خانهاخبار
سامسونگ در حال توسعه یک گوشی گیمینگ است

سامسونگ در حال توسعه یک گوشی گیمینگ است

براساس یک گزارش جدید، سامسونگ درنظر دارد تا گوشی گیمینگ اختصاصی را با سیستم‌عامل اندروید و تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام عرضه نماید.
۱۳۹۷/۷/۳۰

عرضه اولین گوشی گیمینگ توسط ریزر با نام Razer Phone باعث شد تا تغییراتی در بازار گوشی‌های هوشمند رده‌بالا ایجاد شود؛ حال سازندگان مختلف از جمله ایسوس، هوآوی و شیائومی به گوشی‌های گیمینگ چشم دوخته‌اند و محصولاتی را برای رقابت با Razer ارائه داده‌اند. ایسوس گوشی گیمینگ خود را ROG Phone می‌نامد؛ ساب‌برند آنر هوآوی نیز گوشی گیمینگ Honor Play را روانه بازار کرده است و خود هوآوی نیز گوشی گیمینگ رده‌بالای Mate 20 X را با مشخصاتی نظیر نمایشگر 7.2 اینچی و تراشه Kirin 980 معرفی کرده است. همچنین شرکت شیائومی گوشی گیمینگ با برند Black Shark ارائه داده است.

براساس یک گزارش جدید، شرکت‌های فوق به‌زودی باید با سامسونگ رقابت کنند زیرا این سازنده کره‌ای درنظر دارد تا یک گوشی گیمینگ اختصاصی را طراحی و توسعه دهد. با اینکه هنوز جزئیات بیشتری از گوشی گیمینگ سامسونگ در دسترس نیست، ماه گذشته فاش شد که شرکت کره‌ای در حال توسعه یک گوشی از سری Galaxy A با تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام است. با توجه به اطلاعاتی که ارائه شده است، بعید نیست گوشی گیمینگ سامسونگ همین مدل باشد که از سری Galaxy A عرضه خواهد شد؛ گوشی گیمینگ کره‌ای‌ها هشت گیگابایت رم داشته و حداقل 128 گیگابایت حافظه داخلی ارائه می‌دهد. البته ممکن سامسونگ به عرضه نسخه 64 و 256 گیگابایتی آن نیز روی خوش نشان دهد. گوشی گیمینگ جدید سامسونگ به باتری حجیم با ظرفیت 4000 میلی‌آمپر ساعت مجهز خواهد شد (میت 20 ایکس هوآوی از باتری غول‌آسای 5000 میلی‌آمپر ساعت استفاده می‌کند) و از سیستم‌عامل اندروید اوریو 8.1 بهره می‌گیرد.

image

لازم به‌ذکر است که فبلت گلگسی نوت 9 در حال‌حاضر به عنوان یک گوشی بسیار مناسب برای گیمینگ شناخته می‌شود و سامسونگ آن‌را به سیستم خنک‌کننده آبی از نوع کربن مجهز نموده است؛ بعید نیست این سیستم خنک‌کننده در گوشی گیمینگ سامسونگ نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

در رابطه با طراحی گوشی گیمینگ سامسونگ اطلاعات چندانی در دسترس نیست؛ آیا کره‌ای‌ها به دنبال عرضه گوشی با طراحی متفاوت نظیر ROG Phone یا Black Shark شیائومی هستند یا به طراحی رایج گوشی‌های سری Galaxy A برای گوشی گیمینگ آینده خود اکتفا خواهند نمود. در صورتی‌که سامسونگ بخواهد این گوشی را با طراحی نظیر مدل 2018 گلکسی A7 و گلکسی A9 عرضه نماید؛ بعید نیست گوشی گیمینگ سامسونگ از جنس شیشه و آلومینیوم باشد و همچنین از نمایشگر کشیده بدون حاشیه بهره بگیرد. 

در حال‌‌حاضر نمی‌دانیم که سامسونگ چه زمانی نسبت به معرفی گوشی گیمینگ خود اقدام خواهد کرد و آیا‌ آن‌را تا پیش از پایان سال 2018 ارائه می‌دهد یا معرفی این گوشی را به اوایل سال آینده موکول خواهد کرد. هرچند، بعید است کره‌ای‌ها تعطیلات سال نوی میلادی را از دست بدهند؛ این احتمال وجود دارد که سامسونگ در اواخر سال 2018 نسبت به رونمایی از گوشی گیمینگ اختصاصی خود اقدام نماید و سپس این مدل را در تعطیلات سال نوی میلادی به فروش برساند. بدین شکل، سامسونگ می‌تواند امیدوار باشد که گوشی گیمینگ جدیدش فروش مناسبی را تجربه نماید. البته باید به این موضوع توجه داشت که قیمت‌گذاری گوشی گیمینگ سامسونگ می‌تواند فروش آن‌را به شدت تحت‌تأثیر قرار دهد زیرا در بازار، گوشی‌های گیمینگ با قیمت رقابتی وجود دارد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)