خانهاخبار
با امکانات نسل دوم اپل پنسل آشنا شوید

با امکانات نسل دوم اپل پنسل آشنا شوید

روز گذشته کنفرانس دیگری توسط مسئولان اپل برگزار شد و در خلال آن، کوپرتینویی ها از نسل دوم اپل پنسل پرده برداشتند. در این مطلب می‌خواهیم با امکانات آن آشنا شویم.
۱۳۹۷/۸/۹

اپل روز گذشته جدیدترین مدل از آیپد پرو را به دنیای تکنولوژی معرفی کرد و در کنار آن، از نسل دوم اپل پنسل پرده برداشت. مسلما بسیاری از شما علاقمندان و دنبال کنندگان اخبار فناوری، مایل هستید بدانید که این گجت جدید، چه ویژگی‌هایی را با خود به همراه دارد. با ما همراه باشید تا به بررسی قابلیت‌های آن بپردازیم.

نسخه دوم اپل پنسل به واسطه بدنه آهنربایی از قابلیت اتصال به بدنه آیپد پرو جدید بهره‌مند بوده و ضمن این حرکت، عملیات شارژ آن نیز انجام می‌پذیرد. در نسل اول این گجت، شما مجبور بودید تا کلاه آن را خارج کرده و به وسیله پورت لایتنینگ، آن را به آيپد پرو متصل کنید و به این ترتیب اپل پنسل شارژ می‌شد. این روند تا حدودی آزار دهنده به حساب می‌آمد و از طرفی نیز امکان گم شدن کلاهک آن نیز وجود داشت. با توجه به تکنولوژی‌های جدید به کار رفته در نسل جدید اپل پنسل و آیپد پرو، این دغدغه کاربران از بین رفته است.

image

عملیات Pair شدن یا همگام‌سازی اپل پنسل نسل دو با آیپد پرو نیز به سادگی هرچه تمام (مانند ایرپادها) انجام می‌شود و دیگر نیازی به اتصال آن از طریق پورت لایتنینگ وجود ندارد.

بدنه نسل دوم Apple Pencil به لمس کاربر حساس بوده و از این طریق می‌توانید جسچرهای خاصی را که در اپلیکیشن‌های مختلف در نظر گرفته شده، استفاده کنید. به عنوان مثال می‌توانید در نرم‌افزار فتوشاپ بین ابزار مختلف سوییچ کنید یا از طریق لمس بدنه اپل پنسل روی تصاویر زوم کنید. برخی شایعات بر این باورند که در سیستم عامل iOS 13، اپل امکان سوایپ کردن را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. لذا باید منتظر ماند و دید که آیا این موضوع به واقعیت می‌پیوندد یا خیر.

از نظر طراحی شاهد برخی تغییرات هستیم. بخشی مسطح و صاف در کنار بدنه نسل دوم اپل پنسل در نظر گرفته شده تا اتصال آن به بدنه آیپد پرو را آسان کند. از آنجایی که کلاهک این گجت حذف شده، لذا دیگر خبری از یک حلقه نقره‌ای رنگ در بالای بدنه نیست. یکی از تغییرات جالب ورژن Apple Pencil را می‌توان امکان حکاکی روی بدنه دانست که بهره‌مندی از چنین قابلیتی تنها هنگام سفارش آنلاین از وبسایت اپل امکان پذیر است. ارتفاع نسل دوم قلم اپل تا حدی کاهش پیدا کرده، اما وزن آن هیچ تغییری نکرده است.

image

در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که نسل دوم اپل پنسل با قیمت 129 دلار در دستری خریداران قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)