خانهبررسی‌ها
بررسی اولیه iPad های جدید اپل

بررسی اولیه iPad های جدید اپل

در بررسی‌ای که پیش رویتان است به طور مختصر در مورد مشخصات و ویژگی‌های جدید محصولات جدید اپل صحبت می‌کنیم.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۷/۸/۹

به نظر می‌رسد هنوز که هنوز است اپل و کمپانی‌های دیگر به تبلت ها امید دارند و قصد ندارند تا این محصولات را کنار گذاشته و به دست فراموشی بسپارند باوجوداینکه فروش این محصولات از آن چیزی که انتظارش را می‌رفته و همان ابتدا فروش خوبی را تجربه کرده‌اند فاصله زیادی گرفته است.

اپل در مراسمی که جداگانه برای این محصولش برگزار کرد آی پدهای نسل جدید را به دنیا معرفی کرد که هنوز رقیبی جدی برای آن‌ها، البته به‌جز سرفیس، در دنیای محصولات هوشمند وجود ندارد. در این بررسی به‌صورت اولیه در مورد این آی پد جدید صحبت می‌کنیم و با ویژگی‌های آن آشنا می‌شویم در حالی که بررسی کامل آن را به زمانی موکول می‌کنیم که این محصول وارد ایران شود و به دست ما برسد.

آی پد جدید اپل از نظر ظاهر شباهت زیادی به آیفون‌های این کمپانی پیدا کرده است. دیگر خبری از کلید هوم جلوی صفحه‌نمایش نیست و حاشیه‌ها به طرز چشمگیری کاهش پیدا کرده‌اند. همین امر سبب شده است تا آی پدی که همیشه با اندازه 10.5 اینچ می‌شناختیم اکنون به‌اندازه 11 اینچ رسیده باشد در حالی که هیچ افزایش اندازه‌ای در شاسی مشاهده نمی‌کنیم. علاوه بر این آی پد 12.9 اینچی به طرز چشمگیری کاهش در اندازه شاسی را تجربه کرده است.

image

 

 

طراحی

اپل با جدیت وارد جنگی شده که اسلحه دستگاه‌ها در آن حاشیه‌های کم صفحه‌نمایش است. بعد از اینکه 3 گوشی موبایل با حاشیه‌های بسیار کم را معرفی کرد اکنون نوبت به آی پدها رسید. آی پد 10.5 اینچی اپل اکنون به لطف کم شدن حاشیه‌های صفحه‌نمایش به‌اندازه 11 اینچ رسیده است.

جنس صفحه‌نمایش در این دستگاه‌ها تغییر نکرده و اپل همان پنل های LCD را به کار گرفته است. این صفحات رتینای مایع اسم‌گذاری شده‌اند و شبیه آن چیزی هستند که در گوشی آیفون 10 آر می‌بینیم. اگر بر گذشته دستگاه‌های اپلی نگاهی بیندازیم باید انتظار صفحه‌نمایش‌هایی را داشته باشیم که در تولید رنگ دقت بالایی دارند و تصاویر را خیلی دوست‌داشتنی نشان می‌دهند. البته نباید حضور تکنولوژی‌های True Tone و Night Shift را فراموش کنیم که سعی دارند بهترین تجربه استفاده از صفحه‌نمایش را برای چشمان کاربر ارائه دهند.

image

 

همان‌طور که گفتیم حاشیه‌های صفحه‌نمایش بسیار کم هستند بنابراین می‌توان به این نتیجه رسید که هیچ جایی برای سنسور اثرانگشت در قاب جلو وجود ندارد. اپل این سنسور را در آی پدها هم حذف کرد و بنابراین دیگر هیچ وقت این سنسور را در محصولات موبایلی اپل نمی‌بینیم. در عوض سنسور اثرانگشت سنسور تشخیص چهره در قاب جلو قرار گرفته است. همان تکنولوژی‌ای که در آیفون‌ها به کار رفته در این محصول برای باز شدن قفل دستگاه با چهره کاربر استفاده شده است. ضخامت دستگاه‌های جدید اپل به طرز چشمگیری کاهش پیدا کرده و علاوه بر این طراحی این آی پدها کاملا تخت شده است و کنارها بسیار طراحی نرمی پیدا کرده است.

خوشبختانه برای قاب پشتی دستگاه از همان آلومینیوم استفاده شده است و خبری از آن شیشه‌های سر و لیز که جای انگشت رویشان می‌ماند نیست. به سبب استفاده از آلومینیوم برای قاب پشتی پشتیبانی از شارژ بی‌سیم وجود ندارد و علاوه بر اینکه هیچ نگرانی‌ای برای وزن دستگاه هم وجود ندارد.

این تبلت ها به 102 آهن‌ربای کوچک مجهز شدند که کنار بدنه دستگاه قرار گرفته است. با کمک این آهن‌رباها می‌توانید هر وسیله جانبی‌ای را به کنار دستگاه بچسبانید. به‌طور مثال از این پس امکان اتصال قلم جدید اپل به کنار آی پدها وجود دارد.

image

 

نرم‌افزار

باوجوداینکه آخرین نسخه iOS یعنی نسخه 12 روی این دستگاه‌ها نصب است اما مدتی است که به این نسخه از iOS روی دستگاه‌های قدیمی اپل دسترسی داریم. iOS 12 به‌روزرسانی بسیار خوبی بود و جان دوباره‌ای به دستگاه‌های قدیمی اپل بخشید اما تصور کنید این نرم‌افزار دوست‌داشتنی اکنون روی یک محصول با قدرتی شبیه به آی پدهای جدید اپل قرار دارد.

به سبب حذف کلید Home از زیر صفحه‌نمایش باید به استفاده از آی پدها با حرکت‌های لمسی عادت کنید. اگرچه آی پدها همیشه از ویژگی‌های لمسی حرکتی پشتیبانی می‌کردند اما در این نسل جدید این حرکت‌های لمسی خیلی روی آی پد مسلط‌تر شده‌اند. بررسی مفصل نرم‌افزار دستگاه را به زمانی موکول می‌کنیم که محصول به دستمان رسیده باشد.

 

سخت‌افزار

پردازنده آی پدهای جدید اپل نسخه بهبود پیدا کرده پردازنده آیفون‌ها است که اپل آن را A12X Bionic می‌نامد. این چیپ پردازنده 8 هسته‌ای و پردازنده گرافیکی 7 هسته‌ای دارد. برای نشان دادن قدرت این پردازنده اپل در مراسم معرفی این محصولات به‌صورت زنده فتوشاپ را روی این دستگاه‌ها اجرا کرد که اگرچه برای دستگاه‌های لمسی بهینه شده است اما همان هسته اصلی فتوشاپ را دارد. فتوشاپ از سال 2019 در دسترسی خواهد بود و روی آی پدها جدید اپل قرار دارد.

4 اسپیکر هنوز روی آی پدها حضور دارد اما چیزی که این آی پدها را از نسل‌های قبلی مستثنی می‌کند تجهیز آن‌ها به درگاه تایپ سی است. از این پس درگاه ارتباطی و شارژ آی پدها تایپ سی است و درگاه لایتنینگ حذف شده است. استفاده از این درگاه سبب می‌شود راه برای لوازم جانبی متنوعی که از این استاندارد پشتیبانی می‌کنند برای آی پد باز شود و در ضمن از این پس نگران شارژ دستگاه خودتان نباشید زیرا با هر شارژر تایپ سی می‌توانید این محصولات را شارژ کنید.

همه‌چیز به همین‌جا ختم نمی‌شود و آی پدهای جدید قابلیت شارژ دهی هم دارند. به لطف این قابلیت جدید اگر کابلی داشته باشید که در یک سر تایپ سی و در سر دیگرش لایتنینگ داشته باشد می‌توانید آیفون‌های خودتان را با استفاده از آی پد شارژ کنید و از آی پد به‌عنوان یک پاوربانک بهره ببرید.

در بخش حافظه داخلی هم با تنوع زیادی روبرو هستید. هر دو نسخه در ظرفیت‌های 64، 256 و 512 گیگابایتی عرضه می‌شوند و یک نسخه خاص و دوست‌داشتنی با حافظه داخلی 1 ترابایتی هم برای آن‌ها هم در نظر گرفته شده که قیمت خیلی بالایی دارد.

image

 

دوربین

در قاب پشتی دو دستگاه یک دوربین تک لنزی قرار دارد که سنسورش 12 مگاپیکسلی است و اندازه دهانه دیافراگمش f/1.8 است. در دوربین این دستگاه‌ها ویژگی Smart HDR قرار گرفته که در آیفون‌های 10 اس و 10 اس مکس معرفی شدند. دوربین جلو هم قابلیت تشخیص عمق دارد و در کنار درگاه اینفراردی که برای باز کردن قفل صفحه با چهره در نظر گرفته شده می‌توانید از آن برای کارهای دیگری از جمله Animoji و Memoji بهره ببرید.

قیمت و زمان عرضه

هر دو نسخه آی پد اکنون برای پیش‌فروش آماده هستند و از 7 نوامبر (16 آبان) به دست مشتریان می‌رسند. قیمت پایه برای نسخه 11 اینچی 799 دلار است و برای نسخه 12.9 اینچی 999 دلار. در حالی که اگر نسخه 1 ترابایتی را بخواهید باید برای نسخه 11 اینچی 1549 دلار و برای نسخه 12.9 اینچی 1749 دلار بپردازید.

image

 

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

mking

۱۳۹۷/۸/۲۴
پس کلا بیخیالش

آرش

۱۳۹۷/۸/۱۳
البته قیمت هایی که نوشتید برای نسخه وای فای هست ولی برای نسخه وای فای + سلولار 150 دلار دیگه هم اضافه کنید. یعنی آیپد پرو 1ترابایتی 12.9 اینچی سلولار 1900 دلار قیمت داره. افزون بر اینکه برای سلولار 20 درصد هم گمرک داره در کشور ما

iman1551

۱۳۹۷/۸/۱۳
پالم رست داره حتیاگر دستت رو صفحه نمایش باشه ام هیچ مشکلی نداره ولی این قیمت برای این وسیله که یه سیستم عاملش موبایلیه ارزش نداره اپل باید مکینتاش رو به آیپداش میاورد اگر البته واقعا وانقدر که میگه این دستگاه قدرتمنده

کاوه

۱۳۹۷/۸/۹
من هیچ وقت گوشی های اپل رو دوست نداشتم ولی عاشق ایپد هاش بودم عاشق اینم هستم بی نظیر و فوق العاده است ولی یه مشکل خیییییییییییلی بزرگ داره اونم طراحیشه.بی نهایت خوشگله ولی اصلا کاربردی نیست از اپل واقعا بعیده این طراحی.اصلا نمیشه باهاش کار کرد.نمیدونم اپل چه فکری پیش خودش کرده که حاشیه ها رو اینقدر کم کرده کلا مکانیسم دست گرفتن و کار کردن با گوشی با تبلت فرق میکنه این تبلت تا وقتی روی میز یا روی کیبورده خیلی خوبه کارکردن باهاش ولی دستت که میگیری برای اینکه اشتباهی صفحه رو لمس نکنی باید انگشتاتو رو لبه دستگاه نگه داری که احتمال افتادنش خییییییییلی زیاد میشه.اصلا افتادنش به کنار وقتی نتونی درست دستت بگیری کلاباهاش نمیتونی کار کنی.این طراحی برای گوشی خوبه چون گوشی روی چهارتا انگشتت سواره و تو با انگشت شصت با گوشی کار میکنی و لبه گوشی رو نمیگیری ولی تبلت اینطوری نیست.بذار بیاد بیرون اونوقت میبینید چقدر اعتراض میکنن به طذاحیش