خانهاخبار
تماشا کنید: خطای Face ID روی آیفون 10 اس توسط دوقلوهای همسان

تماشا کنید: خطای Face ID روی آیفون 10 اس توسط دوقلوهای همسان

ویدیویی در اینترنت منتشر شده که نشان می‌دهد عملکرد فیس آی‌دی در تشخیص چهره دوقلوهای همسان با مشکلاتی مواجه است.
۱۳۹۷/۷/۳

زمانی که سال ۲۰۱۷ اپل فناوری تشخیص چهره اختصاصی خود یا Face ID‌ را جایگزین سنسور اثر انگشت کرد آن را یک راه حل امنیتی فوق‌العاده نامید. اپل عقیده داشت تکنولوژی تشخیص چهره بسیار جلوتر از فناوری اثر انگشت است و می‌تواند لایه‌های امنیتی قوی‌تری روی گوشی هوشمند کاربران قرار دهد. فیس آی‌دی روی آیفون ۱۰ از دقت بالایی برخوردار بود و می‌توانست چهره صاحب گوشی را در هر حالتی تشخیص دهد. یعنی در شرایط نوری مختلف و با حالات مختلف صورت از جمله داشتن یا نداشتن ریش و عینک و کلاه و ... فیس آی‌دی عملکرد بدون نقصی را از خود نشان می‌دهد. 

سال گذشته تنها ایرادی که روی فیس آی‌دی دیده شد امکان باز کردن قفل گوشی توسط دوقلوهای همسان بود. حالا بعد از گذشت یک سال و با عرضه آیفون‌های جدید باز هم این مشکل روی فیس آی‌دی دیده می‌شود. اگرچه سرعت عملکرد فیس آی‌دی روی آیفون ۱۰ اس و ۱۰ اس مکس بیشتر شده اما ظاهرا این بار هم دربرابر دوقلوهای همسان از خود ضعف نشان می‌دهد. 

ویدیوی زیر به خوبی این مشکل را نشان می‌دهد. این دو برادر در حالات مختلف صورت فیس آی‌دی را امتحان کرده‌اند و دیدن نتیجه تست آنها جالب توجه است. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

رضا

۱۳۹۷/۷/۴
این که تپق جدیدی نیست این سیستم هنور تو مرحله آزمون و خطاست و هنوز به بلوغ کامل نرسیده پارسال هم تشخیص چهره آیفون x نتونست دوقلوهای یکسان رو تشخیص بده کاا اپل همش سوتی میده دقیقا مثل عنبیه سامهنگ که همون تشخیص چهره با مادون قرمزه و برداشته گذاشته رو سامهنگ شوت و اس طرفداراش هم مثل یعید چاخان کلی باهاش حال می کنن

:|

۱۳۹۷/۷/۴
خودتون دارید میگید دوقلوهای همسان !!
آیفون که آدم نیست بتونه اینو تشخیص بده هرچند خود شما هم اگه دوقلوهای همسان رو ببینید بازم نمیتونین به درستی تشخیصشون بدین و به اشتباه میوفتید!!
این یه چیز طبیعیه چون بیشتر وقتا هم خود انسان ها دوقلوهای همسان رو تشخیص نمیدن چه برسه به یه موبایل یا هر دستگاه دیگه ای که به تشخیص چهره مجهز شده!
حالا آیفون بازم یه چیزش خوبه که مثل گوشی های دیگه با عکس باز نمیشه!! :))
در کل به نظرم این خطا نیست و هیچ تکنولوژی تشخیص چهره ای نمیتونه در بحث دوقلوهای همسان به درستی عمل کنه چون اسمش رو خودشه، "همسان" ینی هیچ تفاوتی که بشه تشخیصشون داد رو ندارن مگه اینکه از روی رفتار بشه اونارو تشخیص داد

ميلاد

۱۳۹۷/۷/۳
خودتي عموووو... تو ios 12 ميتوني دوتا چهره براي آيفون ايكس و پلاس تعريف كني.قبلش چهره ي برادرش رو هم براش تعريف كرده?

علی

۱۳۹۷/۷/۳
تا یه سال با باگ های این ۳ قلوهای تازه اپل سرگرمیم

mehiyaw

۱۳۹۷/۷/۳
الان هوآوی میاد چهار تا هم اون بار آیفون میکنه :|||||||