خانهاخبار
مدل یک ترابایتی آیپد پرو ۲۰۱۸ دارای ۶ گیگابایت حافظه رم است

مدل یک ترابایتی آیپد پرو ۲۰۱۸ دارای ۶ گیگابایت حافظه رم است

بنابر گفته‌های یک توسعه دهنده، آیپد پرو جدید اپل با حافظه داخلی یک ترابایت از ۶ گیگابایت حافظه رم برخوردار است.
۱۳۹۷/۸/۹

شب گذشته، اپل به طور رسمی از تبلت‌های هیجان انگیز خود یعنی آیپد پرو ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی ۲۰۱۸ رونمایی کرد. به جرات می‌توان گفت که این جدی ترین حرکت اپل برای از بین بردن مرز بین کامپیوتر و تبلت‌هاست و یکی از دلایل اتفاق افتادن این موضوع، سخت افزار قدرتمند است. می‌دانیم که پردازنده قدرتمندی در این دو محصول استفاده شده، اما به نظر می‌رسد که در بحث میزان رم دستگاه، اپل سورپرایز جالبی برایمان تدارک دیده است. برای جزییات ادامه با ما همراه شوید. 

image

برخلاف سازندگان محصولات اندرویدی، اپل همیشه سعی کرده که میزان حافظه رم محصولات خود را به شکل آرام‌تری افزایش دهد. حالا پس از گذشت مدت‌ها، آیفون Xs این شرکت از ۴ گیگابایت حافظه رم و iPhone XR از ۳‌ گیگابایت رم استفاده می‌کند که با توجه به سابقه اپل در خصوص بهینه‌سازی محصولاتش، می‌توان گفت که این مقدار رم کاملا مناسب است. براساس اطلاعات منتشر شده، تبلت‌های جدید اپل همچنان از ۴ گیگابایت حافظه رم استفاده می‌کنند که اصولا برای اجرای برنامه‌ها در کنار هم و یا نگه داشتن برنامه‌های باز در پس زمینه مناسب است، اما حافظه رم ۴ گیگابایت تنها مختص مدل‌های ۶۴، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی است.

شب گذشته اپل اعلام کرد که نسخه‌ای از آیپد پرو با حافظه یک ترابایتی نیز به بازار عرضه می‌شود که به حجمی دیوانه‌وار است! حال براساس توییت منتشر شده از یک‌ توسعه دهنده به نام Steve Throughton-Smith، مدل یک ترابایتی آیپد پروهای ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی اپل از ۶ گیگابایت حافظه رم برخوردار هستند؛ دو گیگابایت رم بیشتر نسبت به مدل‌های عادی. مسلما این محصولات به تازگی معرفی شده‌اند و نمی‌توان به طور قطعی اعلام کرد که آیپد‌های یک ترابایتی دارای ۶ گیگابایت حافظه رم هستند، اما اگر این موضوع واقعیت داشته باشد، آیپد پروهای جدید اپل با حافظه یک ترابایت بیشترین حافظه رم را در میان تمام محصولات این شرکت با سیستم عامل iOS را خواهد داشت. همانطور که گفتیم، اپل قصد دارد این محصول را به عنوان نوعی کامپیوتر معرفی کند و قطعا افزایش حافظه رم می‌تواند قدمی در همین راستا باشد. 

image

آیپد پرو‌های جدید از طراحی تازه و البته بسیار باریکی برخوردار شده اند و حالا دارای لبه‌های تخت هستند. این دو تبلت در مدل‌های ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی عرضه می‌شوند و به لطف کاهش حاشیه اطراف صفحه، این دستگاه‌ها ابعاد بسیار جمع و جور تری به خود گرفته اند. با کم شدن حاشیه نمایشگر، دکمه هوم نیز از این دستگاه حذف شده و همانند آیفون ۱۰، این محصول از ژست‌های حرکتی برای حرکت در رابط کاربری استفاده می‌کند. دوربین Truedepth هم حالا به آیپد آمده تا کاربران بتوانند بدون نیاز به لمس سنسور و تنها با اسکن صورت، قفل دستگاه را باز کرده یا خریدهای خود را انجام دهند. قلم Apple Pencil نیز حالا از نو طراحی شده و ظاهری یک دست و تازه تری دارد. همچنین برای اتصال قلم به آیپد نیازی به استفاده از پورت نیست و با اتصال مغناطیسی آن به دستگاه، می‌توان قلم را شارژ کرد. این دو آیپد جذاب اپل با قیمت ۷۹۹ دلار برای مدل ۱۱ اینچی و ۹۹۹ دلار برای مدل ۱۲.۹ اینچی از هفته آینده عرضه خواهند شد. نظر شما چیست؟ آیا این بهترین تبلت موجود در بازار است؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)