خانهاخبار
قابلیت‌های سخت‌افزاری مدل 2018 مک مینی

قابلیت‌های سخت‌افزاری مدل 2018 مک مینی

اپل در روز 8 آبان مراسم هیجان‌انگیزی را برگزار کرد و ما اکنون قصد داریم به یکی از این محصولات معرفی شده در این مراسم بپردازیم.
۱۳۹۷/۸/۱۲

اپل در کنار آیپد پروها و مکبوک ایر جدید از نسخه ارتقا یافته مک مینی نیز رونمایی کرد. اپل پس از معارفه رسمی‌ا‌ی که چند شب پیش انجام داد، بالاخره مک مینی را پس از گذشت چهار سال بروزرسانی کرد. مک مینی سال 2018 از نظر ظاهری، تغییرات چندانی نداشته و طراحی آن مشابه نسل قبل است. با این حال سخت‌افزار آن به‌روز شده و اکنون توانایی بیشتر در انجام وظایف خود دارد.

مک مینی جدید در دو مدل عرضه خواهد شد: مدل اول با پردازنده 4 هسته‌ای و مدل دوم با پردازنده 6 ‌هسته‌ای. این پردازنده 5 برابر سریع‌تر از گذشته شده و نسبت به پردازشگرهای گرافیکی یکپارچه اینتل تا 60 درصد سریع‌تر است. در حالت افزایشی Turbo Boost سرعت کلاک این پردازنده به 4.6 گیگاهرتز می‌رسد. همچنین مک مینی جدید از رم DDR4 از نوع SO-DIMM با فرکانس کاری نسبتا بالای 2666 مگاهرتزی بهره می‌برد و می‌توان آن را تا 64 گیگابایت ارتقا داد. این حافظه رم جدید نسبت به نسخه‌های 16 گیگابایتی عملکرد بهتری را ارائه می‌دهد و قدرت آن 7.8 برابر بیشتر از دیگر حافظه‌ها است.

اپل همچنین تمامی حافظه‌های فلش مبتنی بر PCIe را در مک مینی جدید قرار داده است که تا 4 برابر سریع‌تر از نسل قبلی فلش‌ها، داده‌ها را می‌خواند. همچنین کاربران می‌توانند فضای ذخیره‌سازی مک مینی 2018 را تا 2 ترابایت افزایش دهند، این افزایش حافظه می‌تواند به صورت درایو SDD نیز باشد.

مک مینی جدید همچون دیگر مک‌های تازه معرفی شده، از تراشه امنیتی T2 بهره می‌برد که چندین کنترل‌کننده را در دل خود دارد. در تراشه T2 کمک پردازنده Secure Enclave قرار دارد که قابلیت‌های بوت امن را برای حافظه‌های ذخیره‌سازی رمزنگاری شده فراهم می‌سازد.

این دستگاه شامل 4 پورت Thunderbolt 3، یک درگاه HDMI 2.0 و یک درگاه Ethernet می‌شود. درگاه Ethernet از پیکربندی 10 گیگابایتی پشتیبانی می‌کند. در کنار موارد، دو درگاه USB 3 و یک جک 3.5 میلی‌متری هدفون قرار دارد.

image

قیمت مک مینی جدید از 799 دلار آغاز می‌شود که این مبلغ مختص مدلی با پردازنده 4 هسته‌ای و سرعت کلاک 3.6 گیگاهرتز، فضای ذخیره سازی 128 گیگابایتی و 8 گیگابایت حافظه رم است. مک مینی جدید را از هم‌اکنون می‌توان سفارش داد و خریداران آن را در 7 نوامبر دریافت خواهند کرد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)