خانهاخبار
افشای طراحی آیپد پرو 2018 در کدهای iOS؛ خبری از حاشیه نمایشگر و دکمه هوم نیست!

افشای طراحی آیپد پرو 2018 در کدهای iOS؛ خبری از حاشیه نمایشگر و دکمه هوم نیست!

اپل فردا از دو آیپد پرو تازه 10.5 و 12.9 اینچی پرده برمی‌دارد. آیکون این تبلت تازه حالا در کدهای سیستم عامل iOS دیده شده و طراحی ان را افشا کرده است. به نظر می‌رسد هیچکدام از این مدل‌ها از دکمه فیزیکی خانه بهره نبرند.
۱۳۹۷/۸/۷

پس از ماه‌ها انتشار گزارش و شایعه‌های متعدد انتظار می‌‌رود که کمپانی اپل فردا سه شنبه (30 اکتبر) سرانجام از نسل تازه تبلت‌های آیپد پرو خود پرده بردارد. تنها یک روز دیگر تا تاریخ موعود باقی مانده و آیکون منتسب به این آیپد پروهای تازه در کدهای برنامه نویسی سیستم عامل اختصاصی سازنده یعنی iOS دیده شده است. این آیکون ساده می‌تواند تا حدودی زبان طراحی ظاهری به کار گرفته شده در توسعه این تبلت‌های تازه را به نمایش بگذارد.

این آیکون با تأیید شایعه‌های اخیر تبلت نوینی را نشان می‌دهد که دکمه آیکونیک و فیزیکی خانه از طراحی پنل جلوی آن حذف شده است. آیپد پرو پیش رو مانند آیفون‌های سه گانه اخیر اپل از حاشیه‌های باریک‌تر از نسل‌های قبلی بهره می‌برد و همین روند کاهش ضخامت حاشیه‌های صفحه نمایش باعث شده است که دیگر جایی برای تعبیه دکمه خانه باقی نماند. نکته مهم دیگری هم در تصویر این آیکون دیده می‌شود و آن طراحی خمیده گوشه‌های صفحه نمایش است. از طرفی برخلاف آیفون‌های اخیر اپل در طراحی ظاهری آیپد پروها خبری از بریدگی حاشیه نیست.

image

این آیکون متاسفانه نمای پنل پشتی آیپد پروها را به نمایش نمی‌گذارد اما به خوبی می‌توان دکمه‌های تنظیم صدا را در کناره سکت راست بدنه و همچنین دکمه پاور آن را در لبه بالایی دستگاه مشاهده کرد. علاوه بر این اگر شایعه‌های اخیر منتسب به این تبلت‌های تازه هم صحت داشته باشند، پورت ارتباطی USB Type-C در لبه پایینی این مدل‌ها قرار می‌گیرد و جنس پنل پشتی هم از آلومینیوم خواهد بود. گزارشی روز گذشته منتشر شد و ادعا کرد که اپل در توسعه این آیپدپروهای تازه بیش از هر چیز از آیفون 5 خود الهام گرفته است. حالا گفته می‌شود که طراحی آیفون 6 هم در توسعه این دو مدل تأثیرگذار بوده است.

در حال حاضر مشخص نیست این آیپد پروها دقیقا چه زمانی روانه بازار می‌شوند و قیمت نهایی‌شان چقدر است. این دو تبلت تازه 10.5 و 12.9 اینچی هستند و ظاهرا قرار است به همراه نسل دوم اکسسوری Apple Pencil معرفی شوند. انتظار می‌رود اخبار تکمیلی در این باره تا فردا توسط کمپانی سازنده منتشر شود و بتوانیم اطلاعات این آیپد پورها را به همراه تصاویر باکیفیت‌شان در همه زوایا در اختیارتان بگذاریم.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)