خانهاخبار
پشتیبانی دوربین سه‌گانه پرچمدار Mate 20 از Video Bokeh و Underwater Mode

پشتیبانی دوربین سه‌گانه پرچمدار Mate 20 از Video Bokeh و Underwater Mode

تازه‌ترین اطلاعات فاش شده درباره Mate 20 به قابلیت‌های پیشرفته دوربین آن اشاره دارد. دوربین سه گانه این پرچمداران تازه هوآوی ظاهرا قادر است روی ویدیو هم بوکه افکت را اجرا و زیر آب از وضعیت ویژه‌ای برای فیلم برداری پشتیبانی کند.
۱۳۹۷/۶/۳۱

روزهای گذشته کمپانی هوآوی تیزر تبلیغاتی تازه‌ای منتسب به پرچمداران Mate 20 خود منتشر و در آن دوباره به دوربین با ماژول مربعی اشاره کرد. هنوز ساعتی از انتشار این تیزر رسمی نگذشته بود که تصاویر متعددی از این گوشی منتشر شدند و آن را در زوایای مختلفی به نمایش گذاشتند. همان‌طور که گفتیم، تا به حال تصاویر مختلفی از دوگانه Mate 20 و Mate 20 Pro منتشر شده‌اند و دوربین اصلی آن‌ها را که به شکل نامتعارفی چینش شده است، به نمایش گذاشته‌اند. حالا نوبت به گزارش تازه‌تری رسیده است که قصد دارد قابلیت‌ها و ویژگی‌های اصلی در این دوربین را هم افشا کند.

image

به طور کلی اینگونه به نظر می‌رسد که اغلب این قابلیت‌ها حول محور ضبط ویدیو شکل گرفته‌اند. مهم‌ترین قابلیت که از درون کدهای نرم افزاری کشف شده، ظاهرا Underwater Mode نام دارد و نشان دهنده امکان ثبت تصویر باکیفیت در محیط زیر آب است. کاربران پرچمداران تازه هوآوی قادر خواهند بود با فشار دادن دکمه کم کردن صدا عکس ثبت کنند و با فشردن دکمه افزایش صدا هم می‌توانند به امکان ضبط ویدیو دسترسی یابند. نکته جالب توجه دیگر اشاره هوآوی به قاب‌های محافظ ضدآب است که ظاهرا قصد دارد آن‌ها را در آینده معرفی کند. بدین ترتیب ویژگی Underwater Mode تنها به پرچمداران سطح بالایی که با دریافت مجوزهای پیشرفته در مقابل نفوذ آب مقاوم می‌شوند نخواهد بود.

 

ویژگی جالب توجه دیگر Al Zoom نام دارد. این قابلیت می‌تواند سطح بزرگنمایی اشیا درون ویدیو را با توجه به موقعیت و فاصله از آن‌ها به صورت خودکار تنظیم کند. متاسفانه قابلیت AI Zoom با ویژگی دیگری به نام AI Cinema که هوآوی در دست توسعه دارد، هماهنگ نیست. AI Cinema در هنگام ضبط ویدیو فعال می‌شود و کاربران را قادر می‌سازد تا انواع فیلترهای AI Color، Background Blur، Fresh، Vintage و Suspense را در صورت تمایل اعمال کنند. قابلیت جالب توجه دیگر در دوربین دوگانه Mate 20 هوآوی Video Bokeh نامیده شده است و احتمالا محبوب‌ترین قابلیت از نظر کاربران خواهد بود. همان‌طور که از نامش هم برمی‌آید، Video Bokeh امکان تار کردن تصاویر پس زمینه را فراهم می‌آورد و همچنین قادر است در جهت ایجاد خطای دید نوری برخی اجسام غیرواقعی را به پس زمینه اضافه کند.

image

این قابلیت‌ها هنوز رسما تأیید نشده‌اند و به همین خاطر فعلا نمی‌توانیم به طور قطعی مدعی شویم که هوآوی همگی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از طرفی اگر توسعه این قابلیت‌های نرم افزاری جالب توجه تکمیل شود، انتظار می‌رود که هوآوی آن‌ها را در توسعه Mate 20 و Mate 20 Pro به کار گیرد.

گفته می‌شود که Mate 20 Pro صفحه نمایش 6.9 اینچی با وضوح تصویر 1440 در 3120 دارد و هوآوی در طراحی ظاهری آن از ترند بریدگی حاشیه در اندازه نه چندان کوچک بهره گرفته و سیستم تشخیص چهره سه بعدی را هم در همین موقعیت تعبیه کرده است. Mate 20 هم احتمالا به پنل نمایش 6.2 اینچی AMOLED با وضوح تصویر 1080 در 2244 مجهز می‌شود و از ناچ کوچک‌تری بهره می‌برد چراکه از تشخیص چهره سه بعدی پیشرفته پشتیبانی نمی‌کند. پرچمداران تازه هوآوی از پردازنده پرچمدار HiSilicon Kirin 980 قدرت می‌گیرند و حداقل 6 گیگابایت رم دارند. این گوشی‌ها به دوربین اصلی با لنزهای سه گانه مجهز می‌شوند و بدنه‌شان از جنس شیشه و فلز ساخته می‌شود. گفته می‌شود که پنل نمایش در سری Mate 20 از کناره‌ها خمیده طراحی شده است تا نمای ظاهری این گوشی‌ها مدرن‌تر دیده شود و همچنین حاشیه‌های صفحه هم کاهش یابد. انتظار می‌رود هوآوی 16 اکتبر (24 مهر) از سه گانه Mate 20، Mate 20 Pro و Mate 20 Porsche Design به همراه احتمالا برخی اکسسوری‌ها مانند هدفون بی سیم تازه خود پرده بردارد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Milad

۱۳۹۷/۶/۳۱
اگه Video Bokeh به میت 20 اضافه شه این اقدام یک جهش بزرگ در جهت نزدیک شدن دوربین گوشی های هوشمند به دوربین های DLSR خواهد بود و چه جالب خواهد شد اگر ناخدای این کشتی هواوی باشد ! پیشرفت این شرکت در این چند ساله واقعا تحسین برانگیزه