خانهاخبار
با سرفیس پرو 6 بیشتر آشنا شوید

با سرفیس پرو 6 بیشتر آشنا شوید

چند روزی از معرفی سرفیس پرو 6 مایکروسافت می‌گذرد. در این مطلب قصد داریم با ویژگی‌های این محصول بیشتر آشنا شویم. با ما همراه باشید.
۱۳۹۷/۷/۱۹

مسئولان مایکروسافت دهم مهر ماه برابر با دوم اکتبر سال جاری از محصول جدید خود، یعنی سرفیس پرو 6 پرده برداری کردند. این دستگاه در راستای موفقیت هایی که برای نسخه 2017 آن کسب شد، تولید شده و از لحاظ طراحی نیز هیچ گونه تغییری در آن شاهد نیستیم.

مهندسان و طراحان ردموندی طی این سال‌ها، با ترکیب لپتاپ و تبلت موفق شده اند تا محصولی جدید به نام Surface Pro را خلق کنند که با اقبال عمومی خوبی نیز مواجه شده و در دل کاربران جای خوش کرده است. همین موضوع باعث شده تا سرفیس پرو مایکروسافت، راه خود را در مسیر موفقیت آمیزش ادامه داده و نسل جدید آن نیز هفته گذشته به دنیای تکنولوژی معرفی شد.

در ابتدای امر، به سراغ تاریخ عرضه و قیمت آن می رویم:

سرفیس پرو 6 با پردازنده core i5 با قیمت 900 دلار از 24 مهرماه در دسترس خریداران قرار می گیرد. شایان ذکر است که در مقایسه با محصول سال گذشته، شاهد افزایش قیمت 100 دلاری هستیم و از سوی دیگر، کیبورد Type Cover نیز به صورت پیش فرض درون جعبه قرار نگرفته و در صورت نیاز، باید 100 دلار برای آن پرداخت کنید. به این ترتیب مدل پایه سرفیس پرو 6 به همراه کیبورد آن، 1000 دلار برای خریدار آب می خورد. همچنین طبق سنت گذشته، با مشخصات سخت افزاری مختلفی در زمینه رم، پردازنده و حافظه داخلی نیط روبرو هستیم که دست کاربران را باز گذاشته است.

بروزرسانی پردازنده

image

یکی از مهم‌ترین تغییرات در ارائه محصولات جدید، بروزرسانی پردازنده دستگاه است و مایکروسافت نیز از این موضوع کاملا باخبر بوده و نسل هشتم پردازنده اینتل را جایگزین سری هفتم آن کرده است که در محصول سال 2017 شاهد آن بودیم.

در حال حاضر مشخص نیست که کدام پردازنده روی دستگاه جدید مایکروسافت قرار گرفته، اما مطمئنا شاهد یک قطعه چهار هسته‌ای خواهیم بود و همین موضوع سبب می‌شود تا اولین سرفیس پرو با پردازنده چهار هسته‌ای روانه بازار شود.

مسئولان مایکروسافت به این موضوع اشاره کرده‌اند که تغییرات پردازنده باعث می‌شود تا سرفیس پرو 6 در مقایسه با نسل قبل حدود 3.5 ساعت شارژ بیشتری را با خود به همراه داشته باشد. به این ترتیب شاهد دوام 13.5 ساعتی این دستگاه هستیم و از سوی دیگر، توان پردازشش آن حدودا 67 درصد افزایش پیدا کرده است که موضوعی جذاب و هیجان انگیز به حساب می‌آید.

مشکی، رنگی خاص و جدید

image

در کنفرانس معرفی، مایکروسافت این موضوع را تأیید کرد که سرفیس پرو 6 در رنگ مشکی نیز عرضه می‌شود. محصولات برند سرفیس تا چند سال پیش، به رنگ مشکی نیز مجهز بود، اما بعد از مدتی تنها در رنگ نقره‌ای عرضه شد. حالا همزمان با معرفی سرفیس لپتاپ 2 می‌توانیم انتظار ارائه این دو دستگاه در رنگ مشکی را داشته باشیم.

مطمئنا این تغییر باعث رضایت بسیاری از کاربران خواهد شد، چرا ک بسیاری از آنها ترجیح می‌دهند تا از محصولاتی با رنگ‌های تیره استفاده کنند.

در زمینه دیزاین، شاهد تغییرات عمده‌ای نیستیم و همان طراحی آشنا و همیشگی برای این دستگاه در نظر گرفته شده است. تنها تغییری که در نگاه اول به چشم می‌خورد، انحنای بیشتر گوشه‌های بدنه بوده و وزن آن نیز به 770 گرم رسیده است. تراکم پیکسلی نمایشگر سرفیس پرو 6 برابر 267 ppi است که در مقایسه با مکبوک پرو اپل، شاهد پیکسل‌های بیشتری هستیم.

خبری از USB-C نیست!

image

در شایعاتی که پیرامون سرفیس پرو 6 مطرح شده بود، خبر از درگاه USB Type C داده شده بود، اما در نهایت این اتفاق روی نداد. جایگزین شدن درگاه پیشین با USB-C می‌توانست به عنوان یک تغییر بزرگ و انقلابی در این محصول به حساب بیاید، اما ظاهرا مسئولان مایکروسافت تمایلی به آن نداشته و ترجیح دادند تا روند پیشین را طی کنند.

برای شارژ دستگاه، از همان روش پیشین (درگاه Surface Connect) باید بهره ببرید. به این ترتیب که شارژر را به درگاه مربوطه نزدیک کنید و با استفاده از خاصیت آهنربایی، به صورت خودکار عملیات اتصال شارژر و درگاه صورت می‌پذیرد.

قلم سرفیس پن، همان همیشگی!

image

مایکروسافت چندی است که پتنت‌های نوآورانه‌ای را در زمینه قلم به ثبت می‌رساند، اما متأسفانه این پتنت‌ها راهی به محصول نهایی پیدا نکردند و Surface Pen تنها به رنگ مشکی درآمده و هیچ گونه تغییراتی را شاهد نیستیم.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)