خانهاخبار
مشکل غیر قابل حل آیفون‌های جدید!

مشکل غیر قابل حل آیفون‌های جدید!

شرکت اپل هر ساله با معرفی آیفون‌های جدید خود سر و صدای زیادی را به پا می‌کند اما این حجم از توجه همیشه در جهت موافق اهداف اپل نبوده است.
۱۳۹۷/۷/۲۶

با این حال آیفون‌های جدید قابلیت‌های فوق العاده‌ای را در خود جای داده‌اند اما حتی اپل گاهی اوقات مجبور است مشکلات گریبان‌گیر محصولاتش را بپذیرد و آن را به صورت رسمی عنوان کند. این موضوع مصداق آیفون XS و آیفون XS Max نیز می‌شود. اپل بیان کرده که آیفون‌های جدید زمان عرضه با ایراداتی وارد بازار شدند اما با گذشت زمان این شرکت توانسته بسیاری از این مشکلات را رفع نماید. هر چند اکنون اخباری منتشر شده که نشان می‌دهند اپل کماکان با یک مشکل عمده دست و پنجه نرم می‌کند و نتوانسته در این مدت راه حل مناسبی برای آن بیابد.

image

در رابطه با سوالات مرتبط به عملکرد واقعی این گوشی‌ها، یکی از کانال‌های محبوب یوتیوب به نام PhoneBuff با استفاده از مسائل رباتیک توانسته عملکرد فوق‌العاده پردازنده‌های آیفون Xs و آیفون Xs Max‌ را به نمایش بگذارد اما در همین حین از عمکرد فاجعه‌بار باتری این گوشی‌ها خبر داده است. این مشکل به ویژه در مدل بزرگ‌تر دیده می‌شود.

مهم‌ترین مسئله‌ای که PhoneBuff به آن پی برده، این است که گوشی Xs Max‌، بزرگ‌ترین و گران‌ترین آیفون ساخته شده، نمی‌تواند طول عمری نزدیک به رقیب اصلی خود، یعنی سامسونگ گلکسی نوت 9 را ارائه نماید. در واقع، زمانی که شارژ باتری آیفون Xs Max تمام شد، 37 درصد از شارژ گوشی گلکسی نوت 9 باقی مانده بود.

این مسئله به دلایل مختلفی شوکه‌کننده است. ابتدا باید عرض کنیم که باتری آیفون Xs Max تنها 20 درصد نسبت به رقیب خود کوچک‌تر است (3174 میلی‌آمپر در مقابل 4000 میلی‌آمپر). در ضمن نمایشگر گلکسی نوت 9 از وضوح بیشتری برخوردار است و با افزایش پیکسل‌ها مصرف باتری بالاتر می‌رود. همچنین پردازنده Snapdragon 845 گلکسی نوت 9 کارکرد پایین‌تری نسبت به تراشه فوق العاده A12 آیفون Xs Max دارد.

تمامی مسائل فوق انگشت اتهام را به سوی نرم‌افزار نشانه می‌روند. اپل ادعا می‌کند که iOS 12 سریع‌ترین و کارآمدترین نسل از این سیستم‌ عامل است اما ظاهرا شرایط به این گونه نیست.

چیزی که این تست‌ها و آزمایش‌ها را بسیار جالب می‌سازد توجه PhoneBuff به جزئیات است:

نرم افزار تست باتری‌ای که PhoneBuff از آن بهره برده، یک سال زمان صرف ساخت آن شده است. این تست از کنترل‌کننده دمای محیط استفاده می‌کند و روشنایی صفحه‌نمایش و صدای اسپیکر‌ها را طوری کالیبره می‌نماید تا هر دو گوشی در شرایط یکسانی قرار گیرند. علاوه بر این، یک بازوی رباتیک کنترل همه چیز را در اختیار گرفته و تضمین می‌کند که از الگو‌های یکسانی در این گوشی‌ها استفاده شده است. این الگو‌ها مواردی همچون مصرف اپلیکیشن‌ها، نحوه واکنش به هنگام تماس، پیام‌رسانی، وب‌گردی، شبکه‌های اجتماعی و تست‌های مربوط به بازی و ویدئو را شامل می‌شوند.

به طور کلی می‌توان بیان کرد که این دقیق‌ترین تستی است که می‌توان در آن شرایط واقعی باتری را کنترل نمود و نزدیک‌ترین حالت مقایسه را به ارمغان می‌آورد.

در نتیجه باتری آیفون Xs Max نمی‌تواند چندان دوام بیاورد. تست‌های پیشین نیز ثابت کرده‌ بودند که این گوشی با مشکل باتری مواجه است اما کانال PhoneBuff با انجام این تست و افشا آن، آب سردی بر پیکره این گوشی پاشید. از آنجایی که عمر باتری آیفون Xs حتی از آیفون Xs Max کمتر است، می‌توان اینطور تصور کرد که آیفون‌های جدید رقابت را در این زمینه به حریفان‌ خود باخته‌اند زیرا اپل تاکنون نتوانسته از طریق به‌روزرسان‌های نرم‌افزاری این مشکل را حل نماید؛ توجه داشته باشید که سامسونگ گلکسی نوت 9 از حیث باتری، حتی در زمره برترین‌های سیستم‌عامل اندروید قرار نمی‌گیرد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

محسن

۱۳۹۷/۸/۱۱
درود
هر سال با معرفی ایفونهای جدید انباکس کردن ایفونها و دنبال نقاط ضعف گشتن ایفونها تبدیل به یه رسم شده باطری اونها ضعیفه هیچ تغییری در فیزیک آنها دیده نمیشه و و و
پس چرا اپل و ایفون که بیش از ۶۰٪ از درآمد اپل رو شامل میشه هر سال ثروتمندتر و موفق تر از گذشته میبینیم صف های طولانی جلوی اپل استور ها از قلب اروپا گرفته تا امریکا و اسیا ؟
یا مردم اروپا و امریکا ( بیش از ۶۵٪ از مردم امریکا از ایفون استفاده میکنن) یا مردم بلا کفر بیسواد هستن و نافهم یا ما کمی مغرضانه قضاوت میکنیم ؟!
من خودم بیش از یک ماهه دارم میگردم و از هر کس که از ایفونهای جدید استفاده میکنه در مورد کیفیت کارکرد ایفونها میپرسم از حدود ۴۳ نفری که سوال و جواب کردم حتی به یک مورد مشکل باطری انتن دهی مشکل وای فای و غیره برخورد نکردم۰
با احترام۰

فرزاد

۱۳۹۷/۷/۲۷
اولا بگم فن هیچ شرکتی نیستم ولی برای شرکت های نوآور احترام قائلم.
خب طبق این خبر آیفون جدید نسخه مکس عمر باتری خوبی نداره ولی توجهتون رو به این جلب میکنم که نمایشگر نوت 9 در حالت عادی روی فول اچ دی تنظیم شده یعنی عمر باتری حداقل 50 درصد بیشتر شده. به نظر منم حرکت خوبیه ولی تو تست ها باتری باید شرایط مساوی باشه پس در این تست دقت نمایشگر بالاتر و حجم باتری کمتر و پردازنده نسبتا قدرتمندتر باعث میشه عمر باتری نسخه مکس افتضاح دیده شه که در واقع اینطور نیست
پ. ن؛ ببخشید اگه طولانی شد

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۷/۲۷
اپل از دیرباز مشکل‌باتری داشته. و پاشنه‌آشیل که چه عرض کنم "تومورِ پاشنهء اپل شده!"
این تومورِ بدخیم، سرانجام تیم‌کوک را هم دِق میده و روانهء آرامستان می‌کنه?. فلذا اپل باید از الان بدنبالِ مدیر جدید باشه

مهمان

۱۳۹۷/۷/۲۷
آیفون ۸ پلاس دارم که همین مشکل مصرف زیاد باطری رو داره!آخرین آپدیت اپل هم نصب شده 12.0.1 اما تأثیری تو کاهش مصرف باطری نداشته.از زمان ارائه آپدیت 11.3 مصرف زیاد باطری شروع شد!با وجود سیستم عامل دوست داشتنی ios دارم وسوسه میشم که سامسونگ نوت ۹ رو جایگزین آیفون کنم.خدایا کمکم کن تا انتخاب درستی انجام بدم ?

salim

۱۳۹۷/۷/۲۷
فقط میت 20 پرو و دیگر هیچ اون پا به میدان بزاره همه خود به خود از راه به در میشن به احترام هواوی همگی تعظیم