ب بعد گوشی ها ی جور دیگه ایی شد در حال حاضر همه منتظر ایفون11 با یه طراحی اشکار و جدید و متفاوت با قبلی ها قدرت پردازندگی بیشتر والبته فیس ایدی سریع تر ودر خصوص رنگ هایی جدید ک و اثر انگشت زیر صفحه نمایش و از بین بردن سیاهی بالایه گوشی که ایفون رو زشت کرده و تغییر دادن جای دوربین ها یا بهتر بگم از حالت عمودی به افقی والبته با قدرت شارژ خیلی بیشتر اگر این ترفند ها روی ایفون انجام شود علاوه بر ایفون دوست ها شاید کسایی ک حتی از ایفون بدشون میاد با تغییرات زیاد دلشون کلا به ایفون بر میگرده و فروش ایفون خیلی خیلی از همه ی ایفون ها بیشتر رونق پیدا میکنه با تشکر از.......

sajjadeshonam

۱۳۹۷/۸/۲۳
پس خلاقیت جدید گوشی چندده میلیونی بعدی اپل این خواهدبودبعلاوه کمی افزایش سایزباتری وافزایش پهنا و رزولوشن نمایشگر