خانهاخبار
iOS 12.1 یک مشکل مهم و خطرناک دارد!

iOS 12.1 یک مشکل مهم و خطرناک دارد!

زمان زیادی از رونمایی از iOS 12 نگذشت که سروکله به روزرسانی جدیدتری برای این نسخه پیدا شد و اپل برای رفع برخی از مشکلات کاربرانش iOS 12.1 را عرضه کرد. پس از عرضه این به روزرسانی برای کاربران مدل‌های مختلف آیفون کم کم مشکلات این نسخه نیز مشخص شد اما این بار مشکلات و باگ‌ها کوچک و پیش پا نبودند بلکه یک مشکل بزرگ و خطرناک کاربران iOS 12.1 را تهدید می‌کند.
۱۳۹۷/۸/۱۵

شاید برایتان این سؤال پیش آمده باشد که یک سیستم عامل موبایل چگونه می‌تواند خطرساز بوده و مشکل ایجاد کند. در پاسخ باید بگوییم به خطر انداختن حریم خصوصی و درز اطلاعات، خطرناک‌ترین و جدی‌ترین خطری است که یک سیستم عامل می‌تواند برای کاربرانش ایجاد کند خطری که گفته می‌شود بیخ گوش کاربران iOS 12.1 است چرا که نقص امنیتی این سیستم عامل در بخش قفل صفحه بوده و به هرکسی اجازه می‌دهد تا از فیس آی دی و تاچ آی دی اپل عبور کرده و به اطلاعات دفترچه تلفن کاربر آیفون یا آیپد دست یابد.

جوز رودریگز محقق امنیت اطلاعات این نقص امنیتی iOS 12.1 را اعلام کرده این محقق مدعی است که در این نسخه از هر فردی می‌تواند با آیفونش با کاربران دیگر تماسی تصویری گروهی بگیرد اما مشکل از همین تماس تصویری گروهی شروع می‌شود چرا که این محقق امنیتی ادعا کرده که در این بخش می‌توان به اطلاعاتی همچون شماره تلفن، ایمیل و حتی اطلاعات قفل صفحه فردی که آیفونش به نسخه iOS 12.1 به روزرسانی شده و در حال تماس تصویری گروهی است دست پیدا کرد.

image

این باگ امنیتی تنها در نسخه iOS 12.1 رخ داده و برخلاف انتظار گریبان گیر مدل‌های ارزان قیمت آیفون SE، آیفون 6 و آیفون XR نیز شده است.

نکته جالب توجه درباره این مشکل امنیتی این است که رودریگز این باگ را ظرف دو ساعت شناسایی کرده و دو ساعته توانسته آیفونی با سیستم عامل iOS 12.1 را هک کند.

با این حال مشکلات iOS 12.1 تنها به همین نکته ختم نمی‌شود و کاربران طی چند روز گذشته از مشکلات گرافیکی و اتصال وای فای و هم چنین کاهش عمر باتری نیز خبر داده‌اند.

اگر کاربر گوشی‌های اپل هستید توصیه ما به شما این است که برای به روزرسانی گوشی خود به نسخه iOS 12.1 عجله نکنید چرا که احتمال اینکه اپل به همین زودی‌ها نسخه iOS 12.1.1 را برای حل مشکلات فوق عرضه کند وجود دارد ضمن اینکه با به روزرسانی آیفون خود به نسخه iOS 12.1 باید مشکلات متعدد آن را نیز به جان بخرید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

محمد

۱۳۹۷/۸/۱۵
خسته نباشید خدا قوت پهلوان

مهمان

۱۳۹۷/۸/۱۵
خسته شدیم از این آپدیتهای پی در پی،با هر بروز رسانی جدید یک مشکل جدید به مشکلات اضافه میشه!پس این نسخه های بتا که قبل از نسخه نهایی ارائه میشه خیمه شب بازیه!