خانهاخبار
فناوری Atmosic رویای عمر باتری همیشگی را به واقعیت تبدیل می‌کند

فناوری Atmosic رویای عمر باتری همیشگی را به واقعیت تبدیل می‌کند

میلیاردها دستگاه در سراسر دنیا به اینترنت اشیا متصل هستند و روزانه حجم بالایی از انرژی را مصرف می‌کنند. شرکت Atmosic قصد دارد چیپ‌هایی را تولید کند که ظرفیت بالایی برای نگهداری و استفاده از انرژی داشته باشند.
۱۳۹۷/۸/۱

وقتی بیش از 1 تریلیون دستگاه به اینترنت اشیا متصل باشند، مشکل شارژ باتری به وجود می‌آید. گمان نمی‌کنم کسی بخواهد مسئول نگهداری و تعمیرات باتری باشد. به همین دلیل است که Atmosic Technologies در حال راه‌اندازی تراشه‌های اینترنت اشیای بی‌سیم سری M2 و M3 است که می‌توانند باتری خود را حفظ کنند.

Atmosic واقع در ساراتوگا، کالیفرنیا با دیدگاه «عمر باتری همیشگی» و مبارزه با تلاش، هزینه و اثرات محیط زیستی شگرفی که نگهداری از باتری‌ها در میلیاردها دستگاه متصل به هم برجای می‌گذارند، بنیان گذاشته شد.

Atmosic برای کاهش وابستگی دستگاه‌های متصل به اینترنت اشیا به باتری، سه فناوری نوآورانه را توسعه داده است. رادیو با کمترین توان (Lowest power radio)، بیدار شدن براساس تقاضا (on-demand wake-up) و کنترل برداشت انرژی (controlled energy harvesting) سه تکنولوژی این شرکت هستند.

Atmosic از یک رویکرد بی‌سیم برای تعیین کردن بهینه‌ترین پایه انرژی برای راه‌حل اتصال IoT خود استفاده می‌کند. Atmosic در اولین محصولات خود از پلتفرم بلوتوث نسخه 5 برای حل چالش‌هایی که در نصب و نگهداری میلیاردها دستگاه متصل به اینترنت اشیا، مانند چراغ‌های دریایی، کنترل‌کننده‌ها و ردیاب‌های دارایی و تناسب اندام، بهره برد.

بلوتوث 5 در مقایسه با بلوتوث قدیمی، چهار برابر برد دامنه بیشتر (قابل مقایسه با وای فای)، دو برابر سرعت و هشت برابر پهنای باند ارایه می‌دهد.

image

با دو تکنولوژی رادیو با کمترین توان و بیدار شدن براساس تقاضا، سری ام2 Atmosic با 10 تا 100 برابر انرژی کمتر فعال می‌شود. با کاهش مصرف انرژی به چنین سطح پایینی، فناوری کنترل برداشت انرژی در سری ام3 Atmosic، منبع انرژی قابل اتکایی را برای دستگاه‌های متصل بی‌سیم فراهم می‌کند و احتمالا رویای عمر باتری همیشگی یا عملیات رایگان باتری ما به وقوع می‌پیوندد.

دیوید سو، مدیرعامل Atmosic، در بیانیه‌ای گفت: وقتی وای فای در دوران اولیه خود بود، هرگز فکر نمی‌کردیم آنچنان فراگیر شود که میلیاردها نفر را به دستگاه‌هایشان متصل کند. در Atmosic، باور داریم که باتری رایگان اینترنت اشیا می‌تواند فرصت‌های نوآورانه زیادی را در پیش روی ما بگذارد. امروزه راه‌اندازی M2 و M3، گام‌های بزرگی جهت دستیابی به عمر باتری همیشگی هستند.

Atmosic تیمی از متخصصان صنعت بی‌سیم دارد که پیش از این برای طراحی CMOS RF پیشقدم شده‌ بودند و توانستند با موفقیت میلیاردها دستگاه متصل با عملکرد بالا را ارایه دهند.

سلوشن‌های سری M2 و M3، اکنون برای نمونه در دسترس مشتری قرار دارد و در سه ماهه دوم سال 2019 به تولید انبوه می‌رسد. این استارتاپ در زمان تاسیس 21 میلیون دلار سرمایه از Sutter Hill Ventures، والدن اینترنشنال و Clear Ventures دریافت کرد. این شرکت در حال حاضر 26 کارمند دارد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۸/۱
????
خدا از دهنتان بشنوه. همه خلاص میشیم از این شارژ و سیم‌شارژ و پریز? پیدا کردن پریز هم کار سختیه، مخصوصاً میری مهمانی شارژ نداری باید بگردی دنبال پریز.. میگردی می‌بینی دقیق جاییه که یه پیرمردی لَم داده?
سلام پدرجان میشه بری اون وَرتر؟ من گوشیمو بزنم این پریزِ برق شارژ بشه.
اونم میگه برو تا با همین عصا نزدم حنجره‌تو بشکافم? من یه عمری روغن‌حیوانی خوردم برو بچه