خانهاخبار
اولین گوشی سامسونگ با چهار دوربین چه مشخصاتی دارد؟

اولین گوشی سامسونگ با چهار دوربین چه مشخصاتی دارد؟

وب‌سایت SamMobile گزارش جدیدی را منتشر کرده است که مشخصات سخت‌افزاری کامل اولین گوشی سامسونگ را با چهار دوربین فاش می‌کند.
۱۳۹۷/۷/۲

شرکت سامسونگ تاکنون روی عرضه گوشی‌های هوشمند خود با حداکثر دو دوربین در قاب پشتی پافشاری می‌کرد. با این‌حال سازنده کره‌ای تصمیم گرفت تا تغییر رویه دهد و اخیرا گوشی میان‌رده‌ای را مجهز به سه دوربین ارائه داده است که با نام تجاری Galaxy A7 (مدل 2018) به بازار عرضه خواهد شد. اما آیا کره‌ای‌ها دیگر تصمیمی برای افزایش تعداد سنسورهای دوربین اصلی محصولات خود ندارند؟

ظاهرا سامسونگ برای رونمایی از یک گوشی با چهار دوربین در قاب پشتی آماده می‌شود؛ بدین شکل کره‌ای‌ها از رقیب خود یعنی هوآوی که دوربین سه‌تایی را در میان گوشی‌های هوشمند رایج کرد، جلو خواهند زد. گوشی جدید سامسونگ که به چهار دوربین مجهز شده است، احتمالا در تاریخ 11 اکتبر معرفی خواهد شد؛ در این دعوت‌نامه، جزئیاتی وجود دارد که به چهار دوربین برای گوشی سامسونگ اشاره می‌کند. وب‌سایت SamMobile مدعی شده است که از منابعش، جزئیاتی را پیرامون نام تجاری این مدل شنیده؛ ظاهرا اولین گوشی سامسونگ با چهار دوربین از سری Galaxy A عرضه خواهد شد و Galaxy A9 نامیده می‌شود. 

image

گزارش جدیدی که توسط SamMobile منتشر شده است، مشخصات احتمالی اولین گوشی سامسونگ را با چهار دوربین فاش می‌کند. Galaxy A9 به صفحه‌نمایش 6.38 اینچی با رزولوشن FHD+ مجهز خواهد شد؛ نوع پنل صفحه‌نمایش Super AMOLED است که در دیگر میان‌رده‌های سامسونگ از آن استفاده شده. با وجود اینکه شرکت‌های دیگر گوشی را با تراشه اسنپدراگون 710 کوالکام ارائه داده‌اند یا در آینده نزدیک گوشی را با این پردازنده معرفی خواهند کرد؛ سامسونگ اولین گوشی خود را با چهار دوربین به تراشه قدیمی‌تر اسنپدراگون 660 کوالکام مجهز می‌کند. همچنین شایعه شده است که گوشی جدید سامسونگ از سری Galaxy A9 باتری با ظرفیت 3720 میلی‌آمپر ساعت میلی‌آمپر ساعت خواهد داشت که با توجه به پردازنده به‌کار گرفته شده و نمایشگر FHD+ آن، احتمالا این گوشی شارژدهی مناسبی داشته باشد.

در رابطه با حسگر اثرانگشت باید گفت که گوشی Galaxy A9 برخلاف مدل 2018 گلکسی ای 7 از یک سنسور اثرانگشت در قاب پشتی استفاده می‌کند. در مدل جدید گوشی Galaxy A7 حسگر اثرانگشت به لبه‌ی سمت راست دستگاه منتقل شده است؛ مانند آنچه که در گوشی‌های پیشین سونی دیده بودیم.

مشخصاتی که گوشی جدید سامسونگ از سری Galaxy A ارائه می‌دهد، نسبتا مناسب است اما انچه که Galaxy A9 را به محصولی جذاب مبدل می‌سازد؛ تجهیز این مدل به چهار دوربین است. در قاب پشتی از یک سنسور اصلی 24 مگاپیکسلی استفاده خواهد شد که دو سنسور 8 مگاپیکسلی و 5 مگاپیکسلی دیگر آن‌را همراهی می‌کند؛ سنسور 8 مگاپیکسلی واید بوده و زاویه دید 120 درجه را ارائه می‌دهد. همچنین سنسور 5 مگاپیکسلی برای بزرگ‌نمایی کاربرد خواهد داشت. در نهایت از یک سنسور 10 مگاپیکسلی دیگر برای دوربین گوشی Galaxy A9 استفاده خواهد شد که مانند 5 مگاپیکسلی برای بزرگ‌نمایی از آن استفاده می‌شود؛ احتمال می‌دهیم فرق دو سنسور 5 و 10 مگاپیکسلی در تفاوت میزان زوم باشد. برای عکاسی سلفی نیز سامسونگ از یک سنسور 24 مگاپیکسلی در بالای صفحه‌نمایش استفاده خواهد کرد.

در حال‌حاضر، جزئیات بیشتری از اولین گوشی سامسونگ با چهار دوربین به‌دست نیامده است؛ ضمن اینکه نمی‌دانیم مدل مذکور در کدام بازارها عرضه خواهد شد یا سامسونگ چه قیمتی را برای آن درنظر دارد. هرچند، بعید است به دلیل تجهیز گوشی Galaxy A9 به دوربین اصلی چهارتایی، قیمت مناسبی برای آن درنظر گرفته شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

حمید

۱۳۹۷/۷/۲
این گوشی عالیه در حد پرچمداراست دوربینش

وحید

۱۳۹۷/۷/۲
طراحی خوبی نداره . به بدترین و ساده ترین شکل دوربین ها زیر هم قرار گرفتند !!!! ای کاش شاهد طراحی جدیدی باشیم ! که بعید میدونم
به نظرم باید اسنپ دراگون 710 داشت . تنوع رنگی خوبی باید داشته باشه . خدا کنه رنگ سفید هم داشته باشه .