خانهاخبار
سه نسخه از تبلت پیکسل گوگل در گیک‌بنچ فاش شد

سه نسخه از تبلت پیکسل گوگل در گیک‌بنچ فاش شد

آن‌طور که پیداست، تبلت هیبریدی پیکسل گوگل در چندین نسخه متفاوت به بازار عرضه خواهد شد؛ به‎‌تازگی نسخه‌هایی از این تبلت در آزمون گیک‌بنچ فاش شده است.
۱۳۹۷/۷/۱۶

شرکت گوگل در حل توسعه یک تبلت با سیستم‌عامل کروم است که Nocturne نامیده می‌شود. مدل مذکور که احتمالا با نام تجاری Pixel Slate راهی بازار خواهد شد، به‌تازگی در آزمون گیک‌بنچ فاش شده است که از عرضه آن در سه نسخه متفاوت خبر می‌دهد.

اگر اطلاعات تازه منتشر شده صحت داشته باشد، Pixel Slate در یک مدل با پردازنده Intel Celeron 3965Y عرضه خواهد شد؛ پردازنده مذکور از نسل هشتم پردازنده‌های اینتل موسوم به کیبی‌لیک است. دیگر محصولاتی که در آزمون گیک‌بنچ فاش شده‌اند، از پردازنده‌های سری Amber Lake بهره می‌گیرند. دو مدل دیگر به ترتیب به پردازنده Intel Core m3-8100Y و Intel Core i5-8200Y مجهز شده‌اند. 

image

نسخه مجهز به پردازنده Core i7 و 16 گیگابایت رم

لازم به‌ذکر است که تبلت هیبریدی گوگل با سیستم‌عامل کروم در کنار نسل جدید پیکسل‌بوک معرفی خواهد شد؛ اولین جزئیات پیرامون جانشین PixelBook که سال پیش عرضه شده بود، در Chromium Gerrit با اسم‌رمز «Atlas» منتشر شده بود. با این‌حال، جزئیات بیشتری از تبلت هیبریدی گوگل نسبت به پیکسل‌بوک 2 بهدست آمده است. تبلت Pixel Slate برای اولین‌بار در آزمون گیک‌بنچ فاش شده بود و اولین آزمونی که از این تبلت‌ به‌دست آمده، نشان می‌دهد نسخه‌ رده‌بالای تبلت گوگل با پردازنده Core i7-8500Y اینتل از سری Amber Lake عرضه خواهد شد و این مدل 16 گیگابایت رم دارد. پردازنده مذکور از فرکانس پایه 1.5 گیگاهرتز برخوردار است و در حالت Turbo Boost، سرعت هسته‌های پردازشی به 4.2 گیگاهرتز افزایش می‌یابد. 

هنوز مشخص نیست نسخه‌های مختلف تبلت هیبریدی گوگل چه عملکردی را به نمایش خواهند گذاشت اما اطمینان داریم که حتی ضعیف‌ترین آن قادر است برنامه‌های اندروید و لینوکوس را به خوبی اجرا کند؛ ضمن اینکه در استفاده روزمره از سیستم‌عامل کروم نیز با مشکل مواجه نخواهید شد. ظاهرا تبلت‌های جدید گوگل در حافظه‌های متنوعی عرضه خواهند شد؛ مدل‌های که تازه فاش شده از جمله نسخه مجهز به پردازنده Celeron یا Core m و حتی Core i5، تنها از هشت گیگابایت رم بهره می‌گیرند اما بعید نیست برخی مدل‌ها با حافظه رم بالاتری نیز قابل خریداری باشند زیرا برخی از آن‌ها از 16 گیگابایت رم نیز پشتیبانی می‌کنند. با این‌حال، فعلا مشخص نیست بیشترین حافظه رم روی تبلت‌های جدید گوگل چه مقدار خواهد بود یا تبلت‌ جدید گوگل چه مقدار حافظه داخی خواهد داشت.

جدا از بحث حافظه رم، در رابطه با صحت مشخصات به‌دست آمده تردید داریم؛ بنچمارک‌ها هیچ‌گاه بهترین معیار سنجش عملکرد یا افشای مشخصات محصولات جدید نبوده‌اند. کاربران باید در استفاده روزمره مطمئن شوند که محصول موردنظر آن‌ها کارآیی مناسبی ارائه می‌دهد یا خیر. بد نیست اشاره کنیم که یکی از ویژگی‌های جذاب کروم‌بوک آینده گوگل، امکان اجرای سیستم‌عامل ویندوز 10 روی آن‌ها است؛ قابلیت Campfire اجرای ویندوز 10 را روی تبلت هیبریدی گوگل یا پیکسل‌بوک 2 امکان‌پذیر خواهد کرد. 

براساس اعلام رسمی، گوگل در تاریخ 9 اکتبر کنفرانس خبری را به منظور معرفی پرچمداران Pixel 3 و Pixel 3 XL برگزار خواهد کرد و در جریان برگزاری این رویداد، محصولات دیگری از جمله Pixelbook 2 و Pixel Slate را به نمایش می‌گذارد. همچنین بعید نیست غول جست‌وجو تا چند روز آینده، نسل جدید هدفون‌های بی‌سیم Pixel Buds را ارائه دهد؛ سال گذشته در مراسم معرفی پرچمداران Pixel 2 و Pixel 2 XL گوگل از هدفون Pixel Buds و لپ‌تاپ Pixelbook با سیستم‌عامل کروم رونمایی کرد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)