خانهاخبار
گلکسی S10 سامسونگ به نسخه جدید DeX مجهز خواهد شد

گلکسی S10 سامسونگ به نسخه جدید DeX مجهز خواهد شد

براساس یک گزارش، سامسونگ درنظر دارد تا نسخه جدید ویژگی DeX را به گونه‌ای ارائه دهد که کاربران را از خریداری یک کابل یا داک برای اتصال پرچمداران این شرکت به مانیتور بی‌نیاز خواهد کرد.
۱۳۹۷/۷/۱۴

گوشی‌های هوشمند قدرت‌مند شده‌اند و این موضوع باعث شده تا برخی از سازندگان، به دنبال راهکاری برای جایگزینی گوشی‌های هوشمند با رایانه‌های شخصی باشند. سامسونگ اولین سازنده‌ای است که چنین ایده‌ای را ارائه داده؛ Galaxy S8 و Galaxy S8 Plus از قابلیتی به نام DeX بهره می‌گیرند که با جای‌گیری پرچمداران 2017 سامسونگ روی داک مخصوص، می‌توانید از آن‌ها به عنوان رایانه شخصی استفاده نمایید. رابط‌کاربری برای استفاده از سیستم‌عامل در یک مانیتور و ... بهینه می‌شود و حتی می‌توانید به گوشی خود، صفحه‌کلید و ماوس متصل کنید. مشابه این ویژگی با نام Easy Projetion برای پرچمداران میت 10 و میت 10 پرو هوآوی معرفی شد؛ البته شرکت چینی کاربران را از خریداری یک داک بی‌نیاز کرده است و تنها نیاز دارید تا پرچمداران شرکت چینی را از طریق یک مبدل USB-C به HDMI به مانیتور یا تلویزیون متصل کنید.

image

معرفی پرچمداران هوآوی با قابلیت Easy Projection که آن‌ها را از خریداری داک بی‌نیاز می‌کند؛ باعث شده تا سامسونگ تصمیم بگیرد گوشی پرچمدار Galaxy Note 9 را با نسخه جدید Samsung DeX عرضه نماید که می‌توانید تنها با یک کابل، این فبلت 6.4 اینچی را به مانیتور یا صفحه‌کلید متصل کنید. حال شایعه شده است که پرچمداران میت 20 و میت 20 پرو هوآوی، تبدیل گوشی‌های هوشمند را به رایانه شخصی ساده‌تر خواهد کرد؛ به‌طوری‌که از طریق اتصال وایرلس، می‌توانید هر دو مدل را به تلویزیون یا مانیتور متصل کنید.

آن‌طور که پیداست، سامسونگ درنظر دارد تا قابلیت DeX را مجددا ارتقا دهد و آن‌را به سطح Easy Projection برساند. براساس اطلاعاتی که در انجمن سامسونگ منتشر شده است، آینده قابلیت DeX بدون نیاز به کابل یا داک خواهد بود و تنها روی ارتباطات وایرلس حساب باز می‌کند؛ با این‌حال، سامسونگ باید پیشرفت‌هایی را پیش از معرفی آن اعمال نماید.

هنوز مشخص نیست نسخه جدید قابلیت DeX چه زمانی معرفی خواهد شد اما بعید نیست سامسونگ آن‌را برای پرچمداران Galaxy S10 و Galaxy S10 Plus درنظر گرفته باشد. شرکت کره‌ای در نمایشگاه MWC 2019 از اعضای جدید سری Galaxy S رونمایی خواهد کرد و ظاهرا نسخه جدید DeX به عنوان ویژگی تبلیغاتی برای اعضای سری Galaxy S10 معرفی می‌شود. در حال‌حاضر، مشخص نیست شرکت‌های دیگر چه زمانی نمونه‌های مشابه Samsung DeX و Easy Projetion هوآوی را ارائه خواهند داد.

به جزء نسخه جدید قابلیت DeX، پرچمداران Galaxy S10 سامسونگ ویژگی‌هایی نظیر سنسور اثرانگشت درون نمایشگر و دوربین سه‌گانه ارائه خواهند داد. شایعه شده است نسخه پایه خانواده Galaxy S10 نمایشگر 5.8 اینچی بدون انحنا خواهد داشت؛ در همین حال، مدل رده‌بالایی مجهز به صفحه‌نمایش 5.8 اینچی ارائه می‌شود و یک نسخه با نمایشگر 6.44 اینچی معرفی خواهد شد. مدل‌های رده‌بالا 5.8 اینچی و 6.44 اینچی صفحه‌نمایش با لبه‌ی منحنی‌شکل خواهند داشت. برطبق گمانه‌زنی‌ها، نسخه‌های بزرگ پرچمداران Galaxy S10 به سنسور اثرانگشت مجهز خواهند شد و نسخه لایت از یک سنسور اثرانگشت در لبه‌ی سمت راست بهره می‌گیرند؛ مانند قابلیتی که در مدل 2018 گوشی Galaxy A7 دیده بودیم.

باید منتظر ماند و دید که تغییرات صورت گرفته روی خانواده Galaxy S10 چه تأثیری روی قیمت نهایی آن‌ها خواهد داشت. شما جی‌اس‌امی‌ها چه انتظاری از پرچمداران جدید سامسونگ دارید؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

حمید

۱۳۹۷/۷/۱۵
من هواوی رو خیلی قبول دارم ولی در کل قابلیت دکس رو اولین بار سامسونگ در اس8 استفاده کرد بعد هواوی پیشرفته تر ش رو زد پس هواوی از سامسونگ تقلید کرد اول البته اینا اصلا مهم نیست

salim

۱۳۹۷/۷/۱۴
بعد میگن هواوی کپی برداری میکنه فعلا که بقیه دارن ازش کپی برداری میکنن قابلیت Dex با کابل یو اس بی و الانم بدون کابلشو پردازنده دارای هوش مصنوعی رنگ های گرادیان دوربین سه گانه ووو کلی نو اوری که هواوی تو این دو سال داره عرضه میکنه و بقیه گوشی ساز ها دارن به دنبال این نواوری ها کشیده میشن تا قالیت های مشابه با اسم های دیگه رو تو گوشیاشون قرار بدن هواوی ستودنیست