خانهاخبار
اوپو R17 Pro و وان پلاس 6T در مدت ۳۵ دقیقه به شارژ کامل می‌رسند!

اوپو R17 Pro و وان پلاس 6T در مدت ۳۵ دقیقه به شارژ کامل می‌رسند!

دو شرکت چینی اوپو و وان پلاس به زودی از نسل جدید فناوری شارژ سریع خود با نام‌های Super VOOC و Wrap Charge رونمایی می‌کنند که امکان شارژ کامل باتری گوشی‌های هوشمند را در مدت زمانی بسیار کمتر (حدود ۳۵ دقیقه) فراهم می‌کند.
۱۳۹۷/۷/۱۱

فناوری شارژ سریع چند سالی است که به دنیای گوشی‌های هوشمند پا گذاشته و در این مدت پیوسته در حال کاهش زمان شارژ این گجت‌ها به کوتاه‌ترین زمان ممکن بوده است. تولید کنندگان مختلف گوشی‌های هوشمند هر یک فناوری خاص خود را در این حوزه توسعه داده اند. البته در این بین آیفون‌های جدید اپل باز هم به طور پیش فرض شارژر مخصوص شارژ سریع را در جعبه‌ی خود ندارند و باید آن‌ها را جداگانه تهیه نمود.

همچنین، هر یک از این کمپانی‌ها نام مخصوصی را برای فناوری شارژ سریع خود انتخاب کرده‌اند. اما دانستن تفاوت میان Adaptive Fast Charge سامسونگ با Fast Charge اپل، DashCharge وان پلاس، Quick Charge کوالکام، Super Charge هوآوی، Turbo Charge موتورولا، VOOC اوپو و ... کمی دشوار است. به زودی نسل جدید بعضی از این فناوری‌های نام برده از راه می‌رسند و طبق گزارش‌ها انتظار می‌رود بتوانند در مدت زمان ۳۰ دقیقه بیش از ۷۰ درصد باتری را شارژ نمایند. با توجه به کمپانی سازنده، این میزان در حال حاضر در برخی مدل‌ها در مدت مشابه حدود ۵۰ درصد است و برخی دیگر نیز می‌توانند در ۱۰ دقیقه تا ۴۰ درصد اولیه‌ی باتری را شارژ کنند. اما چگونه؟

با بالا بردن ولتاژ و البته پشتیبانی مدارهای شارژ از این ولتاژ و همچنین در نظر گرفتن موارد ایمنی می‌توان مدت زمان شارژ باتری دستگاه را کاهش داد. هوآوی و اوپو اکنون در زمینه‌ی سرعت شارژ گوشی‌های هوشمند پیش از سایر شرکت‌ها و در صف اول قرار دارند؛ اما ظاهرا وان پلاس نیز به زودی با پرچم‌دار 6T به رقابت با اوپو R17 Pro خواهد رفت که نماینده‌ی آینده‌ی شرکت چینی در حوزه‌ی شارژ سریع است.

image

در حال حاضر فناوری Super Charge 2.0 هوآوی می‌تواند در بالاترین ظرفیت خود تا ۴۰ وات را پشتیبانی کند و اوپو نیز همزمان با معرفی وان پلاس 6T و فناوری جدیدش که احتمالا Wrap Charge نام دارد، از  سیستم Super VOOC خود رونمایی می‌کند که یک سیستم ۵۰ واتی است و عصر جدیدی از رقابت را آغاز خواهد کرد.

با توجه به آنچه ذکر شد، می‌توان انتظار داشت که گوشی‌های جدید این شرکت‌های چینی در کمتر از یک ساعت به طور کامل شارژ شوند؛ حتی با وجود باتری‌های بزرگتر و با ظرفیت بیشتر. جدول زیر گوشی‌های هوشمند موجود در بازار را با توجه به سرعت شارژ آن‌ها دسته بندی کرده است که جایگاه اول، سوم و چهارم آن را هوآوی در اختیار دارد و وان پلاس با پرچم‌دار فعلی خود در جایگاه دوم و گلکسی نوت ۹ سامسونگ در رتبه‌ی پنجم جای گرفته است:

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)