خانهاخبار
حکم نهایی دادگاه واردکنندگان متخلف موبایل اعلام شد

حکم نهایی دادگاه واردکنندگان متخلف موبایل اعلام شد

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در یکصدوسی‌وسومین نشست خبری خود، اسامی محکومان دادگاه‌های ویژه جرائم اقتصادی را اعلام کرد.
۱۳۹۷/۸/۲۱
image

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ابتدای یکصد و سی و سومین نشست خبری خود ضمن تبریک فرا رسیدن ایام ماه ربیع‌الاول و میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) به اعلام اسامی و مشخصات تعداد دیگری از کسانی که در دادگاه‌های ویژه فساد اقتصادی محکوم شده‌اند، پرداخت. سخنگوی قوه قضاییه این اسامی را به شرح زیر اعلام کرد:

۱- حمید میرزایی زرین کلاهی فرزند عین‌اله مدیرعامل شرکت پارس سل قشم به هفت سال حبس تعزیری و جزای نقدی به مبلغ ۴۸ میلیارد و ۳۴۱ میلیون و ۶۱۵ هزار ریال محکوم شده است.

۲- جعفر بهشتی فروتن مدیرعامل شرکت ایما همراه به ۶ سال و ۶ ماه حبس و جزای نقدی به مبلغ ۳۷ میلیارد و ۴۹۶ میلیون و ۶۹ هزار ریال محکوم شد.

۳- علی اصغر کاویانی فرزند ابوالقاسم مدیرعامل شرکت کاریان همراه به ۶ سال و سه ماه حبس و جزای نقدی به مبلغ ۳۵ میلیارد و ۵۳۸ میلیون و ۱۲۶ هزار ریال محکوم شد.

۴- سنباد سفرها فرزند محسن  مدیرعامل شرکت پارس سام تل قشم به ۶ سال و ۶ ماه حبس و جزای نقدی به مبلغ ۲۹ میلیارد ۷۵۸ میلیون ۸۴ هزار ریال محکوم شد.

۵- علیرضا سنجری فرزند قدرت‌الله مدیرعامل شرکت اسپیناس تجارت نیکان به ۶ سال حبس و جزای نقدی به مبلغ ۱۶ میلیارد و ۵۲۵ میلیون ۳۴۰ هزار ریال محکوم شده است.

۶- محمد مرادی فرزند مرتضی مدیرعامل شرکت ارتباط همراه ویژن به ۶ سال و سه ماه حبس تعزیری و جزای نقدی به مبلغ ۱۶ میلیارد و ۳۳۲ میلیون و ۱۶۲ هزار ریال محکوم شد.

۷- فریدون امین‌آقایی فرزند محمد مدیرعامل شرکت هماهنگ پرداز هوشمند به ۶ سال و سه ماه حبس و جزای نقدی معادل هشت میلیارد و ۵۶۹ میلیون و ۳۸۸ هزار ریال محکوم شده است.

۸- مجید فلاحی فرزند محمد مدیرعامل شرکت مدیا پردازش به ۶ سال و سه ماه حبس و جزای نقدی به مبلغ هشت میلیارد و ۵۳۹ میلیون و ۹۶۲ هزار  ریال محکوم شده است.

۹- سید محمد کاویانی فرزند سیدرسول مدیرعامل شرکت بزرگمهر به ۶ سال و سه ماه حبس و جزای نقدی معادل ۶ میلیارد و ۴۳۷ میلیون و ۷۷۶ هزار ریال محکوم شد.

۱۰- محمد غالب علمداری فرزند نادر مدیرعامل شرکت توسعه گسترش فن آوری اطلاعات و ارتباطات بین المللی داتیس امرتات به پنج سال و سه ماه حبس تعزیری و جزای نقدی به مبلغ ۶ میلیارد و ۱۰ میلیون و ۵۶۰ هزار ریال محکوم شده است.

۱۱- فرشاد بهادری تولابی فرزند یحیی محکومیت به ۶ سال حبس و جزای نقدی به مبلغ پنج میلیارد و ۴۴۴ میلیون و پنج هزار ریال محکوم شد.

۱۲- مهدی محبی فرزاد فرزند بهرام مدیرعامل شرکت پرتو تجارت صدر به پنج سال و سه ماه حبس و جزای نقدی به مبلغ دو میلیارد و ۸۴۲ میلیون و ۷۸۰ هزار ریال محکوم شده است.

۱۳- علی نورایی آشتیانی فرزند ابوالفضل مدیرعامل شرکت پارس نوین مدیا به پنج سال و دو ماه حبس و جزای نقدی به مبلغ سه میلیارد و ۷۵۴ میلیون و ۱۷۲ هزار ریال محکوم شد.

۱۴- امیر میثم گیاهی فرزند حبیب مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه‌گذاری گروه آروند به پنج سال و یک ماه حبس و جزای نقدی به مبلغ دو میلیارد و ۶۷۱ میلیون و ۲۸۳ هزار ریال محکوم شده است.

۱۵- رضا شرکت افتخار فرزند نادر مدیرعامل شرکت پرشین الماس سیستم به پنج سال و یک ماه حبس و جزای نقدی به مبلغ یک میلیارد و ۸۰۹ میلیون و ۷۳۶ هزار ریال محکوم شد.

۱۶- فرخ اسکندری نژاد فرزند نادر مدیرعامل شرکت دلتا همراه پرداز شرق به پنج سال حبس و جزای نقدی به مبلغ ۶۰۰ میلیون و ۳۰ هزار ریال محکوم شده است.

۱۷- مسعود ابراهیمی گندمی فرزند میکائیل به پنج سال حبس و جزای نقدی به مبلغ ۱۴۰ میلیون و۴۷۱ هزار ریال محکوم شد.

۱۸- فرشاد بهادری طولابی، فرزند یحیی، مدیرعامل شرکت زرین صدف اطلس به ۶ سال و حبس تعذیری و پرداخت جزای نقدی معادل ۵ میلیارد و ۴۴۴ میلیون و ۵ هزار ریال محکوم شد.

۱۹-  مسعود ابراهیم گندمی به ۵ سال حبس تعذیری و پرداخت جزای نقدی به معدل ۱۴۰ میلیون و ۴۷۱ هزار ریال محکوم شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه و پس از اعلام اسامی تعدادی از محکومان دادگاه ویژه تصریح کرد: البته موارد دیگری از احکام دادگاه‌ها را نیز داشتیم که در غیر دادگاه‌های ویژه صادر شده و مشمول این استجازه اخیر نبوده است و از آنجایی که این احکام قابل تجدیدنظرخواهی است و قطعی نشده، از بیان مشخصات و جزئیات معذور هستم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (13 نظر)

hossein

۱۳۹۷/۸/۲۲
آخه چه ربطی داره، والا اگه با جرایم مبارزه نشه یجور ایراد میگیرید اگه هم بشه یجور دیگه، تکلیف شما با خودتون مشخصه؟!

حسین

۱۳۹۷/۸/۲۲
متاسفانه عادت کردیم فقط انتقاد کنیم، اولا مبارزه با فساد درجه بندی نداره که بگیم اول اونا و بعد فلان، دوما دزد بیت المال طبق شرع باید رسوا بشه و جرم کمی مرتکب نشدن که بیچاره خطابشون میکنی، در کل کار خوبی انجام شده

assassin

۱۳۹۷/۸/۲۲
من با دیدن این رای یاد فیلم سینمایی خط ویزه افتادم.اونجا هم یکی از اقا زاده ها رفت از بانک اختلاس کرد بعد اخر فیلم یه عده بی گناه(البته بجز رییس بانک که گناه کار بود) افتادن زندان.حالا اینجا هم داستان همینه خدا میدونه پشت این ادما کدوم اقا زاده یا اقا زاده هایی بودن که اسمشون هیچوقت فاش نمیشه.

آریان

۱۳۹۷/۸/۲۲
اصلا همه ی مفسدین را به سزای اعمال کثیفشون هم رسوندین.
آیا قیمت گوشی ها بر می گرده به قبل؟
شما فرض کنید تمامی عوامل تخلف این قضیه را هم اعدام کنن...خب پس باید قیمت گوشی برگرده به وضعیت قبلی... میشه آیا ؟!؟!؟!
پس یا اینا اشتباهی بودن یا اونا و یا ما "مردم غیور و آزاده و سرافراز و متمدن و بزرگوار و خردمند ایران زمین".

ایمان

۱۳۹۷/۸/۲۲
الآن گوشی ارزون میشه با این اتفاقا؟ گوشی های احتکار شده کجان؟ چه بلایی سرشون اومد؟ مگه قرار نبود به بازار تزریق بشن تا قیمتا بشنکه؟ تا کی باید صبر کنیم؟