خانهاخبار
قابلیت استفاده از DeX بدون پایه مخصوص برای Galaxy S9 فعال نخواهد شد

قابلیت استفاده از DeX بدون پایه مخصوص برای Galaxy S9 فعال نخواهد شد

با‌وجود سخت افزار مشابه با Galaxy Note 9، کاربران تلفن‌های هوشمند Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus نمی‌توانند با استفاده از کابل، قابلیت DeX را فعال کنند.
۱۳۹۷/۸/۱۱

یکی‌ از قابلیت‌های جالبی که سامسونگ در Galaxy S8 اضافه کرد، ویژگی به نام DeX است که به کمک آن می‌توانید تلفن هوشمند خود را به یک کامپیوتر رومیزی تبدیل کنید. برای فعالسازی این ویژگی شما به یک پایه مخصوص احتیاج دارید که اصولا هزینه اضافه‌ای برای کاربران به همراه دارد. در Galaxy Note 9 کاربران می‌توانند با یک کابل ساده و بدون نیاز به پایه مخصوص این ویژگی را فعال کنند، اما دو تلفن هوشمند Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus با وجود اینکه که سخت افزاری بسیار شبیه به نوت جدید سامسونگ دارند، همچنان به DeX احتیاج دارند و بنابر گزارش جدید، خبری از ویژگی DeX بدون پایه برای سری S9 سامسونگ نخواهد بود. برای جزییات بیشتر، در ادامه با ما همراه شوید. 

image

اجازه دهید کمی بیشتر درباره Samsung DeX صحبت کنیم. در این ویژگی، کاربر با اتصال تلفن هوشمند خود به پایه‌ای مخصوص و اتصال آن به یک مانیتور، موس و کیبورد، یک کامپیوتر رومیزی را برای خود فراهم کند. به کمک DeX، شما می‌توانید بر روی نمایشگر بزرگتر و با رابط کاربری شبیه به کامپیوترهای رومیزی، اموری همانند مرورگری وب، ادیت تصاویر، مدیریت فایل، ساخت فایل با بسته نرم‌افزاری آفیس و غیره را انجام دهید. حال در Galaxy S8 و Galaxy S9، کاربران به یک پایه مخصوص احتیاج دارند که اصولا چندان هم ارزان نیست، این درحالی است که در Galaxy Note 9، شما با اتصال تلفن هوشمند از طریق یک کابل ساده HDMI به مانیتور، می‌توانید DeX را فعال کنید که قطعا برای بسیاری یک روش ساده‌‌، کم هزینه‌تر و بهینه‌تر به حساب می‌آید.

حال از آنجایی که Galaxy S9 سخت افزار مشابه‌ای با Galaxy Note 9 دارد، کاربران انتظار داشتند که این ویژگی به زودی برای پرچمدار سری اس این شرکت هم عرضه شود، اما براساس اطلاعات بدست آمده از نسخه بتای سیستم‌عامل اندروید ۹ و رابط کاربری Samsung Experience 10، دو تلفن هوشمند Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus قرار نیست به ویژگی DeX بدون نیاز به پایه مخصوص مجهز شوند. مسلما این موضوع برای کسانی که منتظر چنین قابلیتی بودند چندان خوشایند نیست، اما درنهایت فراموش نکنید که استفاده از پایه مخصوص Samsung DeX مزایایی همچون قابلیت شارژ کردن دستگاه درحین کار را دارد؛ موردی که در استفاده از کابل USB-C به HDMI دیده نمی‌شود. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Armin

۱۳۹۷/۱۱/۲۱
گلکسی S9 , S9 Plus به اندروید 9 (پای) آپدیت شدند و قابلیت DeX Cable USB Type-C to HDMI فعال گردید.
- از Samsung DeX با مبدل‌های HDMI پشتیبانی شده استفاده کنید. نیازی به DeX Station نیست.
http://doc.samsungmobile.com/SM-G965F/THR/doc.html

سیامک مبرز

۱۳۹۷/۸/۱۱
من میت ۱۰ پرو دارم همین قابلیت رو از اول با کابل usb c hdmi بهت میداد نیازی به داک نداشت