خانهاخبار
گلکسی نوت 10 سایز نمایشگر آیفون 10 اس مکس را پشت سر می‌گذارد!

گلکسی نوت 10 سایز نمایشگر آیفون 10 اس مکس را پشت سر می‌گذارد!

براساس یک گزارش جدید، سامسونگ درنظر دارد با افزایش اندازه صفحه‌نمایش پرچمدار گلکسی نوت 10، این گوشی را به بزرگ‌ترین عضو از خانواده «گلکسی نوت» تبدیل نماید؛ نسل قبل یعنی گلکسی نوت 9 به صفحه‌نمایش 6.4 اینچی مجهز شده است.
۱۳۹۷/۷/۲۴

سامسونگ آخرین پرچمدار خود را در سال 2018 معرفی کرد؛ گلکسی نوت 9 که قدرت‌مندترین گوشی سامسونگ محسوب می‌شود، رقبای قدرت‌مندی را نظیر آیفون 10 اس مکس اپل، پیکسل 3 ایکس‌ال گوگل، اکسپریا ایکس‌زد 3 سونی، LG V40 ThinQ و سری «میت 20» هوآوی پیش‌روی خود می‌بیند. در میان این مدل‌ها، گلکسی نوت 9 (و به‌طور مشابه ال‌جی وی 40 تین کیو) و آیفون Xs Max به ترتیب به دلیل برخورداری از نمایشگر 6.4 اینچی و 6.5 اینچی بزرگ‌ترین پرچمداران سال 2018 برشمرده می‌شوند. اما ظاهرا کره‌ای‌ها همچنان مایل هستند تا اندازه صفحه‌نمایش گوشی‌های سری «گلکسی نوت» را افزایش دهند؛ در جدیدترین گزارشی که اخیرا منتشر شده، اشاره می‌شود که سامسونگ به صفحه‌نمایش 6.66 اینچی OLED برای عضو آینده سری «گلکسی نوت» فکر می‌کند. ظاهرا شرکت کره‌ای به سامسونگ دیسپلی سفارش توسعه نمایشگری 6.6 اینچی را داده است که از آن در گلکسی نوت 10 استفاده خواهد شد.

البته دلیل سامسونگ برای افزایش اندازه صفحه‌نمایش گوشی گلکسی نوت 10 منطقی به‌نظر می‌رسد؛ این سازنده درنظر دارد تا گلکسی اس 10 پلاس را در اوایل سال 2019 با صفحه‌نمایش 6.4 اینچی عرضه نماید. به همین جهت، سامسونگ به ناچار مجبور است تا اختلاف اندازه میان نمایشگر گوشی‌های سری «گلکسی نوت» و گلکسی اس را حفظ کند. بد نیست اشاره کنیم که این سازنده کره‌ای، جانشین «گلکسی نوت 9» را با اسم‌رمز داوینچی توسعه می‌دهد.

image

جدا از نمایشگر بزرگ 6.7 اینچی که سامسونگ برای پرچمدار آینده خود درنظر گرفته، گلکسی نوت 10 فاقد جک هدفون 3.5 میلی‌متری صدا خواهد بود تا به اولین گوشی سامسونگ تبدیل شود که از این رابط انتقال صدا بی‌بهره است. هنوز نمی‌دانیم که جانشین گلکسی نوت 9 چه طراحی را ارائه خواهد داد اما بعید است که سامسونگ به دنبال اعمال بریدگی در بالای نمایشگر گوشی جدید خود باشند؛ کره‌ای‌ها مدتی است که در تبلیغات تجاری خود به طراحی آیفون‌های اپل یا گوشی‌های دیگر نظیر Pixel 3 XL به دلیل وجود زائده در بالای صفحه‌نمایش خرده می‌گیرند و بعید می‌دانیم که خود به دنبال استفاده از چنین طراحی باشند. به جای اینکه پرچمدار آینده سامسونگ از ناچ بهره بگیرد، احتمالا شرکت سازنده حاشیه‌های بالا و پایین نمایشگر گلکسی نوت 10 را به طور چشمگیری کاهش خواهد داد تا این گوشی طراحی تمام‌صفحه ارائه دهد.

در حالی‌که سامسونگ به دنبال افزایش اندازه صفحه‌نمایش پرچمداران خود است، ظاهرا کوپرتینویی‌ها تغییری را در اندازه نمایشگر آیفون‌های 2019 اعمال نخواهند کرد؛ به همین جهت، انتظار داریم جانشین iPhone Xs و iPhone Xs Max مانند نسل قبل صفحه‌نمایش 5.8 اینچی و 6.5 اینچی داشته باشند. باید منتظر ماند و دید که به جز افزایش اندازه صفحه‌نمایش و حذف جک هدفون که می‌تواند نوید تغییرات چشمگیر را در پرچمدار جدید سامسونگ دهد؛ چه تغییرات دیگری در گوشی گلکسی نوت 10 اعمال خواهد شد که آن‌را به رقیب بسیار قدرت‌مند برای پرچمداران جدید در نیمه دوم سال 2019 تبدیل خواهد کرد. جدا از پرچمداران گلکسی نوت 10 و گلکسی اس 10، سامسونگ یک گوشی تاشو نیز در سال آینده ارائه می‌دهد تا به اولین سازنده‌ای تبدیل شود که گوشی تاشو به بازار عرضه خواهد کرد؛ این مدل تاشو نمایشگر 7 اینچی داشته و در صورتی‌که آن‌را تا کنید، اندازه صفحه‌نمایش به 4.5 اینچ می‌رسد. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مهدی

۱۳۹۷/۷/۲۵
همین طور که پیش بریم گلکسی نوت 19سال 2028 میشه 9.22 اینچ،و بعدش تبلت Tab s14 از چرخه تولید سامی حذف میشه!