خانهاخبار
لنوو از دو گوشی ارزان‌قیمت K5 Pro و K5s رونمایی کرد

لنوو از دو گوشی ارزان‌قیمت K5 Pro و K5s رونمایی کرد

شرکت لنوو دو گوشی میان‌رده جدید را با نام Lenovo K5 Pro و Lenovo K5s معرفی کرده است که هر دو مدل در مجموع به چهار دوربین مجهز شده‌اند.
۱۳۹۷/۷/۲۹

شرکت لنوو به‌تازگی از دو گوشی جدید رونمایی کرده است که قیمت بسیار کمی دارند و رقبای چینی خود را به چالش می‌کشند. دو گوشی جدید لنوو با نام K5 Pro و K5s شناخته می‌شود و هر دو به دوربین سلفی و اصلی دوگانه مجهز شده‌اند که قابلیت مشترک بین آن‌ها است. این دو گوشی کاملا با یک‌دیگر متفاوت هستند؛ چه از نظر سخت‌افزاری و چه از نظر طراحی.

مشخصات و قیمت Lenovo K5 Pro

گوشی Lenovo K5 Pro بزرگ‌ترین مدل محسوب می‌شود که اخیرا توسط لنوو معرفی شده است و البته نسبت به K5s مشخصات سخت‌افزاری بهتری را ارائه می‌دهد. این گوشی به نمایشگر 5.99 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن FHD+ مجهز شده است و نسبت ابعاد 18:9 دارد. شرکت سازنده برای گوشی جدیدش از ناچ استفاده نکرده و به کاهش ضخامت حاشیه‌های بالا و پایین نمایشگر اکتفا نموده است. این مدل از تراشه هشت هسته‌ای اسنپدراگون 636 کوالکام برخوردار است و با حداکثر 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی به بازار عرضه خواهد شد.

image

قابلیتی که Lenovo K5 Pro را به محصولی متمایز تبدیل می‌کند؛ تجهیز این گوشی به دوربین سلفی دوگانه است. در جلوی گوشی از ترکیب دو سنسور 16 و 5 مگاپیکسلی استفاده شده است که سنسور اصلی 16 مگاپیکسلی بوده و سنسور 5 مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر با افکت بوکه کاربرد خواهد داشت. دوربین به‌کار گرفته شده در پشت گوشی، میزبان دو سنسور مشابه 16 و 5 مگاپیکسلی است. همچنین دوربین اصلی از ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی نظیر زیباسازی چهره، حالت پرتره و تشخیص صحنه عکاسی برخوردار است. 

شرکت لنوو گوشی جدیدش را به باتری 4050 میلی‌آمپر ساعت مجهز کرده است و این مدل از قابلیت شارژ سریع بهره خواهد برد. Lenovo K5 Pro با قیمت پایه 998 یوآن (144 دلار) برای نسخه مجهز به چهار گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه عرضه خواهد شد و مدل مجهز به شش گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی نیز 172 دلار قیمت‌گذاری شده است. گوشی مذکور در دو رنگ مشکی و طلایی عرضه می‌شود.

مشخصات و قیمت Lenovo K5s

image

گوشی Lenovo K5s نسبت به K5 Pro ارزان‌تر بوده و البته مشخصات سخت‌افزاری ضعیف‌تری را ارائه می‌دهد. این مدل به چهار گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است و از تراشه Helio P22 مدیاتک بهره می‌گیرد. گوشی جدید لنوو همچنین با نمایشگر 5.7 اینچی HD ارائه خواهد شد که نسبت ابعاد 18:9 دارد. برای عکاسی، دو سنسور در جلوی گوشی و دو سنسور در قاب پشتی به کار گرفته شده است. رزولوشن سنسورهای دوربین سلفی و اصلی با یک‌دیگر مشابه هستند؛ چینی‌ها از ترکیب دو سنسور 13 و 5 مگاپیکسلی در جلو و قاب پشتی بهره برده‌اند. مجددا قابلیت هوش مصنوعی به بهبود عملکرد دوربین می‌انجامد؛ بهبود عکاسی پرتره، عکاسی سلفی و تشخیص صحنه‌ عکاسی. 

لنوو از یک باتری با ظرفیت 3090 میلی‌آمپر ساعت برای گوشی جدیدش استفاده کرده است و K5s را با سیستم‌عامل اندروید اوریو 8.1 به بازار عرضه خواهد کرد. این گوشی در دو رنگ مشکی و آبی عرضه خواهد شد و 798 یوآن (115 دلار) قیمت دارد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)