خانهاخبار
OnePlus 6T رسما معرفی شد؛ هرآنچه که باید درباره این گوشی جذاب بدانید

OnePlus 6T رسما معرفی شد؛ هرآنچه که باید درباره این گوشی جذاب بدانید

سرانجام پس از گمانه‌زنی‌های فراوان گوشی OnePlus 6T به صورت رسمی معرفی شد و اکنون بیش از پیش رقابت میان پرچمداران داغ‌تر می‌شود.
۱۳۹۷/۸/۸

OnePlus 6T اکنون مهم‌ترین محصول کمپانی وان‌پلاس به حساب می‌آید و همچون برادران پیشین خود از به‌روزترین و قدرتمندترین سخت‌افزار ممکن بهره می‌برد. صفحه نمایش، دوربین و باتری این گوشی همگی نسبت به سری قبل بهبود یافته‌اند و ظاهر آن شامل تغییراتی نیز شده است اما از همه مهم‌تر، OnePlus 6T با قیمت معقول و مناسبی به فروش خواهد رسید. اکنون بهتر است صحبت را کم کنیم و به سراغ قابلیت‌های اصلی این گوشی برویم.

طراحی

OnePlus 6T از نظر طراحی و ظاهر تفاوت چندانی با پرچمداران فعلی و دیگر گوشی‌های بالارده ندارد. قاب پشتی گوشی از شیشه و فلز ساخته شده و صفحه نمایش جذاب‌ آن تقریبا تمام پنل جلویی گوشی را اشغال کرده است. با نگاهی دقیق‌تر به گوشی متوجه خواهید شد که شیشه به کار رفته در آن از نوع گوریلا گلس 6 است که مقاومت گوشی را در برابر هر گونه خط و خش تضمین می‌کند.

همچنین وان‌پلاس دکمه alert را در این گوشی حفظ نموده است؛ کاربران با استفاده از این دکمه می‌توانند گوشی خود را به سرعت در حالت ویبره یا سکوت قرار دهند. اسکنر اثر انگشت نیز از قاب پشتی حذف شده است اما در ادامه دلیل این کار را به شما خواهیم گفت. متاسفانه جک 3.5 میلیمتری صدا در این گوشی کماکان غایب است اما در درون جعبه آن یک مبدل برای این درگاه قرار دارد. از سوی دیگر، OnePlus 6T در برابر آب مقاوم نیست و در این زمینه گواهینامه‌ای را دریافت نکرده است بنابراین هنگام استفاده از این گوشی در نزدیکی آب باید حواستان جمع باشد.

وان‌پلاس برای این گوشی هیچ‌گونه رنگ روشنی را در نظر نگرفته است که با توجه به ترند فعلی بازار، تصمیم عاقلانه‌ای جلوه نمی‌کند. OnePlus 6T تنها در رنگ مشکی تولید می‌شود و در حالت مات و براق در دسترس خواهد بود. در بخش زیر می‌توانید تصاویری از نمای کلی گوشی OnePlus 6T را مشاهده کنید.

نمایشگر

image

همانطور که انتظار می‌رفت بریدگی ناچ در صفحه نمایش گوشی OnePlus 6T حضور دارد اما ناچ این گوشی بسیار تقلیل یافته است به طوری که می‌توان آن را جزء کوچک‌ترین‌ها در این حوزه قلمداد کرد. این بریدگی ناچ نمها میزبان دوربین سلفی گوشی است و در کنار آن هیچ گونه سخت‌افزاری برای پشتیبانی از فناوری تشخیص چهره وجود ندارد. بلندگو تماس نیز در قسمت باریک بالای ناچ جای گرفته است. اگر صفحه نمایش مجهز به ناچ مورد پسندتان نیست، می‌توانید از گزینه hide استفاده کنید؛ با انتخاب این گزینه، کناره‌های پیرامون ناچ پس‌زمینه‌ای مشکی به خود می‌گیرند.

OnePlus 6T از صفحه نمایش 6.41 اینچی امولد بهره می‌برد و رزولوشن آن برابر با 2340* 1080 پیکسل است ( 402 پیکسل در هر اینچ). این بزرگ‌ترین نمایشگری است که وان‌پلاس تاکنون در درون گوشی‌های خود قرار داده اما از نظر رزولوشن تقریبا تفاوت چندانی با گوشی OnePlus 6 مشاهده نمی‌شود. به عبارتی دیگر، وضوح صفحه نمایش این گوشی انقلابی تلقی نمی‌گردد زیرا با وجود گوشی‌هایی که نمایشگرهایشان بیش از 500 پیکسل در هر اینچ دارند، ویژگی‌های صفحه نمایش OnePlus 6T در این زمینه دیگر کم‌تر مورد توجه قرار می‌گیرد. اما در عوض، رزولوشن 1080 تاثیر بسزایی در بهبود عملکرد کلی دستگاه خواهد داشت.

اسکنر اثر انگشت درون نمایشگر

image

پیش از اینکه به مشخصات سخت‌افزاری داخل این گوشی بپردازیم، باید مقداری از توجه خود را به اسکنر اثر انگشت درون نمایشگر فوق‌العاده‌ی OnePlus 6T اختصاص دهیم. اسکنر اثر انگشت این گوشی به صورت یکپارچه در درون صفحه نمایش قرار دارد و بنا بر گفته‌های وان‌پلاس، قفل گوشی را در یک سوم ثانیه باز می‌کند.

به نظر می‌رسد که اسکنر به کار رفته در این گوشی از نوع اپتیکال است و بر اساس ارتعاشات نور صفحه نمایش، تصویر انگشت‌هایتان را خوانده و بررسی می‌کند. این دقیقا همان فناوری‌ای است که گوشی Huawei Mate 20 Pro از آن بهره می‌برد، بنابراین تکنولوژی جدیدی به حساب نمی‌آید. از این قابلیت می‌توان در معاملات Android Pay نیز استفاده کرد.

اگر به دلایلی قصد استفاده از این ویژگی‌ را ندارید، OnePlus 6T همچون OnePlus 6 و OnePlus 5 از قابلیت تشخیص چهره به صورت دو بعدی بهره می‌برد و شما می‌توانید از این روش برای حفظ امنیت گوشی خود استفاده کنید.

سخت‌افزار

image

همانطور که انتظار می‌رفت، وان‌پلاس جدیدترین پرچمدار خود را به قدرتمند‌ترین پردازنده کوالکام یعنی Snapdragon 845 مجهز کرده؛ این دقیقا همان پردازنده‌ایی است که بسیاری از پرچمداران دیگر شرکت‌ها همچون سامسونگ گلکسی اس9، الجی جی7 و سونی اکسپریا XZ3 از آن بهره می‌برند.

از نظر حافظه، OnePlus 6T قرار است در سه ظرفیت متفاوت تولید شود: رم 6 گیگابایتی در کنار 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، حافظه رم 8 گیگابایتی با 128 گیگابایت حافظه داخلی و نسخه گران قیمت با 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی. در هیچ یک از این مدل‌ها اسلات میکرو اس‌دی قرار ندارد بنابراین نمی‌توان حافظه‌ی آن‌ها را افزایش داد.

نرم‌افزار

image

گوشی‌های وان پلان همراه با سرعت بالایشان شناخته می‌شوند و این سرعت بالا تنها از سوی سخت افزار قدرتمند آن‌ها تامین نمی‌گردد بلکه بخشی از آن به رابط کاربری سفارشی OxygenOS این شرکت ربط پیدا می‌کند و عملکرد گوشی را تا حد ممکن روان نگه می‌دارد. OxygenOS تجربه‌ای امن و عاری از هر گونه ایراد را برای کاربران فراهم می‌سازد. اندروید 9 پای نیز به صورت پیشفرض بر روی گوشی OnePlus 6T اجرا می‌شود.

ژست‌های حرکتی نوار ناوبری جزء ویژگی‌های جذاب نسل قبلی محسوب می‌شدند، با استفاده از این ژست‌ها فضای بیشتری از صفحه نمایش در اختیار کاربر قرار می‌گرفت اما برای قسمت‌های خمیده نمایشگر چندان مناسب نبودند. اما در OnePlus 6T نوار ناوبری باری دیگر تغییر کرده تا انجام هر گونه کاری را ساده‌تر از پیش سازد. البته دکمه‌های معمول سیستم‌عامل اندروید در این گوشی نیز قرار گرفته‌اند و کاربرانی که به نوار ناوبری جدید علاقه‌ای ندارند، می‌توانند از روش پیش‌فرض اندروید استفاده کنند.

دروبین

image

بزرگ‌ترین ارتقا صورت گرفته در دوربین گوشی OnePlus 6T مربوط به قابلیتی با نام Nightscape می‌شود. این قابلیت در واقع نسخه‌ای بهبود یافته از حالت شب HDR است که اطلاعات بصری را از چندین فریم جمع‌آوری کرده و جزئیات تصویر را افزایش می‌دهد و در عین حال از ایجاد نویز و تار شدن تصاویر جلوگیری می‌کند. بنا بر گفته‌های وان‌پلاس؛ Nightscape برای ثبت هر تصویر به دو ثانیه زمان نیاز دارد که زمان نسبتا طولانی برای ثبت یک تصویر است اما نتایج به‌دست آمده توسط آن، از کیفیت بسیار بالای این تصاویر خبر می‌دهند. حالت Nightscape در هفته‌های آینده برای گوشی OnePlus 6 نیز منتشر خواهد شد.

image

قابلیت جدید دیگری که برای دوربین OnePlus 6T در نظر گرفته شده، Studio Lighting نام دارد. گوشی OnePlus 6T با به‌کارگیری این ویژگی کیفیت تصاویر پرتره خود را بهبود می‌بخشد. به نظر می‌رسد نحوه کارکرد این قابلیت مشابه آیفون‌های اپل است؛ هنگامی که چهره‌ای توسط فریم‌ها تشخیص داده شود، به کاربر اجازه می‌دهد تا میزان تاری اطراف شخص را خود تعیین کند. حالت Studio Lightning برای دوربین سلفی گوشی نیز در دسترس است.

اگر بخواهیم به مشخصه‌های سخت افزاری دوربین OnePlus 6T نگاهی بیندازیم؛ این گوشی همانند OnePlus 6 از دوربینی دوگانه بهره می‌برد که وضوح سنسور اصلی آن 16 مگاپیکسل در نظر گرفته شده و گشودگی دیافراگم آن برابر با f1.7 است و در کنار آن سنسور ثانویه با وضوح 20 مگاپیکسل قرار دارد. هر دو سنسور از EIS و OIS تثبیت تصاویر استفاده می‌کنند. همچنین این گوشی می‌تواند ویدئویی‌هایی با رزولوشن 4K را به صورت 60 فریم ضبط کند. وضوح دوربین سلفی نیز 16 مگاپیکسل است.

باتری

گوشی‌های وان‌پلاس به لطف قابلیت‌های باتری‌شان، از محبوبیت بالایی برخوردارند و گوشی OnePlus 6T نیز در راستای همین امر گام برداشته است. تنها تفاوت موجود در باتری این گوشی نسبت به OnePlus 6 مربوط به  نام فناوری شارژ سریع وان‌پلاس می‌شود. نام این فناوری در OnePlus 6T از Dash Charge به Fast Charge تغییر پیدا کرده است. از نظر فنی، فرایند شارژ سریع تفاوتی با نسل قبل نداشته و از همان ولتاژ 5 واتی آداپتور پایه استفاده می‌کند و حداکثر تا 4 آمپر را پشتیبانی می‌نماید.

image

ظرفیت باتری نیز شامل تغییراتی بوده و اکنون بزرگ‌تر شده است. در واقع باتری موجود در OnePlus 6T، بزرگ‌ترین باتری‌ای است که تاکنون وان‌پلاس در درون گوشی‌هایش قرار داده؛ گنجایش این باتری معادل 3700 میلی‌آمپر است که عمر آن را نسبت به نسل قبل تا 23 درصد افزایش می‌دهد. نکته دیگر در رابطه با باتری گوشی OnePlus 6T این است که از شارژ وایرلس پشتیبانی نمی‌کند. البته با توجه به قیمت گوشی، نمی‌توان این مورد را جزء معایب آن تلقی کرد.

قیمت 

نکته قابل توجه درباره‌ی گوشی OnePlus 6T، مربوط به پایبندی آن به ریشه‌های خود می‌شود. این گوشی مشخصاتی در حد دیگر پرچمداران ارائه می‌دهد اما با این حال مبلغی مناسب در قبال آن‌ها طلب می‌کند:

  • 549 دلار برای مدل 6 گیگابایتی با حافظه داخلی 128 گیگابایت
  • 579 دلار برای مدل 8 گیگابایتی با حافظه داخلی 128 گیگابایت
  • 629 دلار برای مدل 8 گیگابایتی با حافظه داخلی 256 گیگابایت

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)