خانهاخبار
Meizu Note 8 با نمایشگر 6 اینچی و باتری 3600 میلی‌آمپری معرفی شد

Meizu Note 8 با نمایشگر 6 اینچی و باتری 3600 میلی‌آمپری معرفی شد

مدتی است که نام شرکت میزو را کم‌تر می‌شنویم زیرا در این دو ماه اخیر شرکت‌های هواوی، سامسونگ، اپل و گوگل با برگزاری مراسم‌های خود توجه همه‌ رسانه‌ها را به خود اختصاص داده بودند. اما این شرکت فرصت را مناسب دیده و دست به معرفی گوشی جدید خود زده است.
۱۳۹۷/۸/۴

شرکت میزو به تازگی گوشی Note 8 را معرفی کرده است که می‌توان آن را مدل ارزان‌ قیمت X8 در نظر گرفت. این گوشی دقیقا همان دوربین دوگانه‌ای را ارائه می‌دهد که در X8 قرار دارد اما سایز صفحه نمایش مقداری کوچک‌تر شده و ظرفیت باتری آن تا حدودی افزایش یافته است. قیمت درج شده برای این گوشی 1300 یوان (185 دلار) است که یک سوم قیمت گوشی X8 می‌شود و علاقه‌مندان هم‌اکنون می‌توانند گوشی Meizu Note 8 را سفارش دهند و در روز 1 نوامبر آن را تحویل بگیرند.

در ساخت بدنه‌ این گوشی از فلز استفاده شده است و در چهار رنگ تولید می‌شود. گوشی Meizu Note 8 میزبان صفحه نمایش 6 اینچی بدون ناچ است و از وضوح +Full HD بهره می‌برد و نسبت ابعاد تصویر آن معادل 18:9 است. حداکثر روشنایی به نمایش درآمده در این صفحه نمایش 450 نیت است و نسبت کنتراست 1,500:1 را ارائه می‌دهد.

گوشی Meizu Note 8 از دوربین دوگانه در قاب پشتی بهره می‌برد که وضوح سنسور اصلی 12 مگاپیکسل و وضوح سنسور ثانویه 5 مگاپیکسل است. سنسور اصلی توسط سونی ساخته شده و مدل آن IMX362 است که سایز پیکسل‌ها در آن به 1.4µm رسیده و از تکنولوژی Dual Pixel پشتیبانی می‌کند. گشودگی دهانه دیافراگم آن F/1.9 است که برای گوشی هوشمندی در این سطح نسبتا خوب تلقی می‌شود. دوربین ثانویه 5 مگاپیکسلی نیز وظیفه تشخیص عمق را برعهده دارد. هنگامی که گوشی برگردانید با  دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی آن مواجه خواهید شد که دیافراگم آن برابر با f/2.0 است. این دوربین وظیفه دیگری را نیز به دوش می‌کشد و به عنوان اسکنر تشخیص چهره امنیت گوشی را تامین می‌کند. در قاب پشتی حسگر اثر انگشت نیز قرار دارد.

قلب تپنده این گوشی پردازنده Snapdragon 632 است. این پردازنده 8 هسته‌ای Kryo از 4 هسته‌‌ی Cortex-A73 و 4 هسته A53 تشکیل شده و در کنار آن پردازشگر گرافیکی Adreno 506 قرار دارد. اگر بخواهیم به طور خلاصه این پردازنده را شرح دهیم؛ می‌توان آن را نسخه ضعیف‌تر تراشه Snapdragon 660 در نظر گرفت که از پردازشگر گرافیکی پردازنده Snapdragon 450 استفاده می‌کند.

همراه این پردازنده، 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته شده است. این گوشی به اندروید نسخه اریو مجهز شده که بر روی رابط کاربری Flyme OS اجرا می‌شود.

image

ظرفیت Meizu Note 8 معادل 3600 میلی‌آمپر است که از فناوری شارژ سریع 18 واتی (Mcharge) پشتیبانی می‌کند اما متاسفانه از درگاه microUSB در این گوشی استفاده شده است. به نظر می‌رسد که شرکت میزو به سنت‌ها احترام می‌گذارد و همانند پورت شارژ که اکنون قدیمی شده، از جک 3.5 میلیمتری صدا نیز استفاده کرده است تا از Meizu Note 8 یک گوشی کاملا کلاسیک بسازد.

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، گوشی Meizu Note 8 هم‌اکنون به صورت پیش‌خرید در دسترس است و ماه آینده در کشور چین عرضه می‌شود. البته هنوز در رابطه با عرضه این گوشی به بازارهای غربی سخنی به میان نیامده است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)