خانهاخبار
قابلیت Night Sight نرم‌افزار Google Camera به صورت غیر رسمی برای پیکسل‌ها منتشر شد

قابلیت Night Sight نرم‌افزار Google Camera به صورت غیر رسمی برای پیکسل‌ها منتشر شد

اخیرا به‌روزرسان‌های متعددی برای نرم‌افزار دوربین گوشی‌های پیکسل منتشر شده است اما قابلیت جدید Night Sight در آن‌ها قرار ندارد. اکنون خبر رسیده که کاربران می‌توانند این ویژگی پیش از انتشار رسمی‌اش، فعال کنند.
۱۳۹۷/۸/۳

گوگل همواره با استفاده از الگوریتم‌هایش کار غیرممکن را ممکن می‌سازد؛ نرم‌افزارها به طور معمول برای ارائه‌ عملکردی پسندیده نیازمند سخت‌افزار مناسب هستند. گوشی سری پیکسل در امر ثبت تصاویر بوکه و HDR‌ عملکرد قابل تحسینی را به نمایش گذاشته‌اند. یکی از دلایلی که گوشی سری پیکسل به این خوبی توانسته‌اند رقبای خود با دوربین‌های چندگانه‌شان را پشت سر بگذارند، مربوط به الگوریتم‌های استفاده شده در نرم‌افزار دوربین آن‌ها می‌شود. همزمان با رونمایی از گوشی پیکسل 3، گوگل با نمایش تیزری دست به معرفی قابلیت Night Sight زد اما در حال حاضر، این ویژگی تنها به صورت رسمی برای گوشی پیکسل 3 در دسترس است. اگرچه نباید فراموش کرد که سیستم‌عامل اندروید به لطف آزادی عمل‌اش به چنین محبوبیتی دست یافته است و این مؤلفه مهم سبب شده تا کاربران تمامی سری‌های پیکسل پیش از انتشار قابلیت Night Sight به صورت رسمی، آن را فعال نمایند.

image

اما سوالی که امکان دارد ذهن شما را مشغول کند، این است که قابلیت Night Sight چه کاری انجام می‌دهد؛ این ویژگی نسخه اختصاصی حالت شب گوگل است اما با این تفاوت که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و همانند نسخه‌های معمولی  دیگر گوشی‌های هوشمند نیست. این ویژگی ترکیبی از تراشه ویژوال مرکزی +HDR و زمان نوردهی استفاده می‌کند و سپس یک‌ سری از الگوریتم‌ها به کار گرفته می‌شوند تا بخش‌های غیرقابل مشاهده و تاریک تصویر به نمایش درآیند. اگر زوایه دوربین را به درستی تنظیم کنید؛ امکان ثبت تصاویر در تاریکی شب بدون نیاز به نور فلش برای شما فراهم خواهد شد.

با این حال، گوگل هنوز دست از توسعه این قابلیت برنداشته است. از زمان عرضه گوشی پیکسل 3 تاکنون سه به‌روزرسان برای نرم‌افزار دوربین ارسال شده که این اپلیکیشن را از نسخه 6 به ورژن 6.1 ارتقا داده‌اند. هر چند ویژگی Night Sight در هیچ یک از آن‌ها حضور ندارد و کاربران کماکان انتظار آن را می‌کشند.

image

بنا بر گزارش وبسایت تخصصی XDA، این ویژگی هم‌اکنون در نسخه 6.1.013 قابل دسترس است و می‌توان از آن استفاده کرد. نکته‌ای که باید به یاد داشته باشید، این است که قابل استفاده بودن آن به معنای نسخه نهایی نیست. این اطلاعات توسط توسعه‌دهنده‌ای با نام کاربری cstark27 فاش شده است و او برای به‌دست آوردن جزئیات بیشتر مجبور بوده APK اپلیکیشن را هک کند. خبر خوب این است که این نسخه غیر رسمی عملکرد مثبتی را شرایط نوری کم بر جای می‌گذارد و ثبت تصاویر در نور کم را لذت‌بخش کرده است.

کاربران گوشی‌های Pixel، Pixel 2 و سری XL هم‌اکنون می‌توانند APK این نرم‌افزار را بدون نیاز به روت نصب نمایند. نسخه نهایی نرم‌افزار Google Camera ممکن است با پیشرفت‌های بیشتری منتشر شود و کیفیت تصاویر ثبت شده را بیش از پیش بهبود ببخشد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)