خانهاخبار
۱۸ حقیقت جالب درباره‌ی بیل گیتس!

۱۸ حقیقت جالب درباره‌ی بیل گیتس!

برای بسیاری از ما نام بیل گیتس با مفاهیمی مانند پول و ثروت، کارهای بشر دوستانه و فناوری همراه است؛ اما این نابغه‌ی دنیای فناوری که البته برای مدت ۲۴ سال ثروتمندترین فرد زنده‌ی روی کره‌ی زمین نیز شناخته می‌شد، حقایق جالبی در زندگی شخصی و کاری خود دارد که شاید دانستن آن جالب باشد.
۱۳۹۷/۸/۱۱
image

از جمله حقایق زندگی موسس مایکروسافت و یکی از ثروتمندترین‌های جهان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. زمانی که گیتس نوجوان در مدرسه‌ی Lakeside Prep تحصیل می‌کرد، اولین برنامه‌ی کامپیوتری خود را توسط یک رایانه‌ی جننرال الکتریک نوشت. این برنامه یک نسخه از بازی tic-tac-toe بود که در آن کاربر در مقابل رایانه به رقابت می‌پرداخت.

image

 

۲. زمانی که مدرسه توانایی‌های بیل در کدنویسی را کشف کرد، به او اجازه داده شد تا یک برنامه‌ی کامپیوتری برای مدرسه بنویسد که کلاس‌های دانش آموزان را زمان بندی می‌کرد. او نیز با کمی شیطنت این برنامه را طوری کدنویسی کرد تا بتواند در کلاس‌های قرار بگیرد که دختران محبوبش در آن بودند.

image

 

۳. بیل گیتس در زمان نوجوانی تمامی کتاب‌های مجموعه‌ی World Book Encyclopedia را که یک دایرة المعارف ۲۲ جلدی است مطالعه کرد!

image

 

۴. او موفق شد در آزمون ورودی دانشگاه ۱۵۹۰ امتیاز از ۱۶۰۰ امتیاز را کسب کند.

image

 

۵. بیل گیتس نیز مانند بسیاری از کارآفرینان موفق دنیای فناوری، پس از مدتی تحصیل در دانشگاه را ترک کرد. او در سال ۱۹۷۵ از ادامه‌ی تحصیل در هاروارد منصرف شد و تمام تلاش خود را وقف مایکروسافت نمود که به تازگی تاسیس شده بود.

image

 

۶. این کارآفرین موفق یک بار هم بازداشت شده است! دو سال پس از ترک دانشگاه، او به دلیل رد شدن از چراغ قرمز و رانندگی بدون داشتن گواهی‌نامه در نیومکزیکو بازداشت شد.

image

 

۷. در زمان کار در مایکروسافت، او عادت داشت که پلاک اتومبیل کارمندان خود را حفظ کند تا از این طریق ورود و خروج آن‌ها را زیر نظر بگیرد. گیتس می‌گوید بعدها که شرکت بزرگ‌تر شد، او هم مجبور شد تا عادت خود را ترک کند.

image

 

۸. جالب است بدانید گیتس که زمانی برای نداشتن گواهی‌نامه توبیخ شده بود، یک مجموعه‌ی بی‌نظیر از خودروهای پورش را در اختیار دارد. تصویری که مشاهده خواهید کرد مربوط به پورش ۹۵۹ متعلق به اوست که گیتس ۱۳ سال قبل از تایید این خودرو توسط دپارتمان حمل و نقل ایالات متحده آن را خریداری کرده است.

image

 

۹. دومین مرد ثروتمند حال حاضر، برای سفرهای هوایی خود از یک هواپیمای اختصاصی استفاده می‌کند که در سال ۱۹۹۷ خریده بود و خودش آن را بزرگ‌ترین تفریحش می‌خواند. این جت شخصی در کنار هواپیمای اختصاصی افرادی مانند دونالد ترامپ، تام کروز و سلن دیون در میان ۱۰ جت شخصی گران قیمت قرار دارد.

image

 

۱۰. تفریح دیگر گیتس جمع آوری بزرگ‌ترین مجموعه‌ی کدهای نوشته شده توسط لئوناردو داوینچی یا همان Codex Leicester بود که در سال ۱۹۹۴ و به قیمت ۳۰.۸ میلیون دلار خریداری شد.

image

 

۱۱. با وجود ثروت بسیار، او اعلام کرده است که هر یک از فرزندانش فقط ۱۰ میلیون دلار از دارایی‌اش را به ارث خواهند برد. ثروت او در حال حاضر ۹۰.۹ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. او معتقد است که به ارث گذاشتن ثروت هنگفت برای فرزندان، لطف به آن‌ها نیست.

image

 

۱۲. بیل گیتس به همراه همسرش ملیندا گیتس یک بنیاد خیریه را تاسیس کرده‌اند و او پس از کناره‌گیری از مدیر عاملی مایکروسافت، بیشتر اوقات خود را صرف فعالیت در این بنیاد می‌کند. اما هنوز هم در همکاری با مایکروسافت مشغول کار بر روی «پیشکار شخصی» است که همه چیز را به خاطر می‌سپارد و به کاربر کمک می‌کند تا با برگشت به کارهای گذشته مواردی را که نیاز دارد بیابد و همچنین کمک می‌کند تا چیزهایی که باید به آن‌ها توجه شود را انتخاب کند.

image

 

۱۳. آقای میلیونر قبلا اعلام کرده بود که اگر کسب و کار مایکروسافت شکست می‌خورد، او احتمالا الان به عنوان یک محقق در حوزه‌ی هوش مصنوعی فعال بود.

image

 

۱۴. با وجود علاقه‌ی او به هوش مصنوعی، گیتس جزو آن دسته از افرادی است که نسبت به آینده‌ی این فناوری ابراز نگرانی می‌کنند. از جمله افراد مشهور دیگری که نسبت به آینده‌ی هوش مصنوعی و قدرت گرفتن آن که ممکن است باعث گرفتن قدرت از انسان‌ها شود هشدار داده‌اند، می‌توان به ایلان ماسک و استیون هاوکینگ اشاره کرد.

image

 

۱۵. گروه موسیقی مورد علاقه‌ی موسس مایکروسافت گروه Weezer است، اما به U2 نیز علاقه دارد. او همچنان منتظر بازگشت Spinal Tap با یک تور جدید است!

image

 

۱۶. بیل گیتس یکی از افرادی است که به شدت به مطالعه اهمیت می‌دهد و سالانه ۵۰ کتاب می‌خواند. اگر به صفحات مجازی او سر زده باشید حتما دیده‌اید که گاهی کتاب‌هایی را که از نظرش ارزش خواندن دارند به دنبال کنندگان خود معرفی می‌کند. دیدگاه او درباره‌ی مطالعه این چنین است:

کتاب خواندن هنوز هم اصلی‌ترین راهی است که هم از آن چیزهای جدید می‌آموزم و هم درک خود را می‌سنجم.

image

 

۱۷. میلیونر مشهور که آوازه‌ی جهانی دارد و در بسیاری از کشورها به کمک‌های انسان دوستانه پرداخته است، هیچ زبان دیگری به غیر از انگلیسی نمی‌داند. او معتقد است که این بزرگ‌ترین افسوس زندگی‌اش تا به این لحظه بوده است!

image

 

۱۸. با وجود اینکه همه اپل را رقیب مایکروسافت تلقی می‌کنیم، اما روزگاری بیل گیتس توسط جابز مجاب شد تا به این شرکت کمک مالی کند و شاید اگر این کار را نکرده بود، به جای اپل الان مایکروسافت را به عنوان اولین کمپانی تریلیون دلاری در آمریکا و در حوزه‌ی فناوری می‌شناختیم!

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

amir

۱۳۹۷/۸/۱۹
یه نگاه به سایت porsche بندازین. بنده خدا اومده یه فیلم گذاشته برای تلفظ صحیح برندش. دیگه چه طور بگه پورشه درسته نه پورش!
توی گوگل هم سرچ کنی فیلم شو میاره.

hossein

۱۳۹۷/۸/۱۳
فقط ایرانی ها به این ماشین میگن پورشه.کشورهای دیگه بهش پورش میگن

مجتبی

۱۳۹۷/۸/۱۲
اون تو یکی از سخنرانی هاش میگه جمعیت جهان رو به افزایشه که مامیتونیم با واکسن هامون اونو کنترل کنیم ومانع افزایش جمعیت بشیم

ناشناس

۱۳۹۷/۸/۱۲
عزیزم پورشه نه پورش!!!

Babak

۱۳۹۷/۸/۱۱
یاد و خاطره ی استیو جابز به خیر. با اخلاق منحصر به فرد. رژیمهای غذایی خاص و پابرهنه بودن در تصویر.
ایشان و بیل گیتس ، از نوابغ روزگار هستند.
آن یک را خدا بیامرزد و این یکی را طول عمر و سلامتی دهد.