خانهاخبار
گوشی میان‌رده نوکیا 7.1 با نمایشگر 5.8 اینچی معرفی شد

گوشی میان‌رده نوکیا 7.1 با نمایشگر 5.8 اینچی معرفی شد

شرکت HMD Global در طی یک مراسم خبری، میان‌رده نوکیا 7.1 را معرفی کرد؛ این گوشی به نمایشگر 5.8 اینچی مجهز شده است و تراشه اسنپدراگون 636 کوالکام بهره می‌گیرد.
۱۳۹۷/۷/۱۳

شرکت HMD Global از جدیدترین عضو از گوشی‌های هوشمند Android One خود رونمایی کرد؛ این مدل که نوکیا 7.1 نامیده می‌شود، یک گوشی میان‌رده است که مشخصات نسبتاً مناسبی را ارائه می‌دهد.

image

نوکیا 7.1 به صفحه‌نمایش 5.8 اینچی با پشتیبانی از HDR10 مجهز شده است و در در بالای نمایشگر، بریدگی نسبتاً کوچکی وجود دارد که محل جای‌گیری دوربین سلفی و بلندگوی مخاطب است. روی نمایشگر با پوشش گوریلا گلس 3 پوشانده شده است که صفحه‌نمایش دستگاه را در برابر خط و خش مصون نگه می‌دارد. با اینکه نوکیا 7.1 به صفحه‌نمایش LCD مجهز شده است، نوکیا ادعا می‌کند که نمایشگر گوشی جدیدش در نور روز به اندازه کافی روشن خواهد بود تا مشکلی در مشاهده محتوای صفحه‌نمایش نوکیا 7.1 نداشته باشید. فنلاندی‌ها اعلام کرده‌اند که نمایشگر گوشی نوکیا 7.1 همواره محتوای SDR را به محتوای HDR تبدیل می‌کند تا عملکرد خیره‌کننده‌ای را از صفحه‌نمایش میان‌رده جدید HMD Global شاهد باشیم.

طراحی نوکیا 7.1 نسبتاً مناسب است اما مشخص نیست چرا شرکت سازنده، تصمیم نگرفته تا حاشیه‌ی پایین نمایشگر را از گوشی جدیدش حذف کند! حاشیه‌ای که در پایین صفحه‌نمایش وجود دارد، ضخیم بوده و تنها برای نمایش لوگوی Nokia کاربرد دارد؛ این در حالی است که برند آنر هوآوی اخیرا میان‌رده‌ Honor 8X را با نمایشگر LCD و حاشیه‌های فوق‌العاده باریک عرضه کرده. ضمن اینکه شرکت Vivo و OPPO نیز گوشی‌های هوشمند میان‌رده‌ای را با حاشیه‌های باریک ارائه داده‌اند. نوکیا 7.1 قاب پشتی از جنس شیشه و فلز دارد و حسگر اثرانگشت نیز در پنل پشتی دستگاه جای گرفته است. اگر به این میان‌رده علاقه‌مند شده‌اید، می‌توانید آن‌را در دو رنگ نقره‌ای براق و آبی براق خریداری کنید.

image

نوکیا 7.1 از تراشه اسنپدراگون 636 کوالکام بهره می‌گیرد و در دو نسخه با سه یا چهار گیگابایت رم به بازار عرضه خواهد شد؛ مدل پایه این گوشی از 32 گیگابایت حافظه داخلی از نوع e-MMC 5.1 استفاده می‌کند و بهترین نسخه با 64 گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است. صرف‌نظر از اینکه مدل 32 یا 64 گیگابایتی را خریداری کنید، امکان ارتقای فضای ذخیره‌سازی با استفاده از کارت حافظه Micro SD وجود دارد. در لبه‌ی پایین دستگاه نیز از پورت USB-C استفاده شده است که برای شارژ گوشی کاربرد خواهد داشت. فنلاندی‌ها جک هدفون را از یاد نبرده‌اند و نوکیا 7.1 با پورت 3.5 میلی‌متری صدا همراه خواهد بود.

این گوشی به باتری 3060 میلی‌آمپر ساعت مجهز شده است و به لطف پشتیبانی از شارژ سریع، می‌توان باتری نوکیا 7.1 را تا 50 درصد در طی  30 دقیقه شارژ نمود. لازم به‌ذکر است که گوشی جدید شرکت فنلانددی در دو نسخه با پشتیبانی از یک‌سیم یا دوسیم عرضه خواهد شد؛ عرضه این نسخه‌ها به بازار هدف بستگی دارد.

در قاب پشتی دستگاه، شاهد جای‌گیری دو سنسور 12 مگاپیکسلی (با F1.8) و 5 مگاپیکسلی مونوکروم هستیم؛ سنسور ثانویه برای ثبت جزئیات مربوط به عمق تصاویر به‌کار گرفته می‌شود. نوکیا 7.1 قابلیت «بوکه زنده» را ارائه می‌دهد که در واقع برای مات کردن پس‌زمینه در هنگام عکاسی کاربرد خواهد داشت. در جلوی دستگاه نیز از یک سنسور 8 مگاپیکسلی استفاده شده است که می‌تواند فیلترهایی را به صورت زنده روی چهره شما اعمال نماید. قابلیت Bothies نیز که دوربین سلفی و اصلی دستگاه را به صورت هم‌زمان فعال می‌کند؛ بخشی از ویژگی‌های Nokia 7.1 است.

image

 

همان‌طور که در ابتدا نیز گفته شد، میان‌رده جدید HMD Global با نسخه خالص سیستم‌عامل اندروید عرضه خواهد شد؛ به همین جهت، عبارت Android One در قاب پشتی آن درج شده است. بدین شکل، شرکت سازنده‌ می‌تواند به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را در مدت زمان کوتاه‌تری برای گوشی جدیدش منتشر نماید. نوکیا 7.1 با قیمت 350 دلار عرضه خواهد شد و در تاریخ 28 اکتبر به فروش می‌رسد.

شما جی‌اس‌امی‌ها مشخصات نوکیا 7.1 را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

HakhamaneshS

۱۳۹۷/۷/۱۴
رنگش سرمه ای هست ک؛ زدید آبی براق!
دوربین سلفی اش 8 هست؟! ب گمونم 16 بود.
قیمتش ک ب دلار 10 هزاری در میاد 3 ملیون و 500! نمی صرفه

مهدی

۱۳۹۷/۷/۱۳
نسبت به مشخصاتش گرونه من realmi 2pro و honor8x رو بهتر ازین میدونم..

ali_micro_f

۱۳۹۷/۷/۱۳
گوشی خوبیه کم کم داره از نوکیا خوشم میاد