خانهاخبار
به‌روزرسانی جدید واتس‌اپ برای پشتیبانی از نمایشگر آیفون XR و آیفون Xs Max

به‌روزرسانی جدید واتس‌اپ برای پشتیبانی از نمایشگر آیفون XR و آیفون Xs Max

سری جدید آیفون‌ها در کنار آیفون X از نسبت ابعاد تصویر و رزولوشن متفاوتی نسبت به دیگر گوشی‌های هوشمند بهره می‌برند و اپلیکیشن‌ها برای سازگاری با آن‌ها، نیازمند تغییراتی هستند.
۱۳۹۷/۸/۱

به تازگی پیام‌رسان واتس‌اپ به‌روزسانی را دریافت کرده تا از این پس رزولوشن آیفون XR و آیفون Xs Max را پوشش دهد. علاوه بر این مورد، یک سری از ویژگی‌های عمومی در این به‌روزرسان نیز گنجانده شده است. هم اکنون می‌توانید جدیدترین نسخه واتس‌اپ را از فروشگاه اپ استور دریافت کنید.

یک ماه پس از معرفی آیفون‌های سری Xs، واتس‌اپ از فرصت موجود استفاده کرده و پشتیبانی از رزولوشن 2688×1242 را برای آیفون Xs Max فراهم نموده است. این بدین معناست که شما از این پس می‌توانید پیام‌های بیشتری را صفحه نمایش مشاهده کنید، همچنین سایز کیبورد گوشی به صورت خودکار با واتس‌اپ و دیگر برنامه‌ها سازگار می‌شود.

نرم‌افزارهایی که تاکنون به‌روزرسانی دریافت نکرده‌اند، به صورت تطبیقی بر روی آیفون Xs Max اجرا می‌شوند که آن نیز بر اساس معیار‌های آیفون X و آیفون Xs کار می‌کند. تفاوت میان حالت تطبیقی و حالت بهینه شده چندان محسوس نیست اما با این حال پیشرفت قابل توجه‌ای به شمار می‌رود.

همچنین این موضوع می‌تواند خبر خوبی باشد برای کسانی که آیفون XR خود را در روز جمعه سفارش دادند زیرا دیگر نیاز نیست همانند کاربران آیفون Xs Max  برای این قابلیت منتظر بمانند و توسعه‌دهندگان با ایجاد این حالت برای آیفون XR، با یک تیر دو نشان زده‌اند. آیفون XR و آیفون Xs Max از رزولوشن یکسانی برخوردار هستند اما به جای استفاده از چینش 3x در آیفون XR، برای آن چینش 2x در نظر گرفته شده است. با این حال تمامی مواردی که در آیفون XR مشاهده می‌کنید همانند آیفون Xs Max خواهد بود و تفاوتی در نحوه به نمایش درآمدن لیست مخاطبین و محتوای درون پیام‌ها وجود ندارد.

همچنین در آخرین نسخه از پیام‌رسان واتس‌اپ، قابلیت پخش متوالی پیام‌های صوتی افزوده شده است. به طور مثال، اگر شما در یک زمان سه پیام صوتی دریافت کنید؛ بدون نیاز به زدن هر گونه دکمه‌ای، این پیام‌ها به صورت متوالی پخش خواهند شد. طراحی بخش اقدامات سریع نیز تغییر کرده است و هنگامی که انگشت خود را برای مدت کوتاهی بر روی آیکون پیام جدید قرار دهید، با منوی جدیدی روبه‌رو خواهید شد.

به نظر می‌رسد واتس‌اپ در حال طراحی حالت تاریک (Dark Mode) نیز است. هر چند این ویژگی در نسخه‌های فعلی در دسترس نیست، با این حال WABetaInfo اسکرین‌شات‌هایی از این حالت را به اشتراک گذاشته است که شما می‌توانید در ادامه آن‌ها را مشاهده فرمایید؛ البته این ویژگی کماکان در حال توسعه قرار دارد. کاربران هم‌اکنون می‌توانند حالت تاریک را برای مروگر کروم، لیست پیام‌ها و صفحه‌های چت خود انتخاب کنند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)