خانهاخبار
تفاوت گرافیک Red Dead Redemption 2 بین ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ چقدر است؟

تفاوت گرافیک Red Dead Redemption 2 بین ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ چقدر است؟

به نظر می‌رسد که گرافیک و جلوه‌های بصری عنوان محبوب Red Dead Redemption 2 بر روی کنسول‌های بازی موجود تفاوت‌هایی دارد.
۱۳۹۷/۸/۷

بالاخره راک‌استار عنوان بسیار محبوب و مورد انتظار Red Dead Redemption 2 را برای ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ عرضه کرد؛ عنوانی که توانسته است امتیاز ۹۷ را در وبسایت متاکریتیک برای خود ثبت کند که بدون شک امتیازی فوق العاده است. یکی از ویژگی‌های اصلی این بازی داشتن گرافیکی فوق العاده و جلوه‌های بصری جذاب است، اما آیا تا بحال فکر کرده اید که این گرافیک بر روی کنسول‌های بازی موجود یعنی ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ تفاوت دارد؟ در واقع بد نیست بدانید که یکی از کنسول‌های بازی موجود در بازار، جزییات بیشتری را نمایش می‌دهد. برای جزییات بیشتر، در ادامه با ما همراه شوید.

image

بنابر تحقیقات انجام شده، به نظر می‌رسد که با وجود شباهت‌های کلی Red Dead Redemption 2 بر روی کنسول‌های بازی، برخی تفاوت‌هایی نیز در عملکرد آن‌ها دیده می‌شود. در واقع کنسول ایکس باکس وان ایکس به خاطر داشتن سخت افزاری قوی تر، قابلیت اجرای بازی را به صورت Native 4K دارد و مقابل، پلی استیشن ۴ این بازی را به کمک نوعی تکنیک خاص، به صورت 4K نمایش می‌دهد. البته این موضوع چندان جای تعجبی هم ندارد، چرا که ایکس باکس وان ایکس اصولا دستگاه قوی از پلی استیشن ۴ پرو است. حال اگر از کنسول‌های سری به اصطلاح حرفه‌ای بگذریم، نوبت به دستگاه‌های معمول یعنی پلی استیشن ۴ (همان مدل اسلیم) و ایکس باکس وان اس می‌رسد.

در کمال تعجب، ایکس باکس وان اس، بازی Red Dead Redemption 2 را با کیفیت 864P اجرا می‌کند و در مقابل، پلی استیشن ۴ بازی را به صورت استاندارد و به شکل 1080p اجرا می‌کند. توجه داشته باشید که بازی در هر چهار کنسول ذکر شده فوق العاده به نظر می‌رسد، اما بنابر محدودیت‌های سخت افزاری، ایکس باکس وان ایکس بیشترین جزییات را در نمایشگر 4K نمایش می‌دهد. از طرفی، ایکس باکس وان اس نسبت به پلی استیشن ۴ عملکرد ضعیف تری را از خود نشان داده و بر روی یک تلویزیون فول اچ دی، این بازی را با کیفیت 864P اجرا می‌کند.

به گفته منبع این مطلب، نرخ فریم بازی بر روی ایکس باکس وان ایکس بر روی 30fps قفل شده است و پلی استیشن ۴ پرو به جز در برخی موارد انگشت شمار عملکرد مشابهی را دارد. همچنین به نظر می‌رسد که جزییات لباس شخصیت‌های بازی Red Dead Redemption 2 در کنسول‌های قوی تر سونی و مایکروسافت بهتر دیده می‌شوند. درکل به نظر می‌رسد که کنسول بازی مایکروسافت به دلیل داشتن سخت افزاری بهتر، بیشترین جزییات ممکن را در بازی Red Dead Redemption 2 به نمایش می‌گذارد. نظر شما چیست؟ شما درباره این بازی چه فکر می‌کنید؟  برای خرید پلی استیشن پلاس ۱۴ روزه به این سایت مراجعه کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

مهدی

۱۳۹۷/۸/۷
از نظر گرافیک و کیفیت بصری همه کنسولها خیلی خوبن ولی نکته ای که هست نرخ فریم بازی خیلی جاها برای کنسولهای معمولی خوب نیست

hassan

۱۳۹۷/۸/۶
احسنت. خلیج فارس Persian Gulf

بهنام

۱۳۹۷/۸/۶
هنوز مرتال کمبت 2 و 3 سگا (روی رایانه) بازی میکنم. هیچ کدوم از ورژنهای پیشرفته اش حسی که اینها به من میدن رو ندادند.
شورش در شهر 3

خلیج فارس Persian Gulf

۱۳۹۷/۸/۶
فقط سگا و پلی استیشن 2
خاطرات خوب هیچوقت تکرار نخواهند شد...