خانهاخبار
گوگل قابلیت اعلان مکان‌های نزدیک را در اندروید حذف می‌کند

گوگل قابلیت اعلان مکان‌های نزدیک را در اندروید حذف می‌کند

اعلان نزدیک یا Nearby Notification، ویژگی بود که در نقاط مکانی خاصی برای کاربران اطلاعات می‌فرستاد. اکنون اطلاعات بیهوده و اسپم، سرتاسر این ویژگی را گرفته و موجب نارضایتی کاربران شده است.
۱۳۹۷/۸/۱۰

پس از اینکه گوگل اعلام کرد قابلیت اعلان‌های نزدیک (Nearby Notification)، پیام‌های اسپم زیادی برای کاربران اندروید ارسال می‌کند، گفته می‌شود شرکت قصد دارد تا این ویژگی را در اواخر سال جاری غیرفعال کند. بعد از راه‌اندازی قابلیت Nearby در سال 2015، بازاریاب‌های زیادی آن را هدف گرفتند و به محیطی با کمترین اطلاعات مفید برای کاربران تبدیل کردند.

وقتی دستگاه اندرویدی شما نزدیک یک نقطه مکانی خاص قرار بگیرد، بطور خودکار پینگ دریافت می‌کند. متاسفانه، به جای اطلاعات و محتوای مفید و مرتبط، این نقاط مکانی، اغلب اعلان و محتوای بیهود و بدون استفاده را برای گوشی شما ارسال می‌کنند که موجب ایجاد تجربه بد کاربر می‌شود.

گوگل هدف خود از راه‌اندازی Nearby در سه سال گذشته را فراهم‌کردن محتوای کاربردی بصورت فعال اعلام کرده بود. غول اینترنتی دنیا، نمونه‌هایی از اطلاعات مفید مانند مشخصات وای‌فای رایگان، اشاره به اطلاعات مفید موزه‌ها و اعلام‌ زمان رسیدن اتوبوس را نیز نام برده بود.

در نهایت، با این حال، همیشه کاربران اندرویدی به دنبال روش‌هایی برای غیرفعال‌کردن اعلان‌های نزدیک بودند. آن‌ها در انجمن‌های مختلف درباره سرویسی آزاردهنده که پر از تبلیغات است، بحث می‌کردند و غر می‌زدند. با این حال، بازاریاب‌ها از اینکه راهی برای ارسال مستقیم تبلیغات براساس مکان بدون نیاز به اپ خاصی، پیدا کرده بودند، شگفت‌زده شده بودند. 

گوگل در پستی اعلام کرد: ما به محتوایی که به کاربر ارایه می‌دهیم، مخصوصا محتوایی که از طریق نوتیفیکیشن‌ها ارسال می‌شود، اهمیت زیادی قائل هستیم. تا 6 دسامبر، این قابلیت حذف خواهد شد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)