خانهاخبار
مروری بر غایبان رویداد اکتبر اپل

مروری بر غایبان رویداد اکتبر اپل

اپل اواخر ماه اکتبر رویدادی تازه برگزار کرد و در خلال آن از آیپدپروهای دوگانه، MacBook Air و یک Mac mini پرده برداشت. از طرفی بسیاری از محصولات موردانتظارمان در این رویداد معرفی نشدند و در مطلب پیش رو به 5 مورد از این غایبان رویداد اکتبر اشاره می‌کنیم.
۱۳۹۷/۸/۱۶

اپل سه شنبه هفته گذشته رویداد اکتبر خود را رسما برگزار کرد. Retina MacBook Air تازه، اولین به روزرسانی Mac mini در خلال 4 سال اخیر و دو آیپد پرو تازه و سطح بالا مهم‌ترین محصولاتی به شمار می‌روند که اپل در رویداد هفته گذشته خود از آن‌ها پرده برداشت.

از طرفی کاربران و علاقه مندان برند اپل منتظر بودند محصولات دیگری هم در این رویداد معرفی شود اما پیش بینی‌شان محقق نشد. در ادامه می‌خواهیم به 5 مورد از این انتظارات محقق نشده اشاره کنیم.

1 – iPad mini 5

مینگ چی کو، تحلیل گر ارشد مسائل اپل، تنها چند روز پیش از برگزاری رویداد اکتبر در یادداشتی تحقیقاتی به احتمال توسعه iPad mini تازه توسط کمپانی اپل اشاره کرد. البته او همچنین نسبت به احتمال رونمایی این محصول در رویداد اکتبر نامطمئن بود و گفته بود که ممکن است این محصول تازه تا اکتبر برای معرفی رسمی آماده نباشد اما کاربران و علاقه مندان iPad mini امیدوار بودند که آن را هفته گذشته روی صحنه ببینند.

از طرفی اپل در خلال برگزاری رویداد اخیرش اعلام کرد که iPad mini 4 بدون شک از مهم‌ترین اعضای خانواده آیپدهای این سازنده به شمار می‌رود اما به احتمال معرفی نسل پنجم هیچ اشاره‌ای نکرد. iPad mini 4 نه چندان تازه همچنان به قیمت 399 دلار توسط اپل فروخته می‌شود.

اگر پیش بینی‌ها صحت داشته باشند و iPad mini 5 در کار باشد، احتمالا در اوایل سال 2019 شاهد معرفی آن خواهیم بود.

2 – AirPower و AirPod با امکان شارژ بی سیم

وقتی اپل در مراسم رونمایی از آیفون 10 خود در سال 2017 AirPower را هم مختصرا معرفی کرد گفت که این پد شارژ بی سیم در سال 2018 روانه بازار می‌شود. رویداد معرفی آیفون‌های سه گانه 2018 هم در سپتامبر امسال برگزار شد اما اپل در خلال برگزاری آن هم اصلا به AirPower اشاره‌ای نکرد. به همین خاطر کاربران دیگر امیدوار بودند که در رویداد ماه اکتبر شاهد رونمایی رسمی از این محصول باشند.

image

همان‌طور که گفتیم، رویداد ماه اکتبر اپل هم بدون اشاره به AirPower به پیش رفت. علاوه بر این از کیس شارژ بی سیم AirPod هم خبری نشد در حالی که اپل در ماه سپتامبر به آن‌ اشاره کرده بود.

در حال حاضر مشخص نیست که AirPower چه زمانی معرفی می‌شود و اصلا در رده محصولات کمپانی اپل باقی می‌ماند یا خیر. امیدواریم تا سال 2019 شاهد معرفی این محصول باشیم.

3 – به روزرسانی iMac

بسیاری از گزارش‌های پیش بینی درباره رویداد اکتبر اپل به احتمال به روزسانی iMac اشاره کرده بودند. یکی از این شایعه‌ها از احتمال انتشار به روزرسانی مهم برای ارتقای وضعیت صفحه نمایش iMac یاد کرده بود.

علاوه بر به روزرسانی نرم افزاری، همچنین احتمال معرفی پردازنده تازه و پردازنده امنیتی T2 اپل برای iMac محتمل به شمار می‌رفت. iMac آخرین بار در ژوئن 2017 و در خلال برگزاری رویداد WWDC به روزرسانی شد. بدین ترتیب بیش از یک سال از آخرین به روزرسانی برای این محصول زمان می‌گذرد.

image

رویداد اکتبر اپل هیچ به روزرسانی تازه‌ای را برای iMac با خود به همراه نداشته است؛ مگر آنکه اپل تا پیش از پایان امسال یک اطلاعیه رسانه‌ای از فهرست مشخصات به روزرسانی منتشر کند. البته احتمال وقوع این موضوع بسیار کم است و به نظر می‌رسد که برای دیدن iMacهای تازه باید حداقل تا بهار 2019 صبر کنیم.

4 – اپلیکیشن ECG برای اپل واچ

اپل در رویداد معرفی اپل واچ نسل چهارم خود همچنین از اپلیکیشن ECG سخن به میان آورد. این اپلیکیشن ظاهرا کاربران را قادر می‌سازد تا با لمس کراون دیجیتالی کنار دستگاه نوار ضربان قلب خود را مشاهده کنند.

image

اپلیکیشن ECG در سیستم عامل watchOS 5 هم گنجانده نشده بود و انتظار می‌رفت که با watchOS 5.1 به اپل واچ 4 اضافه شود. کمپانی اپل نسخه نرم افزاری watchOS 5.1 را در همان روز برگزاری رویداد اکتبر خود منتشر کرد اما اپلیکیشن ECG در آن دیده نشد.

از طرفی هفته گذشته جلسه علنی گزارش مالی درآمد اپل در سه ماهه چهارم برگزار شد و تیم کوک در خلال آن تأیید کرد که اپلیکیشن ECG تا پیش از پایان سال 2018 قطعا منتشر خواهد شد.

5 – به روزرسانی MacBook 12 اینچی

MacBook 12 اینچی هم مانند iMac کاندیدای مناسبی برای به روزرسانی و معرفی در رویداد اکتبر به شمار می‌رفت. این دستگاه آخرین بار در کنفرانس WWDC 2017 به روزرسانی شده بود.

MacBook 12 اینچی به عنوان یکی از اعضای سری MacBookهای اپل در رویداد اکتبر امسال به نمایش درآمد اما خبری از به روزرسانی و نسخه تازه از آن نبود. درواقع اپل با این کار آینده MacBookهای 12 اینچی خود را بیش از پیش در هاله‌ای از ابهام فرو برد. Retina MacBook Air تازه در بسیاری از بخش‌ها و موارد شبیه به MacBook 12 اینچی توسعه یافته اما 100 دلار از آن ارزان‌تر است و همچنین از Touch ID، پردازنده نسل هشتم Intel، چیپست امنیتی T2 و برخی موارد دیگر بهره می‌برد.

image

هنوز نمی‌دانیم آینده MacBook 12 اینچی چه می‌شود اما اگر اپل در رده محصولات خود همچنان به آن توجه کند، احتمالا در بهار سال 2019 شاهد رونمایی از نسخه‌های تازه‌تری از آن خواهیم بود.

نتیجه گیری

رویداد اکتبر اپل رویداد بسیار مهمی بود و محصولاتی در آن رسما معرفی شدند که ماه‌ها بود انتظارشان را می‌کشیدیم. این محصولات آیپد پروهای دوگانه، MacBook Air تازه و همچنین به روزرسانی برای Mac mini بود. البته بسیاری از به روزرسانی‌های کوچکی که انتظارشان را داشتیم در این رویداد معرفی نشدند و در مطلب پیش رو هم مختصرا به آن‌ها اشاره کردیم.

احتمالا AirPower را باید یکی از مهم‌ترین موارد جامانده از رویداد اکتبر قلمداد کنیم چراکه اپل وعده داده بود آن را در سال 2018 رسما معرفی و عرضه می‌کند و حالا در شرایطی که سال 2018 رو به پایان رسیده هنوز خبری از آن نشده است. آیا واقعا AirPower وجود خارجی دارد و سرانجام شاهد رونمایی از آن خواهیم بود یا خیر؟ تنها زمان می‌تواند پاسخ این پرسش‌هایمان را مشخص کند.

نکته جالب توجه اینجاست که اپل امسال پاییز پرمشغله‌ای را پشت سر گذاشته است. در خلال پاییز شاهد رونمایی از آیفون 10 اس، 10 اس مکس و 10 آر، MacBook Air تازه، آیپد پروهای تازه دوگانه و یک Mac mini تازه از این غول تکنولوژی کوپرتینویی بودیم. اپل کمپانی بسیار بزرگی است اما همچنان در افزایش تولید محصولاتش با محدودیت‌هایی مواجه است.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)