خانهاخبار
هزینه تعویض نمایشگر کدام گوشی هوشمند پرچمدار بیشتر است؟

هزینه تعویض نمایشگر کدام گوشی هوشمند پرچمدار بیشتر است؟

صفحه نمایش مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند قیمت بالایی دارند. در صورت شکستن نمایشگر اسمارت‌فون‌ها، کاربر هزینه زیادی را متحمل می‌شود. در این مطلب به مقایسه هزینه تعویض صفحه نمایش پرچمداران مطرح بازار می‌پردازیم.
۱۳۹۷/۸/۲

در حالی که در گذشته شرکت‌های مختلف در بدنه اسمارت‌فون‌های تولیدی خود از فلز و پلاستیک استفاده می‌کردند، در سال‌های اخیر شاهد استفاده از شیشه در ساخت گوشی‌های هوشمند هستیم. استفاده از شیشه در ساخت بدنه یک گوشی هوشمند می‌تواند هزینه‌های تعمیر آن را افزایش می‌دهد.

 در سال‌های گذشته نمایشگر یک تلفن همراه گران‌ترین قطعه برای تعویض محسوب می‌شد؛ با این حال استفاده از بدنه شیشه‌ای باعث شده هزینه کلی تعمیرات افزایش یابد. بر اساس گفته اپل، کاربر در صورت ترک و یا شکستن بدنه آیفون XR باید هزینه‌ای برابر با 399 دلار را برای تعویض به اپل پرداخت کند. لازم به ذکر است؛ کاربر برای کاهش هزینه‌های تعمیر آیفون‌های اپل می‌تواند آن‌ها را بیمه کند.

در حال حاضر نمایشگر را می‌توان یکی از شکننده‌ترین قطعات مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند دانست. هزینه بالای تعمیرات صفحه نمایش می‌تواند برای بسیاری از کاربران ناخوشایند باشد. در حالی که برخی شر‌کت‌ها برای یکبار نمایشگر شکسته شده گوشی‌های تولیدی خود را با قیمت پایینی تعویض می‌کنند (در مدت زمان محدود)، شکسته شدن صفحه نمایش برای بار دوم می‌تواند هزینه زیادی را به کاربر تحمیل کند.

image

شرکت‌های مطرح در زمینه تولید اسمارت‌فون هزینه‌های مختلفی را برای تعویض نمایشگر از کاربر طلب می‌کنند. کمپانی‌های ال‌جی، اپل، سامسونگ و وان پلاس هزینه مربوط به تعویض صفحه نمایش را در اختیار صاحبان گوشی‌های خود قرار داده‌اند. بسیاری از شرکت‌ها فعال در صنعت گوشی‌های هوشمند، نمایشگر مورد استفاده خود را از شرکت دیگری خریداری می‌کنند.

تامین نمایشگر از سوی شرکت‌های دیگر و همچنین فناوری مورد استفاده در آن‌ها، می‌تواند هزینه تعویض را تا حدود زیادی مشخص کند. علاوه بر این موارد، اندازه صفحه نمایش نیز یکی از پارامترهای مهم برای هزینه تعویض محسوب می‌شود. در ادامه هزینه تعویض نمایشگر گوشی‌های پرچمدار موجود در بازار را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

  • اپل آیفون XS مکس: 329 دلار
  • اپل آیفون XS و آیفون 10: 279 دلار
  • اپل آیفون XR: 199 دلار
  • اپل آیفون 8 پلاس و آیفون 7 پلاس: 169 دلار
  • اپل آیفون 8 و آیفون 7: 149 دلار
  • سامسونگ گلکسی نوت 9 و گلکسی نوت 8: 239 دلار
  • سامسونگ گلکسی S9، گلکسی S8 و گلکسی اس 8 اکتیو: 219 دلار
  • سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس و گلکسی S8 پلاس: 229 دلار
  • گوگل پیکسل 2 XL: 220 دلار
  • ال جی V30: 146 دلار
  • وان پلاس 6: 88.70 دلار

علاوه بر هزینه، زمان تعویض نمایشگر نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه زمان مورد نیاز برای تعویض صفحه نمایش گوشی‌های پرچمدار را مقایسه می‌کنیم:

  • اپل آیفون XS مکس: 3 تا 5 روز کاری
  • اپل آیفون XS و آیفون 10: 3 تا 5 روز کاری
  • اپل آیفون XR: 3 تا 5 روز کاری
  • اپل آیفون 8 پلاس و آیفون 7 پلاس: 3 تا 5 روز کاری
  • اپل آیفون 8 و آیفون 7: 3 تا 5 روز کاری
  • سامسونگ گلکسی نوت 9 و گلکسی نوت 8: 10 روز کاری
  • سامسونگ گلکسی S9، گلکسی S8 و گلکسی اس 8 اکتیو: 10 روز کاری
  • سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس و گلکسی S8 پلاس: 10 روز کاری
  • گوگل پیکسل 2 XL: -
  • ال جی V30: 5 تا 7 روز کاری
  • وان پلاس 6: 7 تا 9 روز کاری

با توجه به هزینه‌های اعلام شده می‌توان به این موضوع پی برد که صفحه نمایش‌های امولد هزینه تعویض بیشتری را از کاربر طلب می‌کند. اپل در میان تمامی شرکت‌های فعال در صنعت گوشی‌های هوشمند، هزینه بیشتری را برای تعویض نمایشگر از خریدار دریافت می‌کند. در این لیست نمایشگر گوشی آیفون XS مکس با هزینه تعویض 329 دلار رکورددار است. از آن‌ جایی که تمام پرچمداران سامسونگ به پنل AMOLED مجهز شده‌اند، این برند کره‌ای هزینه بالایی را برای تعویض آن‌ها در نظر گرفته است. کاربران گوشی‌های گلکسی نوت 9 و گلکسی نوت 8 برای تعویض صفحه نمایش دستگاه‌های خود باید هزینه‌ای برابر با 239 دلار را به سامسونگ پرداخت کنند.

image

آیفون 8 و 8 پلاس و همچنان آیفون 7 و 7 پلاس به صفحه نمایش LCD مجهز شده‌اند. با توجه به این موضوع اپل هزینه کمتری را برای تعویض نمایشگر آن‌ها از کاربر طلب می‌کند. نمایشگر این دستگاه‌ها از فناوری تاچ سه بعدی بهره می‌برد، بنابراین هزینه‌های اعلام شده برای تعویض صفحه نمایش این گوشی‌های هوشمند منصفانه به نظر می‌رسد. در این میان شاهد هزینه 150 دلاری تعویض نمایشگر گوشی ال جی وی 30 هستیم که با توجه به استفاده از پنل P-OLED در این دستگاه، هزینه دریافتی در مقایسه با شرکت‌های رقیب کمتر است.

آیفون XR را می‌توان یکی از گران‌ترین دستگاه‌ها از نظر هزینه تعویض صفحه نمایش دانست. در حالی که اپل برای این گوشی هوشمند پنل LCD با رزولوشن پایین در نظر گرفته است، کاربر برای تعویض آن باید هزینه‌ای برابر با 199 دلار را به اپل پرداخت کند. این اسمارت فون از نمایشگر برش خورده بهره می‌برد که در این بخش شاهد حضور سیستم امنیتی فیس آیدی هستیم.

image

شرکت‌های تولیدکننده در سرویس‌های خود به این موضوع اشاره می‌کنند که با تعویض نمایشگر گوشی‌های هوشمند، استاندارد IP67 و IP68 آن‌ها از بین نمی‌رود. لازم به ذکر است؛ در صورت عدم تعویض صفحه نمایش در نمایندگی‌های رسمی، امکان نفوذ آب به دستگاه وجود دارد. شرکت‌ها برای جلوگیری از نفوذ آب به درون گوشی‌های هوشمند تولیدی خود از چسب زیادی استفاده می‌کنند.

در میان پرچمداران مطرح موجود در بازار، شرکت وان پلاس هزینه کمتری را برای تعویض نمایشگر اسمارت فون تولیدی خود از کاربر طلب می‌کند. کاربر برای تعویض صفحه نمایش گوشی وان پلاس 6 باید مبلغی برابر با 88.70 دلار در حساب بانکی خود پول داشته باشد. شاید جالب باشد که بدانید این اسمارت‌فون به صفحه نمایش AMOLED مجهز شده است.

image
در نهایت باید به این موضوع اشاره کرد که نمایشگرهای OLED در مقایسه با پنل‌های LCD قیمت بالاتری دارد که البته افزایش تولید، قیمت آن‌ها را در سال‌های اخیر کاهش داده است. در آینده نزدیک شاهد ورود گوشی‌های انعطاف پذیر به بازار خواهیم بود. استفاده از نمایشگر منعطف در این دستگاه‌ها می‌تواند خطر شکستن آن‌ها را کاهش دهد؛ با این حال انتظار می‌رود در صورت ایجاد مشکل برای نمایشگر این محصولات، کاربر هزینه بالایی را برای تعویض آن‌ها متحمل شود. انتظار می‌رود در آینده قیمت پنل‌های OLED با کاهش قیمت مواجه شود، به گونه‌ای که در دستگاه‌های پایین‌رده نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (12 نظر)

امیر

۱۳۹۷/۸/۳
خوبین شما؟

امیر

۱۳۹۷/۸/۲
والا من یه s6 edge plus دارم گلس گوشی ترک کرده قیمت گلس ۶۰۰ تومنه ولی ریسک اس سی دی داره و ال سی دی کلا ۱.۵۰۰ قزمتشه موندم چیکار کنم

علیرضا

۱۳۹۷/۸/۲
فعلا که طلاتون وابسته شرکت آهن و الجیه برای تولید ?

Ab

۱۳۹۷/۸/۲
هزینه تعویض نمایشگر گوشی s7 edge هم کم نیست میتونستید نام ببرید

Behnam

۱۳۹۷/۸/۲
گفت در سر عقل می باید، بی کلاهی عار نیست