خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی Huawei Mate 20 Pro

بررسی تخصصی Huawei Mate 20 Pro

میت 20 پرو قوی‌ترین عضو خانواده جدید میت است که در این بررسی به طور کامل به بررسی تمام جوانب و به خصوص امکانات جدید آن می‌پردازیم.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۷/۸/۱۵

به روزی رسیدم که در طول سال زیاد انتظارش را کشیده‌ایم. امروز می‌خواهیم با شما در مورد آخرین دستاورد هوآوی صحبت کنیم. آخرین دستاورد هوآوی نسل جدید Mate 20 است که در 3 مدل معرفی شده است و در این بررسی می‌خواهیم در مورد بهترین عضو این خانواده یعنی Mate 20 Pro صحبت کنیم. سه دوربین در قاب پشتی با طراحی متفاوت، ظاهر زیباتر از نسل قبل، صفحه‌نمایش با کیفیت و تعدادی ویژگی جدید دیگر که به مرور در طول بررسی در مورد آن‌ها صحبت می‌کنیم از ویژگی‌های جدید این نسل جدید هستند.

 

طراحی

اگرچه ظاهر این نسل با نسل قبلی تفاوت‌های بسیار زیادی دارد اما شاید تفاوت زیادی به خصوص در قاب جلو با دیگر گوشی‌های پرچم‌دار بازار نداشته باشد. صفحه‌نمایش در میت 20 پرو در اطراف خودش خمیدگی دارد و بالایش یک ناچ بزرگ قرار گرفته که تقریبا اندازه ناچی است که در گوشی‌ای مانند آیفون می‌بینیم. به لطف خمیدگی‌هایی که در اطراف صفحه مشاهده می‌کنیم در این نسل حدود 88 درصد از قاب جلو توسط شیشه صفحه‌نمایش اشغال شده است. نه تنها در اطراف دستگاه بلکه در بالا و پایین هم صفحه‌نمایش حاشیه‌های بسیار کمی دارد.

image

قاب پشتی از شیشه ساخته شده و فریم اطراف دستگاه فلزی است. شیشه‌ای که در پشت دستگاه به کار رفته جنس متفاوتی با دیگر گوشی‌های هوشمند بازار دارد که با اولین لمس حس بسیار خوب و ماندگاری را به شما می‌دهد. جنس این قاب بسیار شبیه به صفحه‌های گرامافون است و وقتی ناخن خودتان را روی آن می‌کشید صدای برخورد ناخن با شیارها را به‌راحتی می‌شنوید. همین شیار شیار بودن قاب پشتی کمک بسیاری کرده تا گوشی لیز نباشد و به‌خوبی به دستان شما بچسبد.

Mate 20 Pro به لطف پهنای کمی که دارد و ضخامت مناسبش به‌خوبی در دستان کاربر قرار می‌گیرد و هیچ حس خستگی در طول استفاده به شما تحمیل نمی‌کند. رنگ‌بندی زیبا از دیگر ویژگی‌های دوست‌داشتنی این محصول جدید است. رنگ‌های مشکی، طلایی، توالایت، آبی و رنگی جدید که رنگ سبز است جزو انتخاب‌هایی هستند که در این نسل می‌توانید برای خرید داشته باشید.

image

قاب پشتی دستگاه یکی از زیباترین قاب‌هایی است که در طول این سال‌ها دیده‌ایم. قرارگیری دوربین‌ها در قاب پشتی با آن چیزی که تا به حال در گوشی‌های هوشمند دیگر دیده‌اید کاملا متفاوت است. سه دوربین در این قاب قرار گرفته که بر خلاف تمام گوشی‌های هوشمند طراحی زیر هم ندارند. دوربین Mate 20 Pro در یک کادر مربعی قرار دارند که برای هماهنگی در طراحی فلش هم با طراحی‌ای شبیه به لنز دوربین‌ها در کنار آن‌ها و در این ماتریس قرار دارد. قابی که دوربین‌ها را در خود جای داده کمی از داخل بدنه بیرون زده است اما با آن چیزی که در آیفون می‌بینیم متفاوت است و این بیرون‌زدگی در حدی نیست که شما را آزار دهد و در قرار گرفتن گوشی روی سطح صاف مشکلی به وجود بیاورد.

image

ناچی که در قاب جلوی دستگاه قرار گرفته بر خلاف P20 Pro فقط برای قرار گرفتن دوربین سلفی نیست. هوآوی از تکنولوژی‌ای شبیه به آیفون‌ها در این ناچ بهره برده که کمک می‌کند در تشخیص چهره بتوانید به‌خوبی به گوشی متکی باشید و هیچ نگرانی‌ای بابت شناخت چهره خودتان نداشته باشید. در این ناچ دوربین سلفی، درگاه اینفرارد، خروجی صدای مخاطب که اسپیکر دوم را هم داخل خودش جای داده و یک چراغ مخصوص برای هشدارها قرار دارد.

image

طراحی میت 20 پرو به قدری زیبا است که به‌خوبی در اولین نگاه شما را مجذوب خودش می‌کند و از آن دست گوشی‌های هوشمندی است که اگر کنار رقبایش باشد در اولین نگاه به سمت آن جذب می‌شوید و با برداشتنش به‌طور حتم بیشتر به آن ترغیب خواهید شد.

همان‌طور که متوجه شده‌اید خبری از سنسور اثرانگشت در هیچ بخشی از قاب نیست اما حتما می‌دانید که گوشی مجهز به سنسور اثرانگشت است پس این سنسور کجاست؟ سنسور اثرانگشت در میت 20 پرو در قاب جلو و داخل صفحه‌نمایش قرار دارد. این سنسور کمی بالاتر از پایین قاب جلوی دستگاه است و با ضربه زدن روی صفحه‌نمایش آیکونی روی آن نمایان می‌شود که محل قرارگیری این سنسور را نشان می‌دهد. در مورد این سنسور در بخش سخت‌افزار بیشتر صحبت می‌کنیم.

بعد از اینکه با ظاهر گوشی آشنا شدید به سراغ جزئیات آن می‌رویم و نگاهی به بخش‌های مختلف ظاهری می‌اندازیم.

 

جزئیات ظاهری

در قاب جلو صفحه‌نمایش 6.39 اینچی‌ای قرار دارد که بیشتر فضا را به خودش اختصاص داده است. این صفحه‌نمایش بالایش ناچ قرار دارد که اندازه کوچکی ندارد. حاشیه‌ها بسیار کم هستند و اطراف صفحه‌نمایش خمیدگی دیده می‌شود.

image

در لبه سمت راست دستگاه شاهد حضور کلید ولوم و کلید پاور هستیم. طراحی کلیدهای ولوم و پاور کاملا شبیه به هم است اما رنگ کلید پاور با رنگ کلیدهای ولوم و دیگر قسمت‌ها متفاوت است. در رنگ آبی‌ای که ما در اختیار داشتیم کلید پاور قرمز رنگ بود و به‌خوبی خودش را روی دستگاه نشان می‌داد.

image

در لبه سمت چپ هیچ گزینه‌ای دیده نمی‌شود. در پایین میت 20 پرو دو میکروفون، درگاه ارتباطی تایپ سی و درگاه سیم‌کارت‌ها را می‌بینیم. بالای دستگاه هم درگاه اینفرارد و میکروفون دوم را می‌بینیم.

image
  
image

همان‌طور که متوجه شده‌اید خبری از اسپیکر در بخش پایین دستگاه نیست. مهندسان هوآوری با تلاش و خلاقیت زیاد توانسته‌اند اسپیکر را داخل درگاه تایپ سی بگنجانند. بنابراین صدا از داخل این درگاه بیرون می‌آید. که در بخش سخت‌افزار مفصل در مورد کیفیت آن صحبت می‌کنیم.

image

گفتیم که قاب پشتی متفاوت‌ترین بخش دستگاه است. در این قاب 3 دوربین را می‌بینید که در ماتریسی قرار گرفته‌اند و فلش هم داخل این ماتریس قرار دارد. قابی که دوربین‌ها را احاطه کرده کاملا از بدنه جدا است. در قاب پشتی هم خمیدگی دیده می‌شود و این خمیدگی به خوش‌دستی گوشی کمک بسیار زیادی می‌کند.

image

صفحه‌نمایش

همانند میت 10 پرو در این گوشی هم شاهد استفاده از صفحه‌نمایش آمولد هستیم. صفحه‌نمایش 6.39 اینچی که فضای زیادی از قاب جلو را اشغال کرده کیفیت 1440×3120 پیکسلی و تراکم پیکسلی 538 پیکسل در هر اینچ دارد.

هوآوی از کمک سامسونگ برای ساخت صفحه‌نمایش میت 20 پرو بهره نبرده و به سراغ تامین کننده دیگری رفته که BOE نام دارد. سامسونگ برای صفحه‌نمایش‌های OLED خودش از چیدمان پن تایل الماسی بهره می‌برد در حالی که BOE برای صفحه‌های OLED خودش از پن تایل مثلثی بهره می‌برد. در این چیدمان پیکسل‌های سبز به دو بخش تقسیم می‌شوند و بقیه پیکسل‌ها یعنی پیکسل‌های آبی و قرمز تکی هستند. حداکثر روشنایی صفحه‌نمایش در میت 20 پرو برابر 660 نیتس است که از بسیاری گوشی‌های بازار روشنایی بیشتری دارد.

image

صفحه‌نمایش در این گوشی رنگ‌ها را بسیار خوب و پویا تولید می‌کند و از تماشای صفحه لذت زیادی می‌برید. روشنایی بسیار خوب صفحه‌نمایش سبب شده تا زیر نور خورشید و در محیط باز هیچ مشکلی برای مشاهده محتوا نداشته باشید در ضمن اینکه زاویه دید خوب هم کمک می‌کند با نگاه کردن به صفحه گوشی از کناره‌ها افت کیفیتی به خصوص در رنگ‌ها نداشته باشید.

image

همیشه صفحه‌های OLED به اشباع بودن بیش از حد مشهور هستند اما در این گوشی خبری از آن اشباع بودن زیاد نیست و رنگ‌ها خیلی طبیعی و نزدیک به واقعیت به نمایش در می‌آیند.

به بخش تنظیمات صفحه‌نمایش سری بزنیم و با بخش‌های مختلف آن آشنا شویم.

Naural Tone: با فعال کردن این تنظیم دمای رنگ‌ها بسته به محیطی که در آن قرار دارید با کمک سنسور نور به صورت خودکار تنظیم می‌شود.

image

Color Mode & Temperture: دو حالت در این بخش وجود دارد Normal و Vivid. با انتخاب حالت Vivid رنگ‌ها بسیار گرم‌تر و پررنگ‌تر می‌شوند.

image

Eye Comfort: حتما با این تنظیم آشنایی دارید. با فعال کردن این ویژگی پیکسل‌های آبی خاموش و پیکسل‌های زرد نورشان روی صفحه‌نمایش غالب می‌شوند. امکان زمان‌بندی برای این بخش وجود دارد در عین حال که می‌توان با کمک شاسی‌ای که در این صفحه قرار دارد میزان گرما و سرما رنگ‌ها را تغییر داد.

image

Screen Resolution: در این تنظیم دو حالت وجود دارد یا اینکه از گوشی بخواهید به صورت هوشمندانه خودش میزان کیفیت را تعیین کند یا اینکه در حالت دستی خودتان این تنظیمات را اعمال کنید.

image

Notch: در بخش تنظیمات ناچ گزینه‌های زیادی وجود ندارد. یا اینکه ناچ را ببینید یا اینکه از دیدتان مخفی شود. اگر تنظیم پیش‌فرض را انتخاب کنید اطراف ناچ به رنگ سفید در می‌آید و ناچ کاملا خودش را نشان می‌دهد اما اگر گزینه مخفی کردن ناچ را انتخاب کنید اطراف ناچ سیاه رنگ می‌شود و با رنگ ناچ یکسان. بنابراین دیگر ناچ به چشم نمی‌آید. در این حالت کناره‌های ناچ هنوز هم قابل استفاده هستند و نوتیفیکیشن ها در این بخش نمایش داده می‌شوند البته با رنگ سفید.

image

سخت‌افزار

پردازنده Mate 20 Pro اولین پردازنده 7 نانومتری موبایلی جهان است که علاوه بر اندازه کوچک‌تر نسبت به پردازنده‌های 10 نانومتری مصرف انرژی پایین‌تری دارد و کارایی‌اش هم بیشتر شده.

کایرین 980 چیپستی است که پردازنده‌ای 8 هسته‌ای دارد. 2 هسته این پردازنده فرکانس 2.6 گیگاهرتزی و 2 هسته دیگرش فرکانس 1.92 گیگاهرتزی دارند در حالی که 4 هسته دیگر که مصرف انرژی بهینه‌تری دارند فرکانسی برابر 1.8 گیگاهرتز برایشان در نظر گرفته شده است. 4 هسته‌ای که کم‌مصرف هستند برای اعمال ساده‌ای مانند پردازش برنامه‌ها در پس زمینه به کار می‌روند در حالی که 2 هسته پر قدرت برای وظیفه‌های سنگینی مانند بازی کردن وارد عمل می‌شوند و اعمال دیگر مانند دوربین، کار کردن با بخش‌های مختلف و غیره توسط دو هسته میانی کنترل می‌شوند.

چیپست 980 به پردازنده گرافیکی‌ای به نام Mali-G76 مجهز است که 10 هسته دارد و در اردیبهشت‌ماه سال 97 معرفی شد. این پردازنده به ادعای هوآوی مصرف انرژی پایین‌تر و کارایی بسیار بیشتری از نسل قبل یعنی Mali-G72 دارد که در چیپست کایرین 970 به کار گرفته شده بود.

اموشن یو آی 9 از تکنولوژی‌ای به نام GPU Turbo 2.0  پشتیبانی می‌کند که به بازی‌هایی که از این تکنولوژی پشتیبانی کنند اجازه می‌دهد در کیفیت کامل و 60 فریم در ثانیه به بهترین نحو اجرا شوند. این تکنولوژی نوپا است اما هوآوی در حال مذاکره با توسعه‌دهندگان بازی‌های محبوب و پرطرفدار است تا بتواند بازی‌های بیشتری را در این امر دخیل کند.

به لطف چیپست 7 نانومتری که داخل این میت 20 پرو به کار گرفته شده اکنون دو چیپ NPU یا همان واحد پردازش عصبی را داخل گوشی می‌بینیم که هوآوی آن را مغز دو گانه نامیده است. این NPU های دوتایی می‌توانند در 1 دقیقه 4500 تصویر را پردازش کنند که حدود 120 درصد سریع‌تر از واحد پردازش تکی‌ای است که سال گذشته در کایرین 970 دیده بودیم.

از ویژگی‌های دیگر پردازنده می‌توان به 6.9 میلیارد پردازش در هر سانتی‌متر مربع، مودم Cat 21 LTE با سرعت 1.4 گیگابیت در ثانیه و سرعت بالای Wi-Fi در حدود 1.732 مگابیت بر ثانیه اشاره کرد.

در نهایت چیپست جدید هوآوی به پردازشگر جدید سیگنال تصویر مجهز است که 46 درصد بازده بیشتری دارد و به ادعای هوآوی می‌تواند در عملکرد بهتر HDR، کاهش نویز بدون افت کیفیت و از بین بردن جزئیات داشته باشد. در ادامه و در جدول زیر می‌توانید نتایج بنچ مارک‌ها را مشاهده کنید و گوشی را در این بخش با دیگر اندرویدی ها مقایسه کنید.

جدول بنچ‌مارک

نام گوشی

Antutu

GFX Bench Manhatan 3.1

Geekbench 4 Single

Geekbench 4 Multi

Huawei Mate 20 Pro

272559

1691

3323

9621

Pocophone F1

264276

3282

2435

8756

+Galaxy S9

248993

2646

3693

9042

Galaxy Note9

233467

1541

3667

9013

Huawei P20 Pro

206875

1541

1919

6759

MediaPad M5 Pro

179363

1036

1906

6385

Honor 9

148817

-

1894

6243

Nokia 7 Plus

135468

861.8

1630

5280

Xiaomi Redmi Note 5 AI

114215

597.6

1318

4840

Huawei Nova 3e

88194

298.0

929

3744

Honor 9 lite

87330

320.6

930

3571

Xiaomi Mi A2 lite

79091

364.3

859

4174

+Galaxy A6

70024

343.8

741

3543

Asus Zenfone 4

65838

585.4

850

4111

Galaxy A6

62970

357

710

3352

Galaxy J7 Pro

62198

201.4

727

3701

Huawei Y7 Prime 2018

58475

611.9

513

1457

Huawei Y5 Prime 2018

42010

210.3

634

1342

Xiaomi Mi 6X (A2)

-

855.9

1604

3804

بسیار خوب بعد از صحبت در مورد ویژگی‌های این پردازنده جدید به سراغ عملکرد آن در دنیای واقعی می‌رویم. از تست بازی شروع می‌کنیم.

طبق روال برای اینکه بتوانیم مقایسه کلی از این نظر با دیگر اندرویدی‌ها داشته باشیم ابتدا به سراغ بازی آسفالت می‌رویم. بازی آسفالت 9 را روی میت 20 پرو نصب کردیم و در نهایت کیفیت بدون کوچک‌ترین مشکلی اجرا شد. راستش را بخواهید انتظاری جز این از این گوشی رده بالا نداشتیم اما تجربه بازی آسفالت 9 روی این گوشی یکی از بهترین‌ها بود و فقط در پرچم‌دارانی مانند نوت 9 توانستیم این‌چنین روانی و لذتی را تجربه کنیم.

image

وقتی Mate 20 Pro در اجرای بازی‌های سنگینی که بالا اشاره کردیم هیچ مشکلی ندارد در اجرای کارهای روزمره به هیچ مشکلی برنخواهد خورد.

در کنار پردازنده دستگاه حافظه داخلی 256 و 128 گیگابایتی در نظر گرفته شده است و حافظه‌های رم 8 و 6 گیگابایتی را کنارشان می‌بینیم. نسخه‌ای که دست ما بود حافظه داخلی 128 گیگابایتی داشت و حافظه رمش هم 6 گیگابایت بود. در 128 گیگابایت حافظه داخلی دستگاه همان ابتدا تنها 108 گیگابایت در دسترس کاربر قرار دارد و مابقی در اختیار سیستم‌عامل و فایل‌های سیستمی است. با بسته بودن تمام برنامه‌ها روی گوشی هم از 6 گیگابایت حافظه رم 2.15 آزاد است که با باز شدن 15 برنامه روی دستگاه میزان حافظه رم در دسترس به 1.5 کاهش پیدا می‌کند.

جدول حافظه داخلی و حافظه رم

نام گوشی

حافظه داخلی

(گیگابایت)

حافظه داخلی در دسترس

(گیگابایت)

حافظه رم

(گیگابایت)

حافظه رم آزاد با بسته بودن تمام برنامه‌ها

(گیگابایت)

حافظه رم آزاد با باز بودن 15 برنامه

(گیگابایت)

Huawei Mate 20 Pro

128

108

6

2.15

1.5

Huawei P20 Pro

128

111.4

6

2.8

1.8

Honor 9

128

109.56

6

2.54

1.69

Galaxy Note9

128

111.22

6

3.16

2.16

+Galaxy S9

64

52.55

6

2.94

1.73

Pocophone F1

64

52.4

6

2.5

2.1

Asus Zenfone 4

64

52

4

1.5

1

MediaPad M5 Pro

64

51.33

4

1.98

1.14

Huawei Nova 3e

64

50.58

4

1.98

1

Nokia 7 Plus

64

48.34

4

1.9

930 مگابایت

Galaxy A6

64

52.01

4

2.43

1.67

Xiaomi Mi 6X

64

50.31

4

1.8

1.6

Xiaomi Redmi Note 5 AI

64

50.31

6

3.28

2.5

Galaxy J7 Pro

32

25.24

3

1.34

700 مگابایت

Huawei Y7 Prime 2018

32

24.81

3

1.54

1.3

Honor 9 lite

32

23.49

3

1.2

990 مگابایت

+Galaxy A6

32

23.71

3

1

850 مگابایت

Xiaomi Mi A2 lite

32

21.46

3

1.3

800 مگابایت

Huawei Y5 Prime 2018

16

10.86

2

924 مگابایت

700 مگابایت

اسپیکر

میت 20 پرو به دو اسپیکر مجهز شده است. طبق انتظار یکی از اسپیکرها پایین گوشی و اسپیکر دیگر بالای صفحه‌نمایش و داخل خروجی صدای مخاطب قرار گرفته است. تا اینجا همه چیز معمولی است اما وقتی به پایین گوشی نگاه کنید متوجه می‌شوید که خبری از اسپیکر نیست پس اسپیکر اصلی دستگاه کجاست؟ مهندسان هوآوی با تلاش و خلاقیت زیاد اسپیکر اصلی را داخل درگاه تایپ سی جای داده‌اند. حذف اسپیکر از بخش پایینی گوشی سبب شده تا درگاه سیم‌کارت‌ها به پایین گوشی منتقل شود. اسپیکر بالایی هنوز با اسپیکر اصلی تفاوت صدای زیادی دارد و انتظار زیادی هم از آن نمی‌توان داشت به علت اینکه داخل خروجی صدای مخاطب است و فضای کمی برای خروج صدا دارد اما این اسپیکر در کیفیت صدا نقش بسیار بالایی دارد و با وجود اینکه بلندی صدایش به اسپیکر اصلی نمی‌رسد اما در امر کیفیت صدا بسیار موثر است.

شاید برای شما سوال باشد زمانی که شارژر را به گوشی متصل کنید چه اتفاقی برای بلندی صدا می‌افتد؟ زمانی که شارژر را به دستگاه متصل می‌کنید به‌طور حتم با افت بلندی صدا مواجه می‌شوید اما این افت صدا در حدی نیست که شما را نگران کند به خصوص اینکه می‌توانید از شارژر بی‌سیم استفاده کنید و اینکه برای ماندن دستگاه در شارژ به زمان خیلی زیادی هم نیاز ندارید.

در مجموع Mate 20 Pro در این بخش عملکرد بسیار خوب و قابل‌قبولی دارد و در کنار پرچم‌داران دیگر قرار می‌گیرد.

image

امنیت

در این بخش انتظار بالایی از میت 20 پرو داریم و حقیقت این است که به‌خوبی می‌تواند این انتظار را برآورده کند. دو روش برای باز کردن قفل صفحه‌نمایش وجود دارد. روش اول سنسور اثرانگشت است و روش دوم تشخیص چهره.

از سنسور اثرانگشت شروع می‌کنیم. همان‌طور که در ابتدای بررسی گفتیم خبری از سنسور اثرانگشت روی این گوشی نیست و با نگاه اولیه هیچ اثری از این سنسور نمی‌بینید. هوآوی سنسور اثرانگشت این گوشی را داخل صفحه‌نمایش قرار داده است و جایگاه سنسور تقریبا در بخش میانی صفحه‌نمایش است. انتظار خیلی بالایی از این سنسور داشته باشید. زمانی که گوشی را از روی میز بردارید یا اینکه کلید پاور را فشار دهید این سنسور آماده به کار می‌شود تا انگشت خودتان را روی صفحه قرار دهید و اثرانگشت شما را شناسایی کند. برای اینکه فرآیند تشخیص اثرانگشت شروع شود باید کمی انگشت خودتان را روی صفحه فشار دهید بعد از آن تشخیص اثرانگشت و باز کردن قفل صفحه زمان بسیار بسیار کمی می‌برد و قفل دستگاه باز می‌شود. علاوه بر اینکه این سنسور سرعت خیلی بالایی دارد دقتش هم بسیار خوب است و اگر برعکس هم انگشت خودتان را روی صفحه‌نمایش قرار دهید شناسایی انجام و قفل دستگاه باز می‌شود.

image

تشخیص چهره دومین روش باز کردن قفل دستگاه است. هوآوی در این نسل فقط از دوربین برای تشخیص چهره استفاده نکرده است. بلکه راهی را در پیش گرفته که آیفون پیش از این استفاده کرده بود. در میت 20 پرو برای باز کردن قفل دستگاه با کمک چهره تابش نور اینفرارد به صورت کاربر انجام می‌شود و در 3 بعد تشخیص چهره صورت می‌گیرد. هر چیزی که میت 20 پرو برای باز کردن قفل دستگاه با تشخیص چهره نیاز دارد داخل ناچ است. دوربین اینفرارد و تابش دهنده پرتو اینفرارد همگی در این ناچ قرار دارند و کمک می‌کنند تا در نور روز و حتی در تاریکی مطلق تشخیص چهره بی‌نقص انجام شود. یکی از ویژگی‌های بسیار دوست‌داشتنی این روش این است که بر خلاف آیفون می‌توانید تشخیص چهره را در حالتی که گوشی افقی قرار گرفته انجام دهید و نیازی نباشد تا برای تشخیص چهره گوشی را در حالت عمودی نگه دارید.

در بخش تنظیمات تشخیص چهره گزینه‌های جالبی مانند تشخیص چهره زمانی که چشمانتان بسته است یا رد شدن مستقیم از صفحه قفل با تشخیص چهره اشاره کرد که کاملا بسته به سلیقه کاربر دارند و باید آن‌ها را بر این اساس تنظیم کند.

image

OTG

این گوشی از OTG پشتیبانی می‌کند و این بدان معنی است که می‌توانید حافظه‌های خارجی را به آن متصل کنید و از فضای آن‌ها برای ذخیره استفاده کنید.

جدول تست فلش

نام گوشی

پشتیبانی از فرمت Fat 32

پشتیبانی از فرمت NTFS

پشتیبانی از فرمت exFAT

مدت زمان انتقال از حافظه فلش روی گوشی

مدت زمان انتقال از گوشی روی حافظه فلش

Galaxy Note 9

دارد

ندارد

دارد

16  ثانیه

2 دقیقه و 36 ثانیه

Galaxy S9+

دارد

ندارد

دارد

17 ثانیه

2 دقیقه و 43 ثانیه

P20 Pro

دارد

دارد

دارد

26 ثانیه

2 دقیقه و 24 ثانیه

Huawei Mate 20 Pro

دارد

دارد

دارد

38 ثانیه

2 دقیقه و 30 ثانیه

Honor 9 lite

دارد

دارد

دارد

56 ثانیه

4 دقیقه و 8 ثانیه

Galaxy J7 Pro

دارد

ندارد

دارد

59 ثانیه

4 دقیقه و 30 ثانیه

Nova 3e

دارد

دارد

دارد

1 دقیقه

2 دقیقه و 24 ثانیه

Pocophone F1

دارد

ندارد

دارد

1 دقیقه

2 دقیقه و 25 ثانیه

MediaPad M5 Pro

دارد

دارد

دارد

1 دقیقه

2 دقیقه و 35 ثانیه

Nokia 7 Plus

دارد

ندارد

ندارد

1 دقیقه و 5 ثانیه

3 دقیقه و 17 ثانیه

Honor 9

دارد

دارد

دارد

1 دقیقه و 6 ثانیه

2 دقیقه و 14 ثانیه

Y7 Prime 2018

دارد

دارد

دارد

1 دقیقه و 15 ثانیه

5 دقیقه و 24 ثانیه

Xiaomi Mi 6X

دارد

ندارد

دارد

1 دقیقه و 21 ثانیه

2 دقیقه و 50 ثانیه

Galaxy A6

دارد

ندارد

دارد

1 دقیقه و 32 ثانیه

2 دقیقه و 34 ثانیه

Huawei Y5 Prime 2018

دارد

دارد

دارد

1 دقیقه و 33 ثانیه

3 دقیقه و 2 ثانیه

Xiaomi Mi A2 lite

دارد

ندارد

ندارد

1 دقیقه و 35 ثانیه

2 دقیقه و 48 ثانیه

Xiaomi Redmi Note 5 AI

دارد

ندارد

دارد

1 دقیقه و 45 ثانیه

2 دقیقه و 13 ثانیه

Galaxy A6+

دارد

ندارد

دارد

1 دقیقه و 46 ثانیه

2 دقیقه و 49 ثانیه

درگاه سیم‌کارت‌ها

درگاه سیم‌کارت پایین گوشی قرار گرفته است. این درگاه از دو سیم‌کارت همزمان پشتیبانی می‌کند. طریقه قرارگیری سیم‌کارت‌ها در دو طرف اسلات است و درگاه سیم‌کارت دوم با کارت حافظه خارجی مشترک است اما نکته اینجاست که هوآوی از تکنولوژی نانو مموری برای کارت حافظه خارجی بهره برده است که اندازه‌ای برابر سیم‌کارت‌های نانو دارد.

image

نرم‌افزار

هوآوی در هیچ بخشی از این گوشی کم‌کاری نکرده است و بخش نرم‌افزار هم از این امر مستثنی نیست. اندروید از پیش نصب شده روی این گوشی نسخه 9 اندروید یا همان اندروید پای است. این اندروید هیچ شباهتی با اندرویدی که روی گوشی‌هایی مانند پیکسل‌ها می‌بینیم ندارد زیرا رابط کاربری اموشن یو آی نسخه 9.0 روی آن قرار گرفته است.

هوآوی تمام سعی خودش را کرده تا ظاهر نرم‌افزاری این گوشی را ساده‌تر کند و به همین سبب شاهد این هستیم که ظاهر نرم‌افزاری از نظر آیکون‌ها  تر و تمیزتر شده و در ضمن اینکه داخل بخش تنظیمات هم شاهد این هستیم که همه چیز خلاصه‌تر شده و تنظیماتی که پرکاربردتر هستند در دسترس و تنظیماتی که نیاز کمتری به آن‌ها دارید داخل بخش‌ها مخفی شده‌اند.

image

صفحه قفل دستگاه یک میانبر به دوربین دارد و با کشیدن انگشت به سمت بالا از بخش پایینی صفحه‌نمایش میانبرهایی نمایش داده می‌شوند که نیاز کاربر به باز کردن قفل دستگاه را کاهش می‌دهند.

بعد از صفحه قفل به صفحه اصلی دستگاه می‌رسیم که چیدمان اولیه آن شامل تعدادی آیکون به همراه ویجتی برای آب و هوا است. با پایین کشیدن انگشت به سمت پایین روی صفحه اصلی می‌توانید به بخش جستجو دسترسی پیدا کنید که در تمام بخش‌های دستگاه جستجو را انجام می‌دهد و اگر نتیجه جستجو داخل گوشی نباشد به جستجوی آنلاین می‌پردازد.

image

برای نمایش کرکره نوتیفیکیشن ها باید انگشت خودتان را از کناره‌ها یا از پایین ناچ به سمت پایین بکشید. یکبار که انگشت خودتان را پایین بکشید نوتیفیکیشن ها به همراه 5 سوییچ میانبر نمایان می‌شود و با پایین کشیدن انگشت دو بار به سمت پایین سوییچ‌های بیشتری نمایان می‌شوند. امکان نمایش 20 سوییچ در این بخش وجود دارد که به دلخواه خودتان می‌توانید مکان هر کدام از این سوییچ‌ها را تعیین کنید.

به بخش تنظیمات گوشی می‌رویم که برای اعمال هر فرمانی باید در این بخش وارد شوید.

Home Screen & wallpaper: در این بخش همان‌طور که از نامش پیداست می‌توانید عکس‌های پس زمینه صفحه اصلی و صفحه قفل و تم‌ها تغییر دهید. در این بخش امکان دسترسی به تنظیمات صفحه اصلی وجود دارد که می‌توانید تغییراتی از جمله نمایش برنامه‌های پیشنهادی، قابلیت ادامه‌دار بودن صفحات اصلی و نوع چیدمان آیکون‌ها در صفحه اصلی به علاوه چند تغییر دیگر را اعمال کنید. علاوه بر این‌ها در این بخش می‌توانید تعیین کنید نوع نمایش برنامه‌ها به چه صورت باشد. می‌توانید تعیین کنید که تمام برنامه‌های نصب شده روی گوشی در صفحه اصلی نمایش داده شوند یا اینکه تعیین کنید برنامه‌های نصب شده در صفحه‌ای جداگانه به نام اپ دراور به نمایش در بیایند.

image
  
image

در این بخش امکان قرار دادن امضای شخصی خودتان را در صفحه قفل وجود دارد در حالی که می‌توانید نمایش یا عدم نمایش تعداد قدم‌ها را در صفحه قفل تعیین کنید یا اینکه فعال و غیر فعال بودن Always On را تعیین کنید.

Sounds: در این بخش می‌توانید به تمام ویژگی‌های صدایی دستگاه از جمله زنگ‌ها و ویبره ها دسترسی داشته باشید. منتهی بخشی که در این تنظیم پررنگ‌تر از دیگر بخش‌ها است Dolby Atmos است. در این بخش که با اتصال هدفون به درگاه تایپ سی دستگاه فعال می‌شود می‌توانید نوع صدایی که از طریق هدفون پخش می‌شود را تعیین کنید. سه حالت در این بخش وجود دارد که عبارت‌اند از حالت هوشمند، حالت سینمایی و حالت موزیک. می‌توان گفت بهترین حالت همان هوشمند است که بسته به محتوایی که روی گوشی در حال پخش است بهترین تنظیمات و بهبودها انجام می‌شود تا تجربه صدایی متفاوتی را داشته باشید.

image

Digital Balance: این بخش به شما می‌گوید که چه مقدار از گوشی استفاده کرده‌اید و در هر استفاده از چه بخش‌هایی بیشتری استفاده را داشته‌اید. اگر بخواهید این گوشی را برای فرزند خودتان استفاده کنید می‌توانید محدودیت‌هایی را اعمال کنید تا کنترل کاملی روی رفتار فرزند خودتان داشته باشید.

image

App Lock: یکی از کاربردی‌ترین بخش‌های نرم‌افزاری گوشی به‌حساب می‌آید. اگر این بخش را فعال کنید می‌توانید روی برخی برنامه‌های خودتان که حساس‌تر از دیگر برنامه‌ها هستند مانند برنامه گالری قفل بگذارید و این برنامه‌ها تنها زمانی باز شوند که چهره شما روبروی دستگاه باشد یا اثرانگشتتان شناسایی شود.

image

PrivateSpace: بخش دیگری است که از داده‌های شما در این گوشی محافظت می‌کند. با فعال کردن این بخش می‌توانید وارد فضایی جدید از گوشی خودتان شوید که هیچ کس جز شما به آن دسترسی ندارد و در ضمن باید اثرانگشت و پسورد جدایی برای آن تعریف کنید. این بخش در حقیقت یک در مخفی به فضایی است که فقط شما از آن خبر دارید.

Wireless Projection: با کمک این ویژگی می‌توانید تصویر گوشی را روی صفحه‌نمایش‌های بزرگ‌تر مانند تلویزیون به صورت بی‌سیم مشاهده کنید. نکته مهم در مورد این بخش این است که دو حالت برای نمایش تصویر گوشی وجود دارد. حالت اول به گونه‌ای است که عینا هر چیزی که روی صفحه گوشی می‌بینید روی صفحه بزرگ‌تر نمایش داده می‌شود. حالت دوم ظاهری شبیه به دسکتاپ کامپیوتر را به شما نمایش می‌دهد به برنامه‌های نصب شده روی گوشی به صورتی دسترسی دارید که روی سیستم‌های کامپیوتری مشاهده می‌کنید.

image

از دیگر بخش‌های نرم‌افزاری می‌توان به دستیار هوشمند اشاره کرد که در آن کنترل‌هایی از جمله کار کردن با یکدست، سایلنت کردن گوشی با برگرداندن آن، کم کردن صدای زنگ با برداشتن گوشی از روی میز و اسکرین شات گرفتن با بند انگشت و ضربه زدن روی صفحه‌نمایش اشاره کرد.

 

دوربین

همان‌طور که در تصاویر مشاهده می‌کنید در قاب پشتی دستگاه 3 لنز به همراه یک فلش قرار دارد که در ماتریسی 2 در 2 قرار گرفته‌اند. این طرز قرارگیری دوربین‌ها در بین گوشی‌های هوشمند کاملا نوآورانه است. به سبب این قرارگیری و به سبب توانمندتر شدن پردازنده در پردازش تصاویر هوآوی در نهایت با لنز تک رنگ خداحافظی کرد و وظیفه این لنز که ثبت جزئیات بود و در نور کم به کمک دوربین می‌آمد به عهده پردازنده گذاشته شده است. دوربین میت 20 پرو لایسنس لایکا را دارد و این نشان می‌دهد که هوآوی و لایکا از همکاری با هم در این سال‌ها کاملا راضی بوده‌اند.

image

لنزها در این دوربین 3 تایی سنسور 40، 8 و 20 مگاپیکسلی دارند. لنز 40 مگاپیکسلی برای گرفتن عکس‌ها استفاده می‌شود و لنزهای دیگر برای کمک به آن مورد استفاده قرار می گیرند. لنز 8 مگاپیکسلی زمانی به کار می‌رود که بخواهید روی سوژه زوم کنید. این لنز امکان زوم 5 برابر بدون افت کیفیت را فراهم می‌کند و نامش لنز تلفوتو است و از همه مهم‌تر به OIS هم مجهز است.

لنز مونوکروم در نهایت از گوشی‌های هوآوی رخت بربست و جای خودش را به لنزی داد که سنسور 20 مگاپیکسلی دارد و با اندازه 16 میلی‌متری و اندازه دهانه دیافراگم f/2.2 زاویه دید بسیار زیادی دارد. به لطف این لنز جدید هوآوی وعده داده که هر کسی توانایی این را دارد تا از فاصله 2.5 سانتی‌متری عکس‌های ماکرو بگیرد بدون اینکه نیاز به مهارت خاصی وجود داشته باشد. ما هم این ادعای هوآوی را تصدیق می‌کنیم؛ اگر شما حالت عکاسی را روی لنز زاویه دید زیاد قرار دهید می‌توانید عکس‌های ماکرویی بگیرید که با دیگر گوشی‌های هوشمند امکان گرفتن آن‌ها وجود ندارد.

image
image

زوم 3 برابر در دوربین میت 20 پرو اپتیکال و زوم 5 برابر هیبریدی است. در منوی دوربین حالت‌های زوم 3 برابر و زوم 5 برابر در نظر گرفته شده است در حالی که اگر بخواهید از لنز با زاویه دید زباد استفاده کنید باید دوربین را روی حالت 0.6 برابر قرار دهید.

در نرم‌افزار دوربین همانند گذشته هوش مصنوعی دخیل شده است این هوش مصنوعی اکنون نسخه 2 را به خودش می‌بیند و اکنون توانایی تشخیص و بهبود رنگ‌ها برای بیش از 1500 صحنه مختلف را داراست؛ اما باید دقت داشته باشید در صورتی که بخواهید از این ویژگی بهره ببرید باید ابتدا آن را فعال کنید. برای فعال کردن هوش مصنوعی باید به تنظیمات دوربین مراجعه و سپس گزینه Master AI را روشن کنید.

ظاهری نرم‌افزاری دوربین تغییر جدی‌ای نسبت به پی 20 پرو نداشته است. پایین منو می‌توانید تب‌هایی را مشاهده کنید که برای انتخاب حالت‌های مختلف عکاسی به کار می‌روند. برای حرکت بین این تب‌ها کافی است دست خودتان را به چپ یا راست بکشید اما نکته اینجاست که این کار را روی صفحه ویوفاندر نمی‌توانید انجام دهید و باید انگشت خودتان را روی تب‌ها به چپ یا راست هدایت کنید. برای جا به جایی بین دوربین اصلی و سلفی هم نمی‌توانید از کشیدن انگشت به بالا یا پایین استفاده کنید و باید کلیدی که برای اینکار در نظر گرفته شده استفاده کنید که دسترسی به آن کار خیلی سختی هم نیست.

image

برای زوم کردن در این منو می‌توانید از قابلیت پینچ زوم استفاده کنید اما بهترین راه این است که روی کلید مخصوصی که در سمت راست منو در نظر گرفته شده برای انتخاب زوم 3 یا 5 برابر بهره ببرید.

بالای منوی دوربین گزینه‌های مختلفی وجود دارد. فعال و غیرفعال کردن فلش، حالت عکس متحرک، استفاده از فیلترهای لایکا، گزینه تنظیمات و در نهایت انتخاب فعال شدن هوش مصنوعی برای اسکن کردن به کاربر اجازه می‌دهد تا اشیاء را اسکن کند و شبیه به آن‌ها را در فروشگاه های آنلاین مشاهده کند یا اینکه متنی را ترجمه کند.

image

کیفیت عکس‌ها

با وجود اینکه حالت 0.6x حالت پیش‌فرض در دوربین Mate 20 Pro نیست اما وقتی می‌خواهید عکاسی با این گوشی را شروع کنید متوجه می‌شوید که این حالت بسیار جذاب است. به همین خاطر با عکس‌هایی که در این حالت گرفته شده‌اند شروع می‌کنیم. عکس‌هایی که با این لنز گرفته می‌شوند نویز بسیار کمی هم در روز و هم در شب دارند؛ رنگ عکس‌ها بسیار خوب و نزدیک به واقعیت است و هم جزئیات خوب ثبت می‌شوند و هم رنج دینامیکی قابل‌قبول است. اما با توجه به اینکه لنز زاویه دید زیادی دارد در لبه‌های عکس خطاهای رنگی و دفرمه شدن تصاویر به‌خوبی مشهود است و به چشم می‌آید.

علاوه بر این لنز با زاویه دید زیاد می‌تواند برای عکاسی ماکرو استفاده شود. در این حالت لنز عملکرد بسیار خوب و قابل‌قبولی از خودش ارائه می‌دهد. عکس‌هایی که با این لنز به صورت ماکرو گرفته شده‌اند بسیار خوش رنگ و بدون نویز هستند و جزئیات در آن‌ها به‌خوبی هر چه تمام‌تر مشاهده می‌شود.

به سراغ عکس‌های دوربین اصلی می‌رویم. همان‌طور که گفتم لنز اصلی 40 مگاپیکسلی است. در حالت عادی می‌توانید از کیفیت 40 مگاپیکسلی استفاده کنید اما اگر این کیفیت را انتخاب کنید گزینه‌هایی از جمله زوم 3 یا 5 برابر را از دست می‌دهید. علاوه بر این وقتی حالت 0.6x را انتخاب می‌کنید نهایت کیفیتی که می‌توانید انتخاب کنید 20 مگاپیکسل است.

به هرحال عکس‌هایی که در حالت 1x گرفته می‌شوند چه با کیفیت 10 و چه با کیفیت 40 مگاپیکسلی همان چیزی هستند که از یک گوشی پرچم‌دار انتظارش را دارید. عکس‌ها در این حالت جزئیات بسیار زیادی دارند، رنج دینامیکی در آن‌ها بسیار خوب است، رنگ‌ها دقت خوبی دارند و بسیار به واقعیت نزدیک هستند، کنتراست عالی است و شارپ بودن یکی از ویژگی‌های اساسی آن‌ها به‌حساب می‌آید که امکان مشاهده دورترین جزئیات را به‌خوبی فراهم می‌کند.

لنزی که برای زوم کردن استفاده می‌شود سنسور 8 مگاپیکسلی دارد اما نکته اینجاست که عکس‌های گرفته شده در حالت 3x زوم کیفیت 10 مگاپیکسلی دارند و این نشان می‌دهد که لنز 40 مگاپیکسلی در این حالت فعال است و با کمک لنز 8 مگاپیکسلی عکس می‌گیرد و امکان زوم را برای کاربر فراهم می‌کند. در حالت زوم 3 برابر که اپتیکال است هیچ افت کیفیتی را مشاهده نمی‌کنید اما زوم 5 برابر یک زوم دیجیتالی است و هوآوی از اطلاعات دو لنز استفاده می‌کند تا زوم 5 برابر را ممکن کند.

به سراغ عکس‌هایی برویم که در نور کم گرفته شده‌اند و باز هم از لنز زاویه دید زیاد شروع می‌کنیم.

انتظار زیادی از این لنز در نور کم نداشته باشید. این لنز اندازه دهانه دیافراگم f/2.2 دارد و به OIS هم مجهز نیست. عکس‌هایی که در این حالت گرفته می‌شوند نویز زیادی دارند و جزئیات خیلی زیاد در آن‌ها ثبت نمی‌شود.

عکس‌هایی که با لنز 40 مگاپیکسلی و البته با کیفیت 10 مگاپیکسلی گرفته می‌شوند به لطف اندازه مناسب دهانه دیافراگم که برابر f/1.7 است بسیار روشن و شفاف هستند و نویز بسیار کمی دارند. این عکس‌ها از آن چیزی که فکرش را می‌کنید روشن‌تر هستند و سرعت بالای شاتر سبب می‌شود که هیچ تاری در عکس‌ها مشاهده نکنید. عکس‌ها رنگ بسیار خوبی دارند و کنتراستشان بالا است؛ شارپی زیاد از جمله ویژگی‌های این عکس‌ها در نور شب است. اگر Master AI فعال باشد نتیجه کار بسیار بهتر هم می‌شود.

از زوم 3 و 5 برابر در شب هم می‌توانید استفاده کنید اما انتظار آن نتیجه‌ای که در نور روز دارید را اینجا نداشته باشید.

میت 20 پرو 3 دوربین در قاب پشتی خودش دارد و بنابراین انتظار این را داریم که عکس‌های پرتره بگیرد. میت 20 پرو عکس‌های پرتره بسیار قابل‌قبولی می‌گیرد اگر به‌خوبی به لبه‌های عکس دقت کنید می‌توانید به‌خوبی مشاهده کنید هیچ به هم ریختگی‌ای در اینجا مشاهده نمی‌شود و هوش مصنوعی به‌خوبی کار خودش را انجام می‌دهد. افکت‌های متنوعی هم برای حالت پرتره در نظر گرفته شده که جنبه سرگرمی این ویژگی هم در نظر گرفته شده باشد.

ابتدا که وارد حالت پرتره می‌شوید خبری از افکت بوکه نیست و برای اینکه بتوانید با گوشی عکس پرتره بگیرید باید با لمس آیکونی که سمت چپ منوی برنامه قرار دارد حالت بوکه را فعال کنید؛ چندین افکت برای بوکه در نظر گرفته شده است Circles، Hearts، Swirl و Discs.

علاوه بر این افکت‌ها می‌توانید حالت‌های متفاوت نوری را انتخاب کنید که عبارتند از: Photo Booth، Stained Glass، Folding blinds، Pop و در نهایت Stage Lighting.

image

به بخش ویدیوی این گوشی می‌پردازیم. Mate 20 Pro توانایی ضبط ویدیو با کیفیت 4K و 30 فریم در ثانیه فیلم‌برداری کند. در تمام حالت‌های 1x، 3x، 5x و 0.6x امکان فیلم‌برداری وجود دارد. در بخش تنظیمات ویدیو گزینه‌ای به چشم می‌خورد که برای استفاده از هوش مصنوعی باید آن را فعال کنید این گزینه AI zoom است که با فعال کردن آن به صورت خودکار گوشی روی سوژه مورد نظر فوکوس می‌کند و دائما با تعیین سطح زوم سوژه را مرکز ویدیو قرار می‌دهد.

گزینه‌ای دیگر روی صفحه ویوفایندر رابط کاربری دوربین قرار گرفته است که ارتباط مستقیمی با هوش مصنوعی دارد. این گزینه حالت‌های مختلفی را برای فیلم‌برداری با کمک هوش مصنوعی برای شما امکان‌پذیر می‌کند. جذاب‌ترین حالت AI Color است که اگر از این گزینه استفاده کنید تمام بخش‌های ویدیو سیاه‌وسفید می‌شوند و زمانی که روی یک شخص می‌روید یا اینکه با یک رنگ خاص مانند رنگ قرمز در صحنه مواجه می‌شوید این سوژه‌ها رنگی می‌شوند.

دوربین گوشی توانایی ضبط ویدیو در حالت آهسته را دارد که امکان ضبط ویدیوهای آهسته در سرعت‌های 120 فریم در ثانیه، 240 فریم در ثانیه و 960 فریم در ثانیه فراهم می‌کند.

AR Lens از بخش‌های سرگرم کننده دوربین میت 20 پرو به‌حساب می‌آید که در آن 7 صورتک از پیش تعیین شده قرار دارد و می‌توانند حرکات صورت شما را به کمک درگاه اینفرارد و دوربین اینفرارد دنبال کنند. در کنفرانس معرفی محصول دیدیم که اسکن 3 بعدی یکی از ویژگی‌های این گوشی عنوان شد که هنوز عرضه نشده و احتمالا از ماه آینده یا دیرتر با یک به روزرسانی به دوربین اضافه می‌شود.

نمونه عکس‌های دوربین زاویه دید زیاد در روز

image

image
  
image

image
  
image

image
  
image

 

نمونه عکس‌های دوربین زاویه دید زیاد در شب

image
  
image

image
  
image

 

نمونه عکس‌های دوربین اصلی نور روز

image

image
  
image

image
  
image

image
  
image

image
  
image

image

image
  
image

image
  
image

image
  
image

image
  
image

image

image
  
image

image
  
image

image
  
image

image
  
image

 

نمونه عکس‌های دوربین اصلی نور شب

image

image
  
image

image
  
image

image
  
image

image
  
image

image
  
image

image
  
image

 

نمونه عکس دوربین زاویه دید زیاد در حالت ماکرو

image
  
image

image

 

نمونه عکس‌های دوربین دوربین در حالت عادی - زوم ۳ برابر - زوم ۵ برابر در روز و شب

image

image
  
image

image

image
  
image

image

image
  
image

image

image
  
image

 

نمونه عکس‌ دوربین سلفی نور روز حالت عادی

image

 

نمونه عکس دوربین سلفی نور شب (بدون فلش - با فلش)

image
  
image

 

نمونه عکس‌های دوربین اصلی در حالت پرتره با افکت‌های بوکه مختلف

image

 

نمونه عکس‌های دوربین اصلی در حالت پرتره با حالت‌های متفاوت نوری

image

 

نمونه عکس‌های دوربین سلقی در حالت پرتره با افکت‌های بوکه مختلف

image

 

نمونه عکس‌های دوربین سلقی در حالت پرتره با حالت‌های متفاوت نوری

image

 

نمونه عکس دوربین اصلی در حالت (Master AI خاموش و روشن)

image
  
image

 

نمونه ویدیوی گرفته شده با دوربین میت 20 پرو و فعال بودن ویژگی AI Color

باتری

یکی از بخش‌های جذاب این گوشی باتری است. هوآوی از ظرفیت 4200 میلی‌آمپر ساعت برای باتری میت 20 پرو بهره برده است که وظیفه سنگینی را بر عهده دارد اما به‌خوبی توانسته از عهده این وظیفه سنگین بربیاید. در استفاده معمولی شامل انجام کارهای روزمره و کمی عکاسی با ویژگی‌های مختلف باتری می‌تواند تا 1 روز و نیم دوام بیاورد که یکی از مهم‌ترین دلایل این توانایی بالا را باید پردازنده بسیار کم‌مصرف 7 نانومتری آن بدانیم. نتایج تست‌های ما را برای باتری در جدول زیر می‌توانید مشاهده کنید در ضمن اینکه امکان مقایسه عملکرد آن با رقبا هم در جدول امکان‌پذیر است.

باتری تنها در زمینه شارژدهی خوب عمل نمی‌کند بلکه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن شارژ سریعش است. هوآوی از شارژری با قدرت بالا برای این گوشی بهره برده است که سبب می‌شود باتری دستگاه به سرعت شارژ شود و هیچ نگرانی‌ای از این بابت برای باتری پرظرفیت دستگاه وجود نداشته باشد. تکنولوژی‌ای که هوآوی برای شارژ سریع این دستگاه به کار برده SuperCharge نامیده می‌شود که توان آن بیش از 40W است.

image

به لطف شارژر قدرتمند و کابل شارژی که با این آداپتور همخوانی دارد و پشتیبانی پردازنده جدید دستگاه از این شارژ سریع می‌توانید باتری میت 20 پرو را در مدت زمان 30 دقیقه تا 75 درصد شارژ کنید و علاوه بر این برای رسیدن به شارژ 90 درصد 40 دقیقه و برای فول شارژ شدن و رسیدن به عدد 100 درصد به 60 دقیقه زمان نیاز است.

اگر فکر می‌کنید عمر باتری برای شما کافی نیست هوآوی در تنظیمات باتری حالت‌های بهینه‌ای را قرار داده که با انتخاب آن‌ها می‌توانید از عمر بیشتر باتری لذت ببرید. اما ویژگی‌ای خاص در باتری و البته سخت‌افزار این گوشی به چشم می‌خورد که می‌خواهیم در مورد آن صحبت کنیم.

image

Wireless Reverse Charging: فعال کردن این تنظیم در بخش تنظیمات باتری است. اگر این تنظیم را فعال کنید می‌توانید دیگر دستگاه‌های خودتان را که از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند به کمک Mate 20 Pro شارژ کنید. این تنظیم را فعال کنید و بعد گوشی دیگری که از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند روی میت 20 پرو قرار دهید تا از باتری این گوشی استفاده کند و شروع به شارژ شدن کند. با کمک این ویژگی می‌توانید از باتری پرظرفیت میت 20 پرو خودتان به‌عنوان یک پاوربانک همراه هم استفاده کنید. اگر مدت زیادی از این ویژگی استفاده نکنید به صورت خودکار غیرفعال می‌شود و برای استفاده مجدد از آن باید بار دیگر آن را فعال کنید.

جدول باتری

نام گوشی

ظرفیت باتری

mAh

کاهش درصد باتری با 1 ساعت فیلم‌برداری

کاهش درصد باتری با 30 دقیقه بازی آسفالت

مدت‌زمان طول کشیده تا خاموش شدن گوشی با شارژ 100 درصد و پخش فیلم با کیفیت فول اچ‌دی

 

مدت زمان شارژ شدن از صفر تا 50 درصد

مدت زمان شارژ شدن از صفر تا 100 درصد

MediaPad M5 Pro

7000

27 درصد

12 درصد

7 ساعت

58 دقیقه

120 دقیقه

Zenfone 4 Max

5000

7 درصد

7 درصد

7 ساعت

-

180 دقیقه

Huawei Mate 20 Pro

4200

24 درصد

8.5 درصد

12.5 ساعت

15 دقیقه

60 دقیقه

P20 Pro

4000

36 درصد

8.5 درصد

12 ساعت

29 دقیقه

100 دقیقه

Mate 10 Porsche Design

4000

36 درصد

7 درصد

9 ساعت

24 دقیقه

95 دقیقه

Mate 10 Pro

4000

36 درصد

7 درصد

9 ساعت

24 دقیقه

95 دقیقه

Mate 10

4000

30 درصد

12 درصد

14 ساعت

24 دقیقه

80 دقیقه

Y7 Prime 2017

4000

-

5 درصد

10 ساعت

-

120 دقیقه

Gaalxy Note9

4000

30 درصد

10 درصد

9 ساعت

44 دقیقه

111 دقیقه

Xiaomi Redmi Note 5 AI

4000

24 درصد

12 درصد

20 ساعت

50 دقیقه

131 دقیقه

Xiaomi Mi A2 lite

4000

36 درصد

12 درصد

6 ساعت و 30 دقیقه

-

150 دقیقه

Pocophone F1

4000

24 درصد

10 درصد

7 ساعت

35 دقیقه

120 دقیقه

Nokia 7 Plus

3800

42 درصد

10 درصد

7 ساعت

34 دقیقه

120 دقیقه

P10 Plus

3750

45 درصد

12 درصد

-

-

120 دقیقه

Galaxy J7 Pro

3600

12 درصد

12 درصد

9 ساعت

-

-

Galaxy S9+

3500

24 درصد

4.5 درصد

9 ساعت

40 دقیقه

90 دقیقه

Galaxy A8+

3500

36 درصد

15 درصد

13 ساعت

-

-

Galaxy Note 8

3500

24 درصد

10 درصد

13 ساعت

-

90 دقیقه

Galaxy A6+

3500

24 درصد

-

16 ساعت

-

-

Xperia XA1 Plus

3430

24 درصد

7 درصد

12 ساعت

-

210 دقیقه

Honor 7x

3340

40 درصد

12 درصد

7 ساعت

-

-

Mate 10 lite

3340

36 درصد

18 درصد

6 ساعت

50 دقیقه

160 دقیقه

Nova 2 Plus

3340

36 درصد

9 درصد

9 ساعت

-

160 دقیقه

V30 Plus

3300

37 درصد

7 درصد

15 ساعت

40 دقیقه

105 دقیقه

One Plus 5T

3300

24 درصد

7 درصد

-

25 دقیقه

75 دقیقه

Zenfone 4

3300

-

-

-

36 دقیقه

120دقیقه

One Plus 5T

3300

24 درصد

6 درصد

16 ساعت

-

80 دقیقه

G6

3300

35 درصد

7 درصد

11 درصد

-

120 دقیقه

Galaxy J7 2016

3300

20 درصد

10 درصد

-

-

180 دقیقه

Xperia XZ Premium

3230

36 درصد

18 درصد

22 ساعت

-

120 دقیقه

Honor 9

3200

-

15 درصد

6 ساعت

-

120 دقیقه

P10

3200

40 درصد

8 درصد

13 ساعت

-

75 دقیقه

Huawei Y5 Prime 2018

3020

34 درصد

18 درصد

6 ساعت

75 دقیقه

150 دقیقه

Xiaomi Mi 6X

3010

48 درصد

16 درصد

6 ساعت

-

-

Honor 9 lite

3000

24 درصد

10 درصد

10 ساعت

50 دقیقه

155 دقیقه

Y7 Prime 2018

3000

24 درصد

18 درصد

6 ساعت

-

-

Nova 3e

3000

24 درصد

15 درصد

7 ساعت

40 دقیقه

105 دقیقه

Galaxy S9

3000

24 درصد

4.5 درصد

9 ساعت

40 دقیقه

100 دقیقه

Q6

3000

36 درصد

13 درصد

9 ساعت

-

120 دقیقه

U11

3000

45 درصد

10 درصد

6 ساعت

-

90 دقیقه

Galaxy J5 2017

3000

20 درصد

8 درصد

12 ساعت

-

140 دقیقه

P10 lite

3000

45 درصد

15 درصد

9 ساعت

30 دقیقه

160 دقیقه

Galaxy A6

3000

12 درصد

10 درصد

15 ساعت

-

-

Pixel

2770

30 درصد

10 درصد

-

-

90 دقیقه

iPhone X

2716

36 درصد

9 درصد

13 ساعت

-

180 دقیقه

Xperia XA Ultra

2700

36 درصد

15 درصد

13 ساعت

-

180 دقیقه

Xperia XZ1

2700

48 درصد

6 درصد

9 ساعت

-

140 دقیقه

Nokia 3

2630

18 درصد

8 درصد

6 ساعت

-

210 دقیقه

Xperia XA1

2300

36 درصد

16 درصد

5 ساعت

-

160 دقیقه

iPhone 8

1821

49 درصد

15 درصد

10 ساعت

-

135 دقیقه

3310

900

-

-

-

-

140 دقیقه

 

بخریم؟

میت 20 پرو یکی از خاص‌ترین گوشی‌هایی است که در این سال‌ها دیده‌ایم. اپل و سامسونگ در مراسم معرفی گوشی‌های جدید خودشان کاملا ما را نا امید کردند زیرا دستگاه‌هایی معرفی کردند که در عوض یک محصول جدید یک نسخه بهبود یافته از نسل قبلی خودشان بودند اما هوآوی نشان داد که به جدیت تمام به دنبال تغییر و نوآوری است. میت 10 ها گوشی‌هایی بودند که با نسل قبل خودشان خیلی فرق داشتند و اگر هوآوی هم می‌خواست راه اپل و سامسونگ را در پیش بگیرید باید امسال محصولی شبیه به میت 10 را می‌دیدیم که کمی بهبود پیدا کرده بود و با نام میت 20 معرفی می‌شد اما میت 20 پرو محصولی کاملا متفاوت با نسل قبلی خودش و حتی کاملا متقاوت با P20 Pro است که چند ماه پیش معرفی شد.

هوآوی هر چه داشته در میت 20 پرو رو کرده است و محصولی جذاب و متفاوت با نسل‌های قبل و البته با دیگر پرچم‌داران بازار معرفی کرده. ما این گوشی را خیلی دوست داریم و از کار کردن با آن سیر نمی‌شویم.

ظاهر زیبا، جنس بسیار خوب بدنه که حس بسیار خوبی را هنگام کار کردن به شما منتقل می‌کند، دوربین‌های پرقدرت باقابلیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری جذاب و توانایی بالا در نور شب، باتری پرظرفیت با قابلیت شارژ بسیار سریع، پردازنده به روز و بسیار کم‌مصرف و در نهایت نرم‌افزار متفاوت با نسل‌های قبل و کاملا بهبود پیدا کرده از ویژگی‌های جذاب این گوشی به‌حساب می‌آیند که به‌راحتی شما را برای خرید قانع می‌کنند.

اگر قصد خرید یک گوشی پرچم‌دار را داشته باشیم میت 20 پرو نه تنها در لیست ما قرار می‌گیرد بلکه باید اعتراف کنیم آن را در ابتدای این لیست و بالاتر از گوشی‌هایی مانند iPhone Xs Max و Galaxy Note 9 و حتی Pixel 3 XL قرار می‌دهیم.

image

 

عکس: مرتضی احمدیه

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (102 نظر)

حامد

۱۳۹۸/۱/۲۷
دقیقا از همون اولین میت این خانواده همینجوری بوده تا حالا. کیفییتش باید فقط با موتورولا و نوکیا مقایسه بشه. سامسونگ و اپل در مقابل این فقط اسباب بازی و اینم به تجربه بارها ثابت شده. من خودم میت هشت دارم

روزبه

۱۳۹۷/۱۱/۱۱
جهت اطلاعتون آمار فروش تلفن همراه توی 6 ماه گذشته:
اول سامسونگ (با 20 درصد افت فروش).دوم هواوی( با 24 درصد افزایش فروش)
سوم شیاومی( با 21 درصد افزایش فروش).چهارم اپل (با 23 درصد افت فروش)
میبینید که سامسونگ و اپل در حال از دست دادن بازارشون هستند و برعکسش برندهای چینی!!!!!

روزبه

۱۳۹۷/۱۱/۱۱
بخاطر جنگ ابر قدرتها شک نکنید برند های آینده تلفن همراه چینی هستند .
دارن قوانین بازار رو عوض میکنن.امکانات با کیفیت سخت بالا و قیمت مناسب.ح
الکی نیست اپل توی فروش افت شدید داشته.

روزبه

۱۳۹۷/۱۱/۱۱
آقا محمد شما فکرت منجمده.!! تعصب داری!!.من سه ساله شیاومی دستمه از کیفیت بالاش متحیر شدم...سامسونگ هم که یه کلاهبرداره پول زیاد میگیره بابت امکانات کم...تو برو همون سامسونگتو بچسب

محمد

۱۳۹۷/۱۰/۳۰
همین که اسمش شایومی هست یعنی در پیت حالا حالا مونده تا با سامسونگ رقابت کنید آماتور جان.