خانهاخبار
فناوری شارژ سریع کوالکام بزودی ارتقا می‌یابد

فناوری شارژ سریع کوالکام بزودی ارتقا می‌یابد

کوالکام را می‌توان حاکم مطلق پردازنده‌های موبایل در نظر گرفت. پردازنده‌های این شرکت بسته به نوع‌شان از نسخه‌های متفاوت فناوری Quick charge بهره می‌برند.
۱۳۹۷/۸/۶

فناوری شارژ سریع مسیر طولانی‌ای را تاکنون طی کرده است به طوری که در حال حاضر این فناوری برای تمامی گوشی‌‌های پرچمدار و بالارده قابلیتی حیاتی محسوب می‌شود و نبود این فناوری در هر گوشی هوشمندی جزء نواقص آن محصول به شمار می‌رود و حتی در برخی از مواقع کاربر را از خرید خود پشیمان می‌کند. فناوری Quick Charge ‌کوالکام در بیشتر گوشی‌های هوشمند یافت می‌شود و در جدیدترین نسخه عرضه شده از این فناوری (Quick Charge 4) پیشرفت‌های خوبی در آن صورت گرفته و در عرض 15 دقیقه می‌تواند 50 درصد از ظرفیت باتری گوشی را شارژ کند. البته کوالکام رقبای بسیاری در این حوزه دارد؛ فناوری اختصاصی SuperCharge 2.0 هواوی در ظرف مدت 30 دقیقه 70 درصد از حجم باتری را پر می‌کند در حالی که فناوری Super VOOC اوپو تنها به 35 دقیقه نیاز دارد تا ظرفیت باتری را کاملا شارژ نماید. وجود چنین رقبایی بدین معناست که فناوری Quick Charge کوالکام در حال حاضر سریع‌ترین تکنولوژی در نوع خود نیست اما قرار است به زودی در آن تغییراتی صورت گیرد. شرکت کوالکام اعلام کرده است که در سال آینده فناوری Quick Charge به طور قابل توجه‌ای بهبود خواهد یافت.

image

فناوری Quick Charge 4 با استفاده از قابلیتی به نام شارژ دوگانه، جریان الکتریسیته را به جای یک مسیر، در دو مسیر به گردش درمی‌آورد. این قابلیت قدرت خروجی آداپتور را تا 18 وات افزایش می‌دهد و همچنین از گرمای تولید شده می‌کاهد. کوالکام عنوان کرده که نسل بعدی فناوری Quick Charge در سال آینده عرضه خواهد شد و در آن سه مسیر برای گردش جریان الکتریسیته قرار خواهد گرفت. با استفاده از این تکنیک قدرت خروجی به طرز شگفت‌انگیزی تا 32 وات افزایش می‌یابد و مدیریت بهتری بر روی کنترل دما تولیدی به کار گرفته خواهد شد.

علاوه بر این مورد، کوالکام بیان کرده فناوری شارژ بی‌سیم‌اش نیز شامل بهبود‌هایی خواهد شد. کوالکام قصد دارد در سال آینده فناوری جدیدی را با نام True Fast Wireless Charging معرفی کند که از تکنیک شارژ دوگانه بهره می‌برد. در صورت به کارگیری این تکنیک، خروجی شارژ وایرلس همچون شارژرهای سیمی فعلی می‌شود و توان آن به 12 تا 15 وات خواهد رسید. در حال حاضر نام جدید فناوری کوالکام مشخص نیست اما احتمال می‌رود این شرکت آن را با نام Quick Charge 5.0 معرفی کند. هرچند این استاندارد جدید قرار است در پردازنده Snapdragon 855 آتی استفاده شود. بنابراین در سال آینده گوشی‌های پرچمداری همچون HTC U13 و LG G8 ThinQ از این فناوری پشتیبانی خواهند کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)