خانهاخبار
گلکسی نوت 8 و اس 8 رابط کاربری جدید سامسونگ را دریافت نخواهند کرد

گلکسی نوت 8 و اس 8 رابط کاربری جدید سامسونگ را دریافت نخواهند کرد

سامسونگ چند روز پیش مراسمی را برگزار کرد که در آن به رونمایی از رابط کاربری جدید خود پرداخت. اکنون طبق اخبار منتشر شده، به نظر می‌رسد که برخی از گوشی‌های رده‌بالای سامسونگ از این رابط کاربری محروم خواهند ماند.
۱۳۹۷/۸/۱۹

در حالی که روزهای گذشته مرکز توجه کنفراس توسعه دهندگان سامسونگ بر روی تکنولوژی infinity Flex و گوشی‌های منعطف این شرکت بود اما سامسونگ در همین حین از رابط کاربری One UI به صورت رسمی رونمایی کرد. این رابط کاربری تغییرات چشمگیری دارد و از زبان طراحی جدید در آن استفاده شده و قرار است در به‌روزرسان اندروید پای برای گوشی‌های گلکسی اس 9، گلکسی اس 9 پلاس و گلکسی نوت 9 منتشر شود. پس از پایان مراسم سردرگمی‌هایی پیش آمد که آیا گوشی گلکسی نوت 9 توانایی استفاده از نسخه بتا این رابط کاربری را دارد یا خیر (متاسفانه شرایط کنونی خلاف این موضوع را نشان می‌دهند). اما در حال حاضر مشخص نیست که گوشی‌های گلکسی اس 8، گلکسی اس 8 پلاس و گلکسی نوت 8 رابط کاربری جدید One UI را دریافت خواهند کرد یا اینکه سامسونگ برنامه‌ی دیگری برای این گوشی‌ها دارد.

زبان طراحی جدید سامسونگ بر روی راحتی و سهولت هنگام استفاده از یک دست تمرکز دارد و تم تیره‌ی خاصی را فراهم می‌سازد و احتمال می‌رود که گوشی‌های قدیمی سامسونگ همچون گلکسی اس 8 و گلکسی نوت 8 آن را دریافت نکنند. بنا بر گزارش‌های منتشر شده، سخنگوی سامسونگ در مصاحبه با Tom’s Guide تایید کرده است که گوشی‌های سامسونگ گلکسی اس 8، سامسونگ گلکسی اس 8 پلاس و گلکسی نوت 8 قرار نیست به‌روزرسانی مبتنی بر این رابط کاربری جدید One UI دریافت نمایند.

آدام اسماعیل نویسنده وبسایت Tom’s Guide موضوع مذکور را این چنین بیان کرده است:

متاسفانه، ساموسنگ این خبر را تایید کرده و به Tom’s Guide اعلام نموده که گوشی‌های گلکسی اس 8، سامسونگ گلکسی اس 8 پلاس و گلکسی نوت 8 از تجربه این رابط کاربری مدرن و پیشرفته محروم خواهند ماند

در حال حاضر هیچ دلیلی برای رد این گزارش وجود ندارد، اما با در نظر گرفتن اخبار منتشر شده و دانسته‌های قبلی، این موضوع باعث مطرح شدن پرسش‌های بسیاری می‌شود. One UI جدیدترین رابط کاربری سامسونگ بر اساس نسخه 9 اندروید پای است، دقیقا همانند رابط کاربری Experience 9.0 Samsung که بر اساس اندروید 8 اریو بود یا Samsung Experience 9.5 که بر پایه اندروید 8.1 منتشر شد. سامسونگ پیش‌تر تایید کرده بود که گوشی‌های گلکسی نوت 8 و گلکسی اس 8 و برخی دیگر از گوشی‌های سری A و J به‌روزرسان اندروید پای را دریافت خواهند کرد. به نظر غیرممکن می‌رسد که سامسونگ از تصمیم خود مبنی انتشار اندروید پای بر روی گوشی‌های گلکسی اس 8 و گلکسی نوت 8  باز گردد؛ اما از سوی دیگر، احتمال عرضه به‌روزرسان اندروید پای بدون ایجاد تغییرات در رابط کاربری پایین است. در هر حال، این بدین معناست که سامسونگ باید نسخه متفاوت از رابط کاربری اندروید پای را توسعه دهد و علاوه بر آن، مجبور به حذف و اضاف ویژگی‌هایی است که گوشی‌های قدیمی‌تر توانایی پشتیبانی از آن‌ها را ندارند

احتمال می‌رود که سخنگوی سامسونگ به عمد اطلاعات را به صورت ناقص منتشر کرده باشد، بنابراین برای روشن‌تر شدن این موضوع باید منتظر اعلان رسمی سامسونگ بمانیم. همچنین در چندین روز آتی ممکن است اطلاعاتی بیشتری در رابطه با این موضوع منتشر شود.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (11 نظر)

mazileo

۱۳۹۷/۱۲/۱
جناب "محمد"بهتون ثابت شد که One UI برای نوت 8 اومد؟؟؟؟؟

mazileo

۱۳۹۷/۱۲/۱
غلط
دیروز با رابط One UI به اندروید 9 آپدیت شد

المیرا

۱۳۹۷/۱۰/۴
چی شد بلاخره این خبر درسته یا غلط

محمد

۱۳۹۷/۱۰/۴
خخخخ تو همینجوری فک کن

حجت

۱۳۹۷/۸/۲۳
به احتمال زیاد دریافت میکنه. خوشبین باش .
سوپر اسلوموشن و ای آر اموجی اومد . اونم میاد