خانهاخبار
پیش بینی فروش و درآمد اپل از آیفون 10 آر

پیش بینی فروش و درآمد اپل از آیفون 10 آر

جون ژانگ از مؤسسه تحقیقاتی Rosenblatt درباره فروش گوشی‌های 2018 اپل همچنان بدبین است. او اخیرا در یادداشتی تازه اذعان داشته که فروش اولین آخر هفته برای آیفون 10 آر حدودا 9 میلیون واحد و چیزی تقریبا 1 میلیون کمتر از میزان مورد انتظار بوده است.
۱۳۹۷/۸/۹

جون ژانگ، تحلیل گر موسسه Rosenblatt، پیش بینی خود را درباره فروش آیفون 10 آر اپل به خاطر تقاضای کم از سوی کاربران حدودا 3 میلیون دستگاه کاهش داده است. او معتقد است که اپل تا ماه نوامبر و دسامبر تولید هر دو گوشی آیفون 10 اس و 10 آر را کاهش و به 6 میلیون دستگاه می‌رساند. بدین ترتیب که دو میلیون واحد از این تعداد آیفون 10 آر باشد.

ژانگ پی از این مدلی را ارائه کرده بود که براساس آن تولید 90 میلیون دستگاه آیفون به 95 میلیون دستگاه افزایش می‌یافت و عرضه 80 میلیون دستگاه‌ هم به 85 میلیون واحد دستگاه تغییر می‌کرد. موسسه Rosenblatt حالا پیش بینی خود را تغییر داده و گزارش کرده که معتقد است تولید آیفون‌ها 88 میلیون دستگاه و عرضه مدل‌های تازه بین 76 تا 77 میلیون دستگاه خواهد بود. این پیش بینی شامل اندک روزهای عرضه در ماه سپتامبر و باقی روزهای باقی مانده در تقویم خواهد بود.

این داده‌ها توسط کانال‌های مختلف فروش به دست آمده‌اند اما اطلاعات مشخصی از منتشر کننده آن‌ها در دسترس نیست. ژانگ در یادداشت خود نوشته که عرضه آیفون 8 اپل سال گذشته به خاطر مشکلات تأمین و موجودی با مشکل مواجه شد اما اشاره نکرده است که همه موجودی دستگاه‌های آیفون 10 آر در همان 4 روز اول عرضه به پایان رسید.

در بازه زمانی مذکور انتظار می‌رود با ورود آیپد پروها و مک بوک تازه اپل رقم میانگین قیمت فروش هم از 8 تا 10 درصد افزایش یابد.

image

ژانگ پیش از این پیش بینی کرده بود که میزان درآمد اپل در این بازه زمانی 61 میلیارد دلار و در آمد به ازای هر سهم آن 2.65 دلار باشد. با توجه به احتمال افزایش میانگین قیمت فروش و عرضه آیپد پروها و مک بوک‌های تازه ژانگ معتقد است که پیش بینی‌ قبلی او درباره درآمد و سود اپل همچنان صادق خواهد بود.

علی رغم همه این موارد، ژانگ معتقد است که سهام کمپانی اپل همچنان ارزشمند است و باید آن را خرید. از طرفی می‌گوید که هدف قیمت او همچنان 200 دلار باقی می‌ماند، در صورتی که قیمت سهام اپل در تاریخ 1 اوت به این رقم رسیده بود و طبیعتا تا امروز باید افزایش پیدا می‌کرد. قیمت هدف Rosenblatt در 4 سال اخیر همواره کمتر از قیمت سهام اپل بوده است اما تحلیل گر مذکور به مرور زمان این رقم را در یادداشت‌ها و گزارش‌ها متوالی خود افزایش داده و البته همچنان از رقم اصلی کمتر بوده است.

در اخر باید اشاره کنیم که پیش بینی و یادداشت تحلیل گر Rosenblatt درباره اپل بیش از هرچیز دیگر بدبینانه تهیه شده و بدترین نتیجه این ماجرا را به تصویر کشیده است. این موسسه سال گذشته هم پیش بینی‌هایی درباره آیفون 10 اپل منتشر کرده بود که البته مدتی بعد مشخص شد هیچکدام صحت نداشته‌اند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)