خانهاخبار
افشای جزئیات پرچمدار Mi 9 شیائومی

افشای جزئیات پرچمدار Mi 9 شیائومی

پرچمدار بعدی شیائومی Mi 9 نام دارد که انتظار می‌رود در نیمه اول سال 2019 رسام معرفی شود. این گوشی از پردازنده اسنپ‌دراگون 8150 قدرت می‌گیرد و به دوربین اصلی با لنزهای سه گانه مجهز می‌شود.
۱۳۹۷/۸/۱۵

پرچمداران سری Mi شیائومی همواره از بهترین و سطح بالاترین گوشی‌های هوشمند اندرویدی بوده‌اند که کاربران می‌توانند با صرف هزینه متوسط و کم آن‌ها را تهیه کنند. این کمپانی چینی در ابتدای سال جاری میلادی از پرچمدار Mi 8 خود پرده برداشت و انتظار می‌رود که سال آینده در بازه زمانی مشابه امسال هم از جانشین و نسل تازه آن رونمایی کند. در حالی که دیگر چیزی به پایان سال 2018 باقی نمانده است و به سال 2019 نزدیک می‌شویم، برخی اطلاعات منتسب به پرچمدار آینده شیائومی به نام Mi 9 منتشر شده است.

این گزارش توسط خبرگزاری Gizchina و به نقل از منابع زنجیره تأمین منتشر شده است و به احتمال معرفی Mi 9 در نیمه اول سال 2019 اشاره می‌کند. این بازه زمانی با روند قبلی شیائومی در یک راستا قرار می‌گیرد. Mi 8 هم امسال در ماه ژوئن رسما معرفی شد و Mi 9 ممکن است در ژوئن سال آینده رونمایی شود. این گزارش تازه همچنین به برخی مشخصات فنی درباره این پرچمدار تازه اشاره کرده است که در ادامه به تشریح آن‌ها می‌پردازیم.

image

براساس این گزارش گوشی Mi 9 به دوربین اصلی با لنزهای سه گانه در پنل پشتی مجهز می‌شود. شیائومی هم ظاهرا به پیروان این ترند محبوب پیوسته است و قصد دارد اولین گوشی با دوربین سه گانه خود را از سال 2019 روانه بازار کند. گفته می‌شود ماژول دوربین سه گانه در پنل پشتی پرچمدار Mi 9 لنز استاندارد 48 مگا پیکسلی Sony IMX586 دارد اما هنوز اطلاعاتی درباره جزئیات دو لنز دیگر در دسترس نیست. این گوشی همچنین ممکن است مانند سایر محصولات شیائومی در چند نسخه با کانفیگ متفاوت عرضه شود و به 6 و 8 گیگابایت رم مجهز گردد. شیائومی همچنین ممکن است به دنبال افزایش محبوبیت ترندهای مدرن امسال قابلیت‌های حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش و امکان شارژ بی سیم را از Mi 8 Pro قرض بگیرد و آن‌ها را در Mi 9 خود هم تعبیه کند.

نکته جالب توجه در این گزارش اشاره به امکان تعبیه پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 8150 در پرچمدار آینده شیائومی است. اسنپ‌دراگون 8150 جانشین اسنپ‌دراگون 845 است اما هنوز رسما معرفی نشده و انتظار می‌رود که اکثر پرچمداران 2019 از آن قدرت بگیرند. پیش از این انتظار می‌رفت نسل تازه پردازنده‌های سطح بالای موبایلی کوالکام به نام اسنپ‌دراگون 855 معرفی شود اما این سازنده قطعات داخلی سرانجام تصمیم گرفت در جهت جدا کردن سری چیپست‌های موبایلی از سایر دستگاه‌ها روند نام گذاری‌شان را هم دستخوش تغییر کند. اسنپ‌دراگون 8150 قرار است همچنین اولین پردازنده 7 نانومتری کمپانی کوالکام باشد و بتواند رقابتش را با اپل و هوآوی سرعت بیشتری ببخشد.

در آخر باید به نکته مرموزی درباره این گوشی اشاره کنیم. پرچمداران سری گلکسی اس سامسونگ معمولا در ژانویه هر سال معرفی می‌شوند و انتظار می‌رود که خانواده گلکسی اس 10 هم در ژانویه 2019 مجهز به پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 8150 به بازار راه یابند. از طرفی در گزارش پیش رو ادعا شده است که Mi 9 شیائومی اولین گوشی هوشمند مجهز به پردازنده مذکور خواهد بود در حالی که پیش بینی می‌شود این گوشی در ژوئن معرفی شود. بدین ترتیب باید به این بخش از گزارش فعلا به چشم شایعه‌ای نه چندان قطعی نگاه کنیم و منتظر انتشار خبرهای بعدی بمانیم.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

محمد

۱۳۹۷/۸/۱۵
گوشی من ردمی 4 ایکس شیاومی هستش و عالیه

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۸/۱۵
من که تا حالا شیائومی از نزدیک ندیدم☺