خانهاخبار
احتمال معرفی گوشی گیمینگ سامسونگ با GPU اختصاصی

احتمال معرفی گوشی گیمینگ سامسونگ با GPU اختصاصی

سامسونگ یک گوشی هوشمند گیمینگ را هم در دست توسعه دارد. هنوز اطلاعات چندانی درباره این محصول منتشر نشده است اما گفته می‌شود که سازنده‌ قصد دارد آن را به پردازنده گرافیکی سطح بالایی حاصل طراحی و توسعه خود مجهز کند.
۱۳۹۷/۸/۲

از سال پیش تاکنون شاهد معرفی چند گوشی هوشمند مخصوص گیمینگ توسط برخی برندهای مختلف بوده‌ایم. Razer Phone اولین گوشی هوشمندی به شمار می‌رود که مخصوص کاربران عاشق بازی‌های دیجیتالی معرفی شده است و گوشی‌های گیمینگ دیگر هم ازجمله ASUS ROG و Xiaomi Black shark پس از این محصول روانه بازار شدند. روز گذشته در همین راستا خبر تازه‌ای منتشر شد و ادعا کرد که سامسونگ هم قصد دارد به پیروان این ترند محبوب بپیوندد و گوشی هوشمند گیمینگ مخصوص خود را در دست توسعه دارد. براساس ادعای یکی از افشاگران معروف دنیای مجازی با نام کاربری Ice Universe گوشی هوشمند گیمینگ سامسونگ احتمالا از پردازنده گرافیکی (GPU) اختصاصی سازنده بهره خواهد برد.

چند ماه پیش در ماه ژوئن گزارشی منتشر شد که ادعا می‌کرد سامسونگ در حال توسعه یک پردازنده GPU اختصاصی برای گوشی‌های هوشمند سطح پایین آینده خود است. در توضیح این خبر همچنین اشاره شده بود که سامسونگ قصد دارد با توسعه GPU اختصاصی خود هزینه‌های خرید این قطعه را از سایر تأمین کنندگان کاهش دهد. اپل هم پیش از این اقدام کرده و GPU مخصوص آیفون‌هایش را خودش توسعه داد. ظاهرا سامسونگ با مشاهده موفقیت این غول تکنولوژی آمریکایی به فکر افتاده است تا از عهده توسعه پردازنده‌های گرافیکی خود برآید و وابستگی‌اش را به برخی تأمین کنندگان کاهش دهد. اگر سامسونگ واقعا چنین قصدی داشته باشد، ممکن است علاوه بر گوشی‌های میان رده و سطح پایین شاهد تعبیه پردازنده گرافیکی سطح بالا در گوشی‌های پرچمدار و پیشرفته آن هم باشیم. بدین ترتیب استدلال بهره گرفتن گوشی گیمینگ سامسونگ از GPU اختصاصی سازنده هم منطقی به نظر می‌رسد.

image

در حال حاضر اطلاعات اندکی درباره گوشی گیمینگ اختصاصی سامسونگ در دسترس است. از طرفی با توجه به ترند گوشی‌های گیمینگ در دنیای فناوری و همچنین مشخصات فنی و ظاهری در پرچمداران سری‌های گلکسی اس و گلکسی نوت سازنده انتظار می‌رود گوشی گیمینگ این غول تکنولوژی حداقل از 8 گیگابایت رم بهره ببرد و 128 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا داشته باشد. این مشخصات همچنین احتمالا با صفحه نمایش کشیده اینفینیتی و دوربین‌های سلفی و اصلی دوگانه و سطح بالا همراه خواهند شد. علاوه بر این ممکن است گوشی گیمینگ سامسونگ مانند گلکسی نوت 9 از سیستم خنک کننده Water Carbon Cooling System بهره ببرد؛ چراکه پردازش تصویری و سیستمی در گوشی‌های گیمینگ سنگین است و بهره گرفتن آن‌ها از سیستم خنک کننده مناسب الزامی به نظر می‌رسد.

همچنین اگر این شایعه تازه صحت داشته باشد و سامسونگ یک پردازنده GPU سطح بالا را در دست توسعه داشته باشد، انتظار می‌رود که آن را علاوه بر گوشی گیمینگ در سایر گوشی‌های پرچمدار از سایر سری‌های هم تعبیه کند. البته به نظر نمی‌رسد که در پرچمدار گلکسی اس 10 شاهد تعبیه این قطعه باشیم چراکه حدس می‌زنیم این تکنولوژی تا آن زمان که ابتدای سال 2019 پیش بینی شده است، آماده نشده باشد. اولین پرچمدار 2019 این غول تکنولوژی احتمالا با پردازنده Mali – G76 معرفی می‌شود.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

بهنام

۱۳۹۷/۸/۲۲
هوآوی هم عشقه هم تکنولوژیش قوی تره ،یادتون میاد سامسونگ از همون قدیم که موبایل تولید میکرد یا باتریش مشکل داشت یا آنتن دهی ضعیفی داشت حتی تو رقابت با نوکیا همه میدونستن که نوکیا بهتره و عالی تره ،الانم که گوشی موبایل هوشمند تولید میکنه درسته عیب گذشته ش گرفته شده ولی باید قیمت هاشو تو بازار بیاره پایین و تکنولوژیش رو ارتقاء بده و مثل هوآوی برای کاربر و خریدار احترام قائل باشه در غیر اینصورت تا سال۲۰۲۰ فروش محصولاتش به حداقل کاهش پیدا میکنه یا اینکه خودشو واقعا آپدیت کنه...