خانهاخبار
سامسونگ در پی ساخت لپ‌تاپی با نمایشگر منعطف

سامسونگ در پی ساخت لپ‌تاپی با نمایشگر منعطف

نمایشگرهای منعطف یکی از سوپرایز‌های جذاب سال 2019 خواهد بود و شرکت‌های متعددی همچون هواوی و سامسونگ خواهان به‌کارگیری آن‌ در محصولات خود هستند.
۱۳۹۷/۸/۲

جاه‌طلبی‌های سامسونگ کماکان ادامه دارد و این شرکت تنها به ساخت و عرضه گوشی‌هایی با صفحه‌ نمایش انعطاف‌پذیر بسنده نخواهد کرد بلکه در پی آن است تا این ترند را در حوزه محصولات الکترونیکی گسترش دهد. لنوو که یکی از رقبای سامسونگ در بازار رایانه‌های همراه به شمار می‌رود، پیش‌تر عنوان کرده بود که در حال همکاری با شرکت الجی است تا لپ‌تاپی با صفحه نمایش منعطف را روانه بازار کند. اکنون سامسونگ نیز برنامه‌های خود را اعلام کرده و از قصد خود برای تولید لپ‌تاپی با صفحه‌ نمایش بزرگ و انعطاف‌پذیر خبر داده است.

سامسونگ در حال همکاری با شرکت‌های سازنده صفحه نمایش است تا نمایشگری قابل انعطاف را تولید کند. بنابر سخنان مدیر ارشد بازاریابی  سامسونگ، آقای لی مین چول، سامسونگ خواهان ایجاد تجربه‌ای جدید برای کاربران است و سعی دارد مکانیزم این نمایشگر‌ها را تغییر دهد و رهبری بازار لپ‌تاپ‌ها را خود به دست بگیرد.

ایجاد تجربه‌ی کاربری جدید در این حوزه مورد تازه‌ای نیست و شرکت‌های تولیدکننده سخت‌افزار همچون سامسونگ مدت‌هاست که در پی آن هستند. پیش‌تر گزارش شده بود که مایکروسافت در حال توسعه کامپیوتری جمع وجور با دو صفحه نمایش است و از آن به عنوان پروژه Andromeda یاد می‌کند. با این حال خبر رسیده که مایکروسافت در این پروژه با مشکلاتی مواجه است و نتوانسته راه‌حلی مناسب برای نحوه کارکرد آن بیابد. در صورتی که نحوه کارکرد دیوایس مشخص نباشد، فرایند بازاریابی و تبلیغات به مشکل بر‌می‌خورد و احتمال موفیقت آن در زمینه فروش پایین خواهد آمد.

اخیرا فایل‌هایی از پتنت مایکروسافت لو رفته‌اند که نشان‌ می‌دهند این شرکت در حال تجدید نظر در رابطه با پروژه Andromeda است و قصد دارد طراحی نمایشگر دوگانه آن را به یک صفحه نمایش منعطف تغییر دهد. طبق فایل‌های پتنت منتشر شده، مایکروسافت در حال بررسی مفهوم صفحه نمایش منعطف برای لپ‌تاپ‌ها است تا بتواند کاربرد آن را دقیقا شناسایی نماید و از این طریق محصول خود را آماده‌ رقابت با دیوایس سامسونگ کند. هر چند پروژه مایکروسافت شباهت بسیاری به استراتژ‌ی‌های سامسونگ دارد.

در اوایل سال 2018، اینتل همکاری‌هایی را با شرکت‌ Asus و لنوو داشته است تا نمونه‌های اولیه از لپ‌تاپ‌هایی با دو نمایشگر را فراهم سازد. این دیوایس‌ها Tiger Rapids نام‌گذاری شده‌اند و صفحه‌کلید لپ‌تاپ در آن‌ها با نمایشگر دوم جایگزین شده است؛ هر چند بر خلاف محصول سامسونگ، از صفحه نمایش منعطف بزرگی بهره نمی‌برند. بر اساس گزارش وبلاگ Patently Apple، سامسونگ به توسعه ایده‌های خلاقانه در حوزه رایانه‌های شخصی ادامه می‌دهد و در این امر با شرکت‌های اینتل و مایکروسافت همکاری خواهد کرد.

صفحه نمایش‌های منعطف می‌توانند قابلیت‌های مختلفی را برای کاربران فراهم سازند؛ برای مثال هنگام سفر شما می‌توانید با این ویژگی دستگاه خود را کوچک‌تر کنید تا به راحتی در کوله‌پشتی‌تان قرار گیرد یا اینکه هنگام تماشای ویدئو، آن را بزرگ‌تر کنید تا دیوایس محتوا بیشتری را پوشش دهد. در گذشته، DJ Koh، مدیر ارشد بخش موبایل سامسونگ، عنوان کرده بود که گوشی‌های هوشمند با صفحه نمایش منعطف، اهمیت فراوانی برای کاربران ما دارند. علاوه بر شرکت سامسونک، هواوی نیز در حال کار کردن بر روی یک گوشی هوشمند با صفحه نمایش منعطف است؛ بر اساس شایعات، گوشی هواوی می‌تواند با استفاده از این ویژگی خود را به یک تبلت تبدیل کند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Ms

۱۳۹۷/۸/۲
این عکس ای ک گذاشتین ک متعلق ب عکس سرفیسه فون هست !!!