خانهاخبار
پیکسل 3 دستپخت گوگل و فاکس‌کان است

پیکسل 3 دستپخت گوگل و فاکس‌کان است

پیکسل‌های گوگل در سال‌های اخیر توسط ال جی و اچ تی سی طراحی و تولید می‌شدند اما امسال این روند دستخوش تغییر شد. پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال حاصل طراحی کمپانی گوگل و نه هیچ کمپانی دیگری هستند. این گوشی‌ها همچنین توسط فاکس کان ساخته شده‌اند.
۱۳۹۷/۷/۲۲

نسل‌های قبلی پرچمداران پیکسل گوگل در سال‌های اخیر در حالی توسط این غول تکنولوژی معرفی شدند که اساسا توسط اچ تی سی و ال جی تولید شده بودند. گوگل هفته گذشته از نسل سوم پرچمدارانش تحت عنوان پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال پرده برداشت و شاید برای بسیاری از کاربران این سوال پیش آمده باشد که این گوشی‌ها توسط چه سازندگانی تولید شده‌اند. محض اطلاعتان باید بگوییم که هر دو گوشی مذکور توسط تیم پیکسل در کمپانی گوگل طراحی شده و توسط کمپانی فاکس کان تولید شده‌اند؛ در حالی که پیکسل‌های نسل اول هر دو توسط اچ تی سی طراحی و تولید شده بودند و سال گذشته هم شاهد بودیم که پیکسل 2 توسط همین کمپانی تایوانی طراحی و ساخته شد. همچنین شایان ذکر است که ال جی پیکسل 2 ایکس ال را توسعه داد و تولید کرد. این نکته درواقع بسیار جالب به نظر می‌رسد چراکه گوگل سال گذشته بسیاری از افراد تیم طراحی اچ تی سی را به استخدام خود درآورد اما پیکسل‌های نسل سوم در نهایت توسط اچ تی سی و این مهندسان طراحی نشدند. این موضوع از طرفی می‌تواند تغییرات طراحی در پیکسل 3 را نسبت به نسل قبلی توجیه کند. ظاهرا این تغییرات با روند طراحی اچ تی سی متفاوت هستند و مهندسان این سازنده تایوانی هم احتمالا با آن‌ها موافق نخواهند بود.

image

گوگل تمایل دارد همه چیز این گوشی را ساخت خودش بداند و از آن‌ها در رویداد سخت افزاری پاییزی خود با افتخار یاد کند اما درباره نسل سوم پیکسل هم مانند گذشته چنین چیزی صحت ندارد. گوگل همواره پیکسل‌های خود را به کمک همکارانش (در سال‌های گذشته اچ تی سی و ال جی) طراحی می‌کند و البته وظیفه ساخت‌شان هم به کلی بر عهده دیگر سازندگان است. پروژه نکسوس و گوشی‌های این سری نمونه بارزی از این استراتژی محصول هستند. از طرفی گوگل امسال در روند توسعه و ساخت پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال کمی تغییر ایجاد کرده است. شاید بپرسید چرا گوگل وظیفه توسعه پیکسل 3 را بر عهده مهندسانی که از اچ تی سی جذب کرد نگذاشت؟ گفته می‌شود زمانی که این غول تکنولوژی در نهایت موفق به استخدام این افراد شد، روند توسعه و طراحی پیکسل‌های نسل سوم دیگر تقریبا نهایی شده بود و نمی‌توانسد در آن‌ها تغییرات اساسی اعمال کند. به نظر می‌رسد که گوگل قصد دارد ببیند بازخوردها نسبت به نسل سوم چگونه است و بعد برای طراحی نسل چهارم توسط تیم اچ تی سی تصمیم گیری کند.

البته این خبر چندان هم تعجب برانگیز نیست چراکه چند ماه پیش متوجه شدیم منبع انتشار خبرهای منتسب به نسل سوم پیکسل‌ها در ماه‌های اوت و سپتامبر درواقع کمپانی فاکس کان بوده است. براساس شواهد و مدارک اینگونه به نظر می‌رسید که بخشی از بار فاکس کان در راه دزدیده شد و سپس در بازار سیاه اوکراین و روسیه به فروش رسید. این موضوع منبع اصلی انتشار خبرهای مفصل شامل تصاویر زنده و ویدیوهای جعبه گشایی از این گوشی‌ها بود و پرچمداران 2018 گوگل را به طور کامل از هر جهت فاش کرد. این اتفاق در دنیای موبایل چندان مرسوم نیست و نبود امنیت که باعث شد بخشی از بار گوشی فاکس کان دزدیده شود باعث شد وجهه این کمپانی هم تحت تأیر قرار بگیرد. علاوه بر این ممکن است گوگل تصمیم بگیرد قراردادی برای ساخت نسل چهارم پیکسل‌ها با فاکس کان منعقد نکند چراکه این سازنده نتوانست امنیت گوشی‌ها را حفظ کند و این موضوع به تبلیغات پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال ضربات سنگینی وارد کرد.

طراحی و توسعه پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال توسط گوگل می‌تواند بسیاری از موارد را در طراحی ظاهری این گوشی‌ها توجیه کند. برای مثال طراحی ناچ را در مدل بزرگ‌تر تصور کنید. آبا مهندسان اچ تی سی چنین طراحی را آن‌هم با ناچ بسیار بزرگ نهایی می‌کردند؟ اچ تی سی هنوز هیچ گوشی هوشمندی را با طراحی ناچ معرفی نکرده است و همین موضوع می‌تواند گواه باشد که اگر مهندسان این سازنده تایوانی مانند گذشته در روند توسعه و طراحی پیکسل‌ها دخیل بودند، احتمالا شاهد طراحی ناچ در پیکسل 3 ایکس ال نبودیم. بی صبرانه منتظریم ببینیم تیم طراحی اچ تی سی در گوگل برای نسل چهارم پیکسل‌های این غول تکنولوژی چه در سر دارند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

عرفان

۱۳۹۷/۹/۲۸
دوست عزیز نمی‌دونم چی باعث شده این فکر رو بکنی
خود شرکت گوگل با این عظمتش و کلی سیاست های داخلی می‌دونه چیکار کنه
یکم فکر کنید لطفاً
گوشی های اچ تی سی هیچ نقصی بهش وارد نیست چون همیشه بهترین رو خواسته
درسته اچ تی سی و سونی و... به خاطر تعصباتی که داره شاید باعث شده که افرادی مثل شما این فکر های الکی رو داشته باشید اما همیشه پیشرو بوده و بهترین فکر ها رو داشته
صفحه نمایش ناچ دار رو که همه میتونن بزنن
مهم راضی نگه داشتن کاربراست
که با یک سرچ کوچیک هم متوجه میشوید که آمار هم نشون میده کاربر های اچ تی سی بعد آیفون بیشترین رضایت رو داره
یکی فکر و سرچ بد نیست الکی قضاوت نکنیم

محمد

۱۳۹۷/۷/۲۳
بعد از ضرر و زیان فراوان که دستپخت هنگ جی و اچ تی سی بود بالاخره فهمید مشکل از کجاست

حامد عباسیان

۱۳۹۷/۷/۲۲
سلام سایت آیفیکس به زودی می خواهد کالبدشکافی گوگل پیکسل را منتشر کند
https://www.ifix.ir