خانهاخبار
مروری بر بهترین قابلیت‌ها و ویژگی‌های آی‌پد پروهای 2018

مروری بر بهترین قابلیت‌ها و ویژگی‌های آی‌پد پروهای 2018

اپل در روز 8 آبان طی مراسمی از تازه‌ترین محصولات خود رونمایی کرد. پس از آیفون‌ها، اکنون نوبت به آی‌پدها رسیده است تا توجه تمامی رسانه‌ها را به خود معطوف کنند و قابلیت‌های خود را به رخ دیگر رقبا بکشند.
۱۳۹۷/۸/۱۳

طراحی آی‌پد پروهای 2018 تغییرات جدیدی را به خود دیده است و اکنون حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش آن‌ها به حداقل خود رسیده‌اند. دیگر خبری از دکمه هوم نیست و در قسمت بالایی تلبت‌ها اسکنر Face ID قرار گرفته است. قلم Apple Pencil نیز قابلیت مغناطیسی  پیدا کرده و به لطف آن اکنون در گوشه‌ای از آی‌پدها جای می‌گیرد. از زمانی که استیو جابز فقید ای‌پد رو معرفی کرد، این اولین بار است که طراحی آن‌ها دستخوش تغییر شده است که به نوعی می‌توان آن را انقلابی در حوزه آی‌پدها در نظر گرفت. اکنون ما تصمیم گرفته‌ایم تا شما را با تمام قابلیت‌ها و ویژگی‌های آی‌پد پروهای 2018 آشنا کنیم.

طراحی بی‌حاشیه

image

اکنون که دکمه هوم از آی‌پد‌ها حذف گردیده، اپل از فرصت ایجاد شده به خوبی استفاده کرده تا حاشیه‌ها را در آی‌پد پروهای 2018 به حداقل برساند. همچنین گوشه‌های آن‌ها گرد شده و ضخامت آن‌ها کمتر از گذشته است و معادل 5.9 میلی‌متر محاسبه می‌شود. این موضوع باعث کاهش وزن این آی‌پدها نیز شده است، آی‌پد پرو 11 اینچی وزنی برابر با 467 گرم دارد و در آی‌پد پرو 12.9 اینچی این رقم به 635 گرم می‌رسد.

از نظر ابعاد و بدنه، آی‌پد پرو 11 اینچی تغییراتی چندانی نداشته و دقیقا همانند مدل 10.5 اینچی نسل قبلی است اما با این حال از صفحه نمایش بزرگ‌تری بهره می‌برد.

در سوی دیگر، آی‌پد پرو 12.9 اینچی از نظر ابعاد و سایز بدنه شامل تغییرات جالبی شده است. اپل توانسته با کوچک‌تر کردن بدنه دستگاه، همان صفحه نمایش 12.9 اینچی را در آن قرار دهد. به طور کلی این کاهش سایز حدود 25 درصد است.

صفحه نمایش رتینا

image

آی‌پد پروها کماکان از صفحه نمایش LCD بهره می‌برند اما این مورد به معنای کیفیت پایین آن‌ها نیست. گوشه‌های این صفحه نمایش همچون آیفون 10 آر گرد شده‌اند و اپل آن را صفحه نمایش Liquid Retina می‌نامد. تراکم پیکسلی صفحه نمایش این تبلت‌ها همچون نسل قبلی‌شان برابر 264 پیکسل است و از قابلیت‌های همچون True Tone، Wide Color و ProMotion Display پشتیبانی می‌کند، همچنین این نمایشگر با قلم Apple Pencil سازگار است.

Face ID 

image

در هر حالتی که شما آی‌پد پروهای 2018 را به دست‌ بگیرید، سنسور Face ID آن‌ها کار خواهد کرد. ماژول دوربین این سنسور در بالای تبلت‌های به صورت عمودی قرار گرفته است. اما اگر شما تبلت را به صورت افقی نگه دارید، خللی در عملکرد آن ایجاد نخواهد شد. Face ID حتی در صورت وارونه بودن تبلت نیز به شناسایی چهره خواهد کرد.

همچنین قابلیت Face ID از Apple Pay پشتیبانی می‌کند و به عنوان یک ویژگی اضافی، می‌توان از آن برای دسترسی به Animoji و Memoji بر روی آی‌پد پرو استفاده کرد.

حذف دکمه هوم

image

این تغییر بزرگ در آی‌پد پروها بدین معناست که اپل همچون سری آیفون 10، برای این دستگاه‌ها رابط کاربری‌ای مبتنی بر ژست‌های حرکتی را در نظر گرفته است. در عوض دکمه هوم، شما نوار بزرگی را در پایین صفحه نمایش مشاهده خواهید کرد. با کشیدن آن قفل تبلت باز خواهد شد و کاربر را به صفحه اصلی می‌برد. بخش Control Center نیز از لبه سمت راست تبلت قابل دسترس است.

تراشه A12X Bionic 

تراشه قرار گرفته در آی‌پد پروهای 2018 از قدرت خارق‌العاده‌ای برخوردار است. این پردازنده از 8 هسته تشکیل شده که 4 عدد از آن‌ها برای عملکرد بهتر و 4 هسته‌ی دیگر برای کارایی بهتر استفاده می‌شوند و دقیقا همانند پردازنده A12 آیفون 10 اس، آی‌پد پرو می‌تواند هر 8 هسته را همزمان اجرا کند. این موضوع قدرت بسیار بالایی به پردازنده می‌بخشد، در واقع، در صورت فعال‌سازی تمامی هسته‌ها، قدرت پردازنده تا 90 درصد افزایش می‌یابد.

همچنین اپل پردازشگر گرافیکی ای‌پد پروهای 2018 را به صورت 7 هسته‌ای طراحی کرده است و می‌تواند قدرت نسبتا بالایی را ارائه دهد.

قلم جدید Apple Pencil

image

نسل دوم قلم Apple pencil پیشرفت‌های بسیاری را با خود به همراه آورده است. این قلم بر خلاف نسل قبلی، دیگر حالت گردی ندارد و کناره‌های آن صاف شده و انتهای آن مات است و به نگه‌داری قلم در دست کمک شایانی می‌کند. همچنین نسبت به گذشته کوچک‌تر گردیده و خود را به صورت مغناطیسی به بدنه آی‌پد می‌چسباند و هنگام اتصال به صورت خودکار و وایرلس را شارژ می‌شود.

علاوه بر این، در کناره‌های مسطح این قلم نقاطی وجود دارد که به لمس حساس است و می‌توان به واسطه این ژست حرکتی برای برخی از اپلیکیشن‌ها میان‌بر ایجاد کرد. به عنوان مثال، در هنگام استفاده از نرم‌افزار Notes، شما با دوبار ضربه زدن به کناره قلم Apple pencil، به سرعت می‌توانید حالت eraser را فعال کنید. نرم‌افزار photoshop نیز قرار است برای زوم کردن از این قابلیت استفاده کند. کاربران برای خرید Apple pencil جدید باید قیمتی معادل 129 دلار را بپردازند.

کیبورد هوشمند جدید

image

صفحه‌کلید هوشمند نیز برای آی‌پد پروهای 2018 به‌روز شده است. این صفحه‌کلید همچنان به صورت مغناطیسی به تبلت متصل می‌شود و نحوه کارکردش تفاوت چندانی نسبت به گذشته ندارد. البته اکنون شما می‌تواند آن را در دو زوایه مختلف قرار دهید.

همچنین یک ترفند خاص جدید در آن وجود دارد؛ تنها کافی است دو بار کلید Space را فشار دهید تا قابلیت Face ID شروع به شناسایی چهره‌تان کند و پس از آن قفل صفحه باز می‌شود. قیمت این صفحه‌کلید هوشمند برای مدل 11 اینچی 179 دلار است در حالی که خریداران برای مدل 12.9 اینچی باید قیمتی برابر با 199 دلار را بپردازند. در صورتی که صفحه کلید را نمی‌خواهید، می‌تواند قاب هوشمند Foilo آن را تهیه نمایید. این قاب پنل پشتی و جلویی آی‌پد پروهای 2018 را می‌پوشاند.

پورت USB-C

کمتر کسی فکرش را می‌کرد که اپل این پورت را در محصولاتش قرار دهد اما این اتفاق افتاد و سری آی‌پد پورت محبوب لایتینگ را جایگزین پورت USB-C کرده است. پورت USB-C قرار گرفته نسخه 3.1 این فناوری است و از سرعت انتقال 10 گیگابایتی پشتیبانی می‌کند. با استفاده از این درگاه، شما می‌توانید دستگاه‌هایی همچون دوربین و درایوهای فلش را به آی‌پد پروها متصل کنید. همچنین در صورت برقراری اتصال با دستگاه مورد نظر، نرم‌افزار مربوطه به طور خودکار اجرا می‌شود.

به لطف درگاه USB-C، کاربران می‌توانند آی‌پد پرو خود را به دیگر نمایشگرهای خارجی متصل کنند و محتوای به نمایش در‌آمده را با نمایشگر خارجی تطبیق خواهد داد. بنابراین شما می‌توانید ویدئویی را بر روی آی‌پد ویرایش کنید و به صورت همزمان پیش‌نمایشی از آن را در دیگر نمایشگر مشاهده نمایید. همچنین آی‌پد پروهای جدید می‌توانند از صفحه نمایش‌های 5K پشتیبانی کنند.

1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی

برای هر دو آی‌پد پرو جدید، نسخه‌ای 1 ترابایتی در نظر گرفته شده است. این نسخه بسیار گرانی دارد و این حجم از فضا عملا برای بسیاری از کاربران غیرکاربردی است. البته این نسخه می‌تواند برای کاربرانی که از فتوشاپ به منظور ویرایش تصاویر و ویدئو استفاده می‌کنند، مناسب باشد و این فضای اضافی به کار آن‌ها بیاید. آی‌پد پروها 1 ترابابتی به حافظه رم 6 گیگابایتی نیز مجهز خواهند شد، این در صورتی است که مدل‌های پایه از حافظه رم 4 گیگابایتی بهره می‌برند. البته این حافظه رم بیشتر می‌تواند برخی از کاربران را به خرید مدل گران‌قیمت آی‌پد پروها وسوسه کند.

آداپتور 18 واتی

در جعبه آی‌پد پروهای نسل قبلی، آداپتوری 12 واتی قرار داشت. اما اکنون اپل آی‌پد پروهای 2018 خود را به همراه آداپتوری ارتقا یافته عرضه خواهد کرد. این موضوع می‌تواند نشانه‌ای امیدوارکننده‌ی برای آیفون‌های سال آینده باشد زیرا احتمال می‌رود اپل برای آن‌ها آداپتوری 10 واتی قرار دهد.

نکته‌ای دیگری می‌توان به آن اشاره کرد مربوط به حذف جک صدا از آی‌پد پروهای جدید می‌شود. این موضوع می‌تواند طرفداران این تبلت‌ها را تا حدودی دلسرد کند. کسانی که می‌خواهند به ویرایش یا کارهای مرتبط به موسیقی بپردازند باید به سراغ گزینه‌های وایرلس بروند یا اینکه دانگلی را تهیه نمایند.

قیمت‌گذاری

قیمت آی‌پد پرو 11 اینچی از 799 دلار آغاز می‌شود، در حالی که آی‌پد پرو 12.9 اینچی قیمتی معادلی 999 دلار دارد. این مبالغ تنها برای مدل پایه 64 گیگابایتی است. ای‌پد پروهای 2018 را می‌توان از هم‌اکنون به صورت پیش‌خرید سفارش داد و در تاریخ 7 نوامبر(16 آبان ماه) به طور رسمی عرضه خواهند شد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)