خانهاخبار
گوشی‌های Pixel 3 و Pixel 3 XL به وسیله Magisk روت شدند

گوشی‌های Pixel 3 و Pixel 3 XL به وسیله Magisk روت شدند

گوشی‌های Pixel 3 XL و Pixel 3 پرچمداران تازه‌نفس شرکت گوگل هستند. هم‌اکنون اخباری منتشر شده که نشان می‌دهد این دو گوشی روت شده‌اند.
۱۳۹۷/۸/۱

گوشی‌های پیکسل را می‌توان جایگزین سری Nexus دانست اما با این حال گوشی‌های سری Nexus همواره از قابلیت‌های اختصاصی متعددی برخوردار بوده‌اند که در سری پیکسل کمتر مشاهده شده است. هر چند این موضوع تفاوتی در سیستم عامل گوشی‌های گوگل ایجاد نمی‌کند و تاثیری بر روی متن‌باز بودن آن نمی‌گذارد. در واقع گوشی‌های سری پیکسل پس از گذشت چند روز از زمان عرضه‌شان، اکنون روت شده‌اند. توجه داشته باشید که روش روت آن‌ها از طریق SuperSU نبوده بلکه از متد مدرن‌تری استفاده شده است که بر اساس فریم‌ورک Magisk کار می‌کند. به نظر می‌رسد گوشی‌های Pixel 3 و Pixel 3 XL جذابیت‌های خاص خود را برای هکرها و سازندگان مودها دارند.

فرایند روت دیگر همانند سال‌های اولیه از محبوبیت بالایی برخوردار نیست، هر چند که هنوز معایب و مزیت‌های خود را حفظ نموده است. بسیاری از کاربران علاقه‌ی خود نسبت به روت کردن دستگاه‌های اندرویدی را از دست داده‌اند زیرا ویژگی‌ها و قابلیت‌های که در نظر دارند هم اکنون توسط دیوایس‌های روت نشده، ارائه می‌گردد. اما شاید یکی از اصلی‌ترین دلایل این عدم علاقه‌مندی، مربوط به پیچیده‌تر شدن عملیات روت در محصولات جدید می‌شود.

گوشی‌های سری پیکسل در کنار برخی دیگر از گوشی‌های هوشمند (به ویژه محصولات سونی) به سادگی روت می‌شود و به راحتی می‌توان گزینه‌های مربوط به توسعه‌دهندگان (Developer Options) و USB Debugging را در آن فعال نمود یا اینکه بوت لودر را بازگشایی کرد و سپس به عملیات فلش روی آورد. بر خلاف گوشی‌های سفارشی OEM، انجام این کارها بر روی گوشی‌های پیکسل موجب لغو گارانتی آن نمی‌شود و کاربر را از عمل خود پشیمان نمی‌کند.

نحوه کار کردن با Magisk نسبتا آسان است و عملیات روت به سادگی صورت می‌پذیرد اما در حال حاضر مزیت‌های فلش کردن به وسیله نرم‌افزار TWRP را در اختیار ندارد. هر چند انتظار می‌رود نرم‌افزار TWRP برای گوشی‌های سری پیکسل 3 نیز در دسترس قرار گیرد. هم‌اکنون مود‌های اندکی وجود دارند که مختص گوشی‌های Pixel 3 و Pixel 3 XL می‌شود اما احتمالا این مقدار پس از گذشت چند روز افزایش می‌یابد.

البته فراموش نکنید که فرایند روت معایب خاص خود را نیز دارد؛ اولین نکته این است که این روند همه اطلاعات شما را از بین می‌برد، این داده‌ها شامل موارد شخصی‌تان از قبیل تصاویر و ویدئوها می‌شوند بنابراین پیش از اینکه عملیات روت را آغاز کنید؛ مطمئن شوید که از اطلاعات خود بکاپ‌های لازم را گرفته‌اید. همچنین پس از روت، مسئولیت امنیت دستگاه اندرویدی‌ برعهده خودتان قرار می‌گیرد زیرا در اغلب مواقع این فرایند از چارچوب‌های کلی گوگل و فریم‌‌ورک‌های مناسب دیوایس عبور می‌کند تا قدرت و انعطاف‌پذیری بیشتری را فراهم نماید.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

عادل

۱۳۹۷/۸/۱
خداییش خیلی بی ریخته این گوشیا