خانهاخبار
پرچمدار بدون حاشیه Z5 Pro لنوو 9 مهر معرفی می‌شود

پرچمدار بدون حاشیه Z5 Pro لنوو 9 مهر معرفی می‌شود

مدیر ارشد لنوو در خلال برگزاری یک رویداد فناوری در کشور چین تازه‌ترین گوشی سطح بالای این کمپانی را به نمایش گذاشته است. این گوشی Z5 Pro نام دارد و از طراحی کاملا بدون حاشیه به همراه حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش بهره می‌برد.
۱۳۹۷/۷/۷

کمپانی لنوو در ماه مه تیزر تبلیغاتی منتسب به یک گوشی هوشمند بدون حاشیه با نسبت صفحه به بدنه 95% را منتشر کرد و مدعی شد که باتری این گوشی قادر است حتی در شرایط شارژ 0% هم از مدت زمان نیم ساعت مکالمه تلفنی پشتیبانی کند. از طرفی این گوشی مدتی بعد با بریدگی حاشیه (ناچ) در قسمت بالای پنل، نوار حاشیه در قسمت پایین و همچنین نسبت صفحه نمایش به بدنه معادل 90% معرفی شد. تقریبا همه مواردی که لنوو درباره آن‌ها وعده داده بود، بزرگنمایی شده بودند و با آنچه واقعا معرفی شد، تناقض داشتند. لیو جون، قائم مقام اجرایی لنوو، ادعا می‌کند گوشی Z5 از ابتدای عرضه رسمی‌اش برخلاف آنچه رسانه‌ها "تبلیغاتی فریبکارانه" می‌خوانند به فروش قابل توجهی دست یافته است.

کمپانی لنوو  حالا قصد دارد گوشی هوشمند Z5 Pro را معرفی کند. این بار ممکن است واقعا شاهد رونمایی از یک گوشی هوشمند بدون حاشیه و بدون ناچ باشیم و وعده‌های سازنده درباره Z5 حالا با رونمایی از Z5 Pro تحقق یابند. اگر این گوشی واقعا بدون حاشیه توسعه یابد، احتمالا شاهد تعبیه دوربین سلفی پاپ آپ در بدنه آن خواهیم بود. گوشی‌های Vivo NEX S و OPPO Find X پیش از این با دوربین‌های پاپ آپ تولید شده‌اند و لنوو اولین سازنده‌ای نخواهد بود که از این ایده بهره می‌برد. انتظار می‌رود که گوشی سطح بالای Z5 Pro لنوو به حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش مجهز شود. علاوه بر این ممکن است پس از رونمایی رسمی شاهد تعبیه نوعی سیستم تشخیص چهره هوشمند هم در این پرچمدار تازه باشیم.

image

لیو جون روز گذشته گوشی Z5 Pro را در خلال برگزاری رویداد Tech World 2018 در کشور چین به نمایش گذاشت اما این اتفاق را نمی‌توان رونمایی رسمی قلمداد کرد. شایان ذکر است که لنوو قصد دارد در تاریخ 1 اکتبر (9 مهر) از این پرچمدار تازه پرده بردارد و تنها چند روز دیگر تا فرا رسیدن تاریخ موعود باقی مانده است. همان‌طور که گفتیم، لنوو در عمل به وعده‌های خود درباره گوشی Z5 موفق نبوده است اما امیدواریم Z5 Pro بتواند از همه آنچه مدیر ارشد سازنده درباره آن مدعی شده است، پشتیبانی کند.

image

با توجه به گزارش‌های اخیر درباره Z5 Pro انتظار می‌رود پرچمدار تازه لنوو صفحه نمایش 6.42 اینچی AMOLED با وضوح تصویر 1080 در 2340 داشته باشد و از پردازنده 64 بیتی کوالکام اسنپ‌دراگون 845 با 8 هسته پردازشی قدرت بگیرد. گفته می‌شود این گوشی 8 گیگابایت رم دارد و احتمالا در دو نسخه با حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایت معرفی می‌شود. پیش بینی می‌شود ماژول دوربین دوگانه 16 و 20 مگا پیکسلی در پنل پشتی Z5 Pro تعبیه شود و اسلایدر پاپ آپ بدنه آن هم میزبان دوربین سلفی 25 مگا پیکسلی و سایر حسگرها باشد. اطلاعاتی درباره ظرفیت باتری گوشی سطح بالای لنوو در دسترس نیست اما به نظر می‌رسد که سیستم عامل پیش فرض آن اندروید 8.1 اوریو در نظر گرفته شود.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)