خانهاخبار
از رویداد 17 مهر گوگل چه انتظاری داریم؟

از رویداد 17 مهر گوگل چه انتظاری داریم؟

گوگل قصد دارد 9 اکتبر (17 مهر) رویداد تازه‌ای برگزار کند و در خلال آن از تازه‌ترین محصولات سخت افزاری و نرم افزاری خود پرده بردارد. در این مطلب به همه محصولاتی که انتظار می‌رود در رویداد مذکور معرفی شوند می‌پردازیم.
۱۳۹۷/۷/۱۵

اپل ماه گذشته رویداد مفصلی برگزار کرد و در خلال برگزاری آن از تازه‌ترین محصولات خود پرده برداشت. حالا ماه اکتبر است و نوبت به گوگل رسیده تا این غول تکنولوژی تازه‌ترین و پیشرفته‌ترین سخت افزارهای خود را معرفی کند. گوگل قرار است رویداد تازه خود را 9 اکتبر (17 مهر) برگزار کند و در خلال آن از تازه‌ترین محصولات خود ازجمله نسل تازه گوشی‌های پیکسل و همچنین سری‌های Home و Chromecast پرده بردارد. این رویداد فرصت مناسبی برای گوگل فراهم می‌آورد تا با مهم‌ترین سازندگان محصولات هوشمند در جهان رقابت کند و همچنین شگفتی کاربران و علاقه مندانش را هم برانگیزد. کمپانی اپل چند هفته پیش از سه گانه آیفون‌های 2018 خود پرده برداشت و آمازون هم از چند محصول تازه Alexa رونمایی کرد. رویداد 9 اکتبر قرار است توانایی‌های تازه گوگل را در رقابت با سایر سازندگان بزرگ جهان به نمایش بگذارد.

از ابتدای سال جاری میلادی تا به حال شاهد انتشار شایعه‌ها و خبرهای بسیاری در این ارتباط بوده‌ایم و اطلاعات تقریبا جامعی در این باره به دست آورده‌ایم. در ادامه می‌خواهیم به جمع بندی این موارد بپردازیم و با همه محصولاتی که ممکن است گوگل در رویداد تازه خود معرفی کند، آشنا شویم.

گوشی‌های پرچمدار Pixel 3 و Pixel 3 XL

image

این فهرست را با مشخص‌ترین محصولات آغاز می‌کنیم. حالا ماه اکتبر است و انتظار می‌رود گوگل از تازه‌ترین نسل گوشی‌های پرچمدار پیکسل خود رونمایی کند. در خلال ماه اخیر گوشی‌های Pixel 3 و Pixel 3 XL بارها در تصاویر رندری و زنده و همچنین ویدیوهای متعدد فاش شدند و دیگر با طراحی و مشخصات‌شان آشنا هستیم. انتظار می‌رود این گوشی‌های سطح بالای تازه به پنل نمایش بزرگ‌تری نسبت به نسل قبلی مجهز شوند و حداقل یکی از آن‌ها (Pixel 3 XL) با ناچ طراحی شود. همچنین پیش بینی می‌شود هر دو مدل مذکور از دوربین سلفی دوگانه و امکان شارژ بی سیم پشتیبانی کنند. به طور کلی به نظر می‌رسد که Pixel 3 و Pixel 3 XL تنها در برخی موارد معدود نسبت به نسل قبلی ارتقا یابند اما همچنان انتظار داریم که گوگل برخی قابلیت‌ها و ویژگی‌های نوین نرم افزاری در آن‌ها تعبیه کند.

Pixel charging Stand

image

گوگل قرار است قابلیت شارژ بی سیم را به پرچمداران تازه خود بیفزاید و به همین خاطر در نظر دارد یک استند شارژ مخصوص هم به همراه آن‌ها معرفی کند. با توجه به شایعه‌های اخیر درباره این محصول به نظر می‌رسد گوگل آن را به نحوی طراحی کرده است که گوشی به صورت عمودی در حالت شارژ روی آن قرار می‌گیرد و بدین ترتیب کاربر قادر خواهد بود صفحه نمایش دستگاه را هم تماشا کند. اگر این شایعه‌ها صحت داشته باشند، Pixel 3 در حالت شارژ به صورت ایستاده نگه داشته می‌شود و کاربر می‌تواند برخی اطلاعات روی صفحه نمایش را مانند رویدادهای تقویم مشاهده کند.

Google Home Hub

image

هنوز مشخص نیست که در رویداد پیش رو موفق به مشاهده اسپیکر Google Home تازه‌ای خواهیم شد یا خیر. از طرفی به نظر می‌رسد که کمپانی گوگل یک محصول دیگر از سری Home را در دست توسعه دارد و در تلاش است تا یک صفحه نمایش هوشمند را معرفی کند. Google Home Hub قادر است مانند صفحه نمایش‌های سایر سازندگان ازجمله Lenovo و JBL اطلاعاتی را از Assistant به نمایش بگذارد.

محصول تازه گوگل احتمالا رقیب نزدیک Amazon Echo Show خواهد بود. البته Google Home Hub برخلاف Amazon Echo Show از وبکم داخلی برای برقراری تماس ویدیویی برخوردار نیست و همین موضوع می‌تواند نکته منفی آن قلمداد شود. هرچند باید این نکته‌های مثبت را هم درباره Google Home Hub ذکر کنیم که احتمالا از یوتیوب پشتیبانی می‌کند.

تبلت 2 در 1 Pixel Slate

image

در خلال ماه‌های اخیر بارها شاهد انتشار خبرها و شایعه‌هایی مبنی بر احتمال معرفی یک تبلت مبتنی بر سیستم عامل کروم توسط گوگل بوده‌ایم. باتوجه به گزارش نتایج بنمارک و همچنین صدور برخی مجوزها به نظر می‌رسد که ممکن است در رویداد 9 اکتبر سرانجام شاهد رونمایی از این محصول جالب تحت عنوان Google Pixel Slate باشیم. براساس گزارش Android Police محصول 2 در 1 تازه گوگل از مشخصات سطح بالایی بهره می‌برد و به صفحه کلید جداشونده هم مجهز می‌شود. این قابلیت‌ها در Pixel Slate می‌توانند آن را به رقیبی توانمند برای iPad Pro و Surface Pro تبدیل کنند.

شایعه شده است که تبلت 2 در 1 تازه گوگل در چند نسخه با کانفیگ متفاوت معرفی می‌شود و به نظر می‌رسد که سطح بالاترین نسخه آن از 16 گیگابایت رم و پردازنده Intel Core i7 بهره ببرد. سایر خبرهای مرتبط به تعبیه پورت ارتباطی USB Type-C، وضوح تصویر 3000 در 2000 و همچنین طراحی حسگر اثرانگشت برای اولین بار در یک دستگاه کروم بوک اشاره می‌کنند.

Pixelbook 2

image

شایعه شده که Pixelbook هم به روزرسانی خواهد شد. البته شایعه‌ها و خبرهای متعدد در این باره منتشر نشده است و به همین خاطر حدس می‌زنیم گوگل در این سری محصولات تغییرات جزئی مانند بهبود رم یا برخی دیگر از مشخصات فنی را اعمال کند. البته یک تغییر اصلی هم احتمالا در کار خواهد بود. کدهای سیستم عامل کروم نشان می‌دهند که Pixelbook تازه از نظر وضوح تصویر ارتقا می‌یابد و این بار به جای کواد اچ دی از کیفیت 4K پشتیبانی می‌کند.

پیکسل بادهای ارتقا یافته؟

image

کمپانی گوگل سال گذشته برای اولین بار هدفون‌های بی سیم پیکسل باد را معرفی کرد اما این محصولات آنچنان که باید مورد استقبال قرار نگرفتند. از طرفی شایعه و خبری هم در این باره منتشر نشده و ممکن است گوگل برای رونمایی از نسل دوم محصول مذکور در خلال برگزاری رویداد 9 اکتبر اصلا برنامه‌ای نداشته باشد. البته همچنان احتمال رونمایی از پیکسل‌بادهای تازه‌تر و پیشرفته‌تر می‌تواند خوشایند باشد چراکه صنعت موبایل هر روز بیش از پیش توسعه می‌یابد و این محصول تازه می‌تواند جانشین اندرویدی ایرپادهای اپل قلمداد شود.

البته آنچه تقریبا مطمئن هستیم این است که گوگل احتمالا از یک هدفون سیمی پیکسل باد با پورت ارتباطی USB Type-C رونمایی می‌کند. همچنین پیش بینی می‌شود که این هدفون تازه از اکسسوری‌های پیش فرض پرچمداران Pixel 3 و Pixel 3 XL باشد.

به روزرسانی جزئی در Chromecast

image

چند سالی از آخرین به روزرسانی در Chromecast می‌گذرد و به نظر می‌رسد که به زودی شاهد به روزرسانی تازه‌ای در این سری باشیم.

به نظر می‌رسد که نسل سوم Chromecast هیچ ویژگی تازه‌ای به همراه ندارد. البته براساس اطلاعات آژانس FCC ظاهرا در قابلیت‌ Wi-Fi آن تغییراتی ایجاد شده و بهبود یافته است. علاوه بر این انتظار می‌رود که Chromecast از بلوتوث هم پشتیبانی کند اما هنوز مطمئن نیستیم گوگل قرار است از این قابلیت چه بهره‌ای ببرد.

از نظر طراحی ظاهری انتظار می‌رود Chromecast تازه نمای نهایی مات داشته باشد و به جای لوگوی گوگل این بار شاهد حرف G باشیم.

خبری از ساعت هوشمند Pixel Smartwatch نیست

image

شایعه شده بود که گوگل قصد دارد وارد این بخش بازار هم بشود و از یک ساعت هوشمند مجهز به سیستم عامل Wear OS رونمایی کند اما به نظر می‌رسد که این اتفاق به این زودی‌ها رخ ندهد و حداقل امسال شاهد رونمایی از این گجت هوشمند نباشیم. گوگل چندی پیش به خبرگزاری Tom’s Guide اعلام کرد که امسال هیچ ساعت هوشمندی را معرفی نمی‌کند.

بهبودهای نرم افزاری

image

امسال باتوجه به انتشار شایعه‌های متعدد به خوبی متوجه شدیم که گوگل نمی‌تواند سخت افزارهای تازه خود را تا رونمایی رسمی چندان مرموز و مسکوت نگه دارد. از طرفی موضوع برای نرم افزار کاملا متفاوت است و گوگل بارها ثابت کرده که در زمینه بهبود و ارتقای محصولات نرم افزاری پیشتاز است.

برای مثال می‌دانیم که گوشی‌های تازه Pixel 3 قرار است با قابلیت Google Lens در اپلیکیشن دوربین معرفی شوند اما احتمالا قابلیت‌های دیگری هم در راه هستند که هنوز اطلاعاتی درباره آن‌ها نداریم.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مهدی

۱۳۹۷/۷/۱۵
با این وضعیت اقتصادی که ما داریم این روزها...
خیلی وقته داریم رو خودمون کار میکنیم دیگه هیچ انتظاری نداشته باشیم...
ما که دیگه هیچی نمیتونیم بخریم...دیگه چه فرقی میکنه...انتظار کشیدن نداره...هر وقت هر چی معرفی کردن تحسینشون میکنیم و آفرین میگیم بهشون...