خانهاخبار
گوشی گیمینگ میت 20 ایکس هوآوی با نمایشگر 7.2 اینچی و قلم لمسی معرفی شد

گوشی گیمینگ میت 20 ایکس هوآوی با نمایشگر 7.2 اینچی و قلم لمسی معرفی شد

شرکت چینی از گوشی گیمینگ خود با نمایشگر 7.2 اینچی رونمایی کرده است؛ میت 20 ایکس که در واقع ترکیبی از میت 20 و میت 20 پرو است، از قلم لمسی نیز پشتیبانی می‌کند.
۱۳۹۷/۷/۲۴

هوآوی امروز در مراسم خبری خود، یک سورپرایز برای طرفداران خود داشت؛ شرکت چینی از بزرگ‌ترین گوشی اندرویدی رونمایی کرد که به صفحه‌نمایش 7.2 اینچی مجهز شده است و Mate 20 X نامیده می‌شود.

معرفی میت 20 ایکس

image

میت 20 ایکس یک گوشی کاملا جدید نیست؛ در واقع می‌توان این مدل را ترکیبی از میت 20 و میت 20 پرو به شمار آورد که ویژگی‌های میت 20 پرو و طراحی جذاب میت 20 را به همراه دارد. میت 20 ایکس به صفحه‌نمایش 7.2 اینچی مجهز شده است اما اگر گمان می‌کنید که با افزایش اندازه نمایشگر، چینی‌ها تصمیم گرفته‌اند تا رزولوشن صفحه‌نمایش را به 4K یا حتی QHD افزایش دهند؛ احتمالا از میت 20 ایکس ناامید خواهید شد. هوآوی تصمیم گرفته به رزولوشن پایین FHD+ برای گوشی جدیدش بسنده نماید؛ میت 20 ایکس از نمایشگری با رزولوشن 1080 در 2244 پیکسل برخوردار بوده و البته باید اشاره کرد که پنل صفحه‌نمایش OLED است. مانند میت 20 در بالای صفحه‌نمایش Mate 20X بریدگی به شکل قطره آب وجود دارد که محل جای‌گیری دوربین سلفی است.

image

هوآوی این فبلت رده‌بالا را به تبعیت از سری «گلکسی نوت» با قلمی به نام M-Pen همراه کرده است؛ ظاهرا حتی چینی‌ها تصمیم گرفته‌اند تا روش مشابهی را برای نام‌گذاری قلم لمسی گوشی جدید خود در پیش بگیرند (قلم لمسی پرچمداران گلکسی نوت سامسونگ، S-Pen نامیده می‌شود). قلم M-Pen قادر به تشخیص 4096 سطح فشار است و البته اگر به این قلم علاقه‌مند شده‌اید، باید M-Pen را جداگانه خریداری کنید زیرا هیچ اسلاتی در گوشی برای تعبیه قلم وجود ندارد.

image

میت 20 بیشتر از اینکه تنها برای نوشتن مناسب باشد؛ عنوان یک مدل «گیمینگ» را با خود یدک می‌کشد. مدل مذکور به تراشه Kirin 980 مجهز شده است که از واحد پردازش گرافیک Mali-G76 بهره می‌گیرد. عملکرد پردازشگر گرافیکی نسبت به Mali-G72 تا 50 درصد بهبود یافته است. هوآوی همچنین قابلیت GPU Turbo 2.0 را برای این گوشی درنظر گرفته که تجربه روان و سریع بازی‌های اندرویدی را امکان‌پذیر می‌کند. همان‌طور که وعده داده شده بود، میت 20 ایکس از فناوری Huawei Supercool برخوردار است؛ این فناوری در واقع سیستم خنک‌کننده اختصاصی هوآوی است که میت 20 ایکس را در پردازش‌های سنگین یا هنگام انجام بازی‌های گرافیکی خنک نگه می‌دارد. از آنجایی‌که Mate 20X یک گوشی مناسب برای مشاهده ویدیو یا انجام بازی است، آن‌را با بلندگوهای استریو Dolby Atmos همراه ساخته تا تجربه‌ای دوچندان لذت‌بخش را ارائه دهد. میت 20 ایکس نسبت به میت 20 و میت 20 پرو باتری با ظرفیت بالاتر دارد؛ این فبلت 7.2 اینچی از باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت استفاده می‌کند.  

image

هوآوی به جای تجهیز گوشی Mate 20X به دوربین مشابه با میت 20، این مدل را با دوربین میت 20 پرو همراه ساخته؛ به همین جهت در قاب پشتی شاهد جای‌گیری سه سنسور 40 مگاپیکسلی، 8 مگاپیکسلی تله‌فوتو  20 مگاپیکسیلی اولترا واید هستیم. البته میت 20 ایکس مانند میت 20 پرو حسگر اثرانگشت درون نمایشگر ندارد و از سنسور اثرانگشت معمولی بهره می‌گیرد. براساس اعلام رسمی هوآوی، این گوشی گیمینگ در تاریخ 26 اکتبر به بازار عرضه خواهد شد و مدل پایه آن با شش گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه 900 یورو قیمت‌گذاری شده است. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

حامد

۱۳۹۷/۷/۲۵
S pen >>>> M pen :)))))
واقعا هواوی نمیتونست خلاقیت بیشتری در نامگذاری به خرج بده؟!