خانهاخبار
گوشی بلاک چین HTC Exodus ماه آینده عرضه می‌شود

گوشی بلاک چین HTC Exodus ماه آینده عرضه می‌شود

اچ تی سی قصد دارد اولین گوشی بلک چین خود را با امنیت بالا در آینده نزدیک عرضه کند. پیش فروش گوشی HTC Exodus از ماه آینده شروع می‌شود و علاقه مندان قادر خواهند بود از ماه دسامبر آن را تهیه کنند.
۱۳۹۷/۷/۶

اولین گوشی بلاک چین اچ تی سی به نام Exodus از ماه دسامبر امسال در اختیار کاربران و علاقه مندان قرار می‌گیرد. همچنین لازم به ذکر است که روند پیش فروش این گوشی از ماه آینده (اکتبر) آغاز می‌شود. یکی از مقامات ارشد کمپانی اچ تی سی ضمن تأیید موارد مذکور همچنین اعلام کرد که این سازنده تایوانی در حال تعدیل و تنظیم قابلیت‌های امنیتی این گوشی بلاک چین است. بهبود سطح امنیتی گوشی HTC Exodus از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چراکه این گوشی به عنوان کیف پول دیجیتالی برای ارزهای رمزگذاری (کریپتوکارنسی) عمل می‌کند. قابلیت TrustZone تنها یکی از تکنولوژی‌های به کار رفته در Exodus در جهت حفظ امنیت آن است. این تکنولوژی توسط کمپانی ARM توسعه یافته است و از دسترسی افرادی که از API اختصاصی سازنده دستگاه استفاده نمی‌کنند به این کیف پول دیجیتالی جلوگیری می‌کند. گوشی Exodus همچنین از الگوریتم به اشتراک گذاری رمز Shamir بهره می‌برد. این الگوریتم اطلاعات را به بخش‌های مختلف تقسیم و آن‌ها را در میان شرکت کنندگان متعدد در بلاک چین توزیع می‌کند. بدین ترتیب کاربران قادر خواهند بود حتی در صورتی که گوشی‌شان دزدیده یا گم شود هم به داده‌های مهم و ضروری مانند رمزهای عبور خود دسترسی پیدا کنند.

image

کمپانی اچ تی سی وجود گوشی Exodus را ابتدا در ماه مه تأیید و همچنین اطلاعاتی هم درباره قابلیت‌ها و موارد استفاده این گوشی بلاک چین منتشر کرد. گوشی HTC Exodus علاوه برکیف پول دیجیتالی همچنین می‌تواند مکان امنی برای ذخیره اطلاعات مهم و حساس باشد. علاوه بر این موارد، گوشی مذکور می‌تواند برخی اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز را هم در فضایی با رابط کاربری امن و ساده اجرا کند. اچ تی سی گفته است هر دستگاه از این گوشی به عنوان نودی برای اتریوم و بیت کوین عمل می‌کند و همچنین از Lightning Network هم پشتیبانی می‌کند. اچ تی سی پیش از این تأیید کرده بود که در توسعه اولین گوشی بلاک چین خود از چارلی لی، خالق کریپتوکارنسی لایت کوین، کمک گرفته است تا مطمئن باشد که HTC Exodus بدون آشفتگی‌ها و پیچیدگی‌های لاک چین و تکنولوژی‌های امنیتی کاملا امن و مطمئن باقی می‌ماند.

در حال حاضر اطلاعات اندکی درباره مشخصات و همچنین قیمت این گوشی در دسترس است. البته اچ تی سی پیش از این اعلام کرده بود که Exodus با بازی پیش فرض Cryptokitties معرفی می‌شود. این بازی موبایلی از توکن‌های غیرقابل تعویض استفاده می‌کند و کاربران را قادر می‌سازد تا گربه‌های را به به منظور آموزش و سرپرستی انتخاب کنند. گزارش‌های دیگری هم در این باره منتشر شده‌اند که ادعا می‌کنند گوشی Exodus احتمالا از برخی قابلیت‌های واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)