خانهاخبار
شیائومی Mi 8 Pro با حسگر اثرانگشت درون نمایشگر معرفی شد

شیائومی Mi 8 Pro با حسگر اثرانگشت درون نمایشگر معرفی شد

شیائومی از پرچمدار جدیدش با نام Mi 8 Pro رونمایی کرده است که حسگر اثرانگشت آن درون نمایشگر قرار دارد؛ این گوشی با قیمت پایه 460 دلار به فروش می‌رسد.
۱۳۹۷/۶/۲۹

شرکت شیائومی به‌تازگی اعضای جدیدی را از خانواده Mi 8 رونمایی کرده است؛ دو گوشی جدید این سازنده چینی با نام Mi 8 Pro و Mi 8 Lite معرفی شده‌اند. گوشی Xiaomi Mi 8 Pro که اخیرا به نمایش گذاشته شده است، طراحی مشابه با مدل Mi 8 Lite دارد؛ هرچند، یک تفاوت عمده با این گوشی دارد که مربوط به جای‌گیری متفاوت سنسور اثرانگشت در مدل Pro است. سازنده چینی از حسگر اثرانگشت درون صفحه‌نمایش استفاده کرده است؛ به همین جهت، می‌توان گفت Mi 8 Pro در واقع همان پرچمدار Xiaomi Mi 8 است که از سنسور اثرانگشت درون صفحه‌نمایش بهره می‌گیرد. بدنه پرچمدار جدید چینی‌ها از جنس شیشه و فلز است و دوربین دوگانه با چینش عمودی در قاب پشتی جای گرفته؛ همچنین یک فلاش LED در میان سنسورهای دوربین به‌کار گرفته شده است. 

image

اگر روی بدنه گوشی به دنبال لوگوی «شیائومی» یا Mi هستید، می‌توانید آن‌را در قاب پشتی مشاهده کنید؛ به دلیل حاشیه‌ی باریک در اطراف نمایشگر، خبری از لوگوی شرکت سازنده در پنل جلوی گوشی Xiaomi Mi 8 Pro نیست. مانند دیگر گوشی‌هایی که از خانواده Mi 8 معرفی شده‌اند، نسخه «پرو» پرچمدار 2018 شیائومی در بالای صفحه‌نمایش خود بریدگی یا Notch دارد؛ ضمن اینکه حاشیه‌ی پایین صفحه‌نمایش ضخامت بسیار کمی داشته و البته حذف نشده است. باید اشاره کرد که تمامی کلیدهای فیزیکی در لبه‌ی سمت راست گوشی گنجانده شده است؛ در لبه‌ی سمت راست، دکمه‌ی پاور به همراه کلید یکپارچه تنظیم صدا دیده می‌شود. 

image

پرچمدار جدید شیائومی از نمایشگر 6.21 اینچی با رزولوشون FHD+ بهره می‌گیرد؛ رزولوشن نمایشگر 1080 در 2248 پیکسل بوده و نوع صفحه‌نمایش AMOLED است. تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام که در اواخر سال 2017 معرفی شده بود، قدرت پردازشی Xiaomi Mi 8 Pro را تأمین می‌کند. این مدل به شش یا هشت گیگابایت رم از نوع LPDDR4X مجهز شده است و 128 گیگابایت حافظه داخلی فلش از نوع UFS 2.1 دارد. سیستم‌عامل اندروید اوریو 8.1 روی گوشی جدید شیائومی اجرا می‌شود و مانند دیگر محصولاتی که این سازنده ارائه داده است، رابط‌کاربری MIUI شیائومی جلب‌توجه می‌کند. دو اسلات برای جای‌گیری سیم‌کارت در گوشی جدید شیائومی درنظر گرفته شده است؛ سیم‌کارت‌هایی که در این دو خشاب جای‌ می‌گیرند، باید از نوع نانو سیم باشند. 

همان‌طور که گفته شد، گوشی جدید شیائومی به دوربین دوگانه مجهز شده است؛ این مدل از سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی از نوع IMX363 سونی بهره می‌گیرد که دیافراگم F1.8 دارد و می‌تواند پیکسل‌هایی را با اندازه 1.4 میکرومتر به ثبت برساند. همچنین لرزش‌گیر 4 محوره برای این سنسور اصلی دوربین گوشی Xiaomi Mi 8 Pro درنظر گرفته شده است که تأثیر لرزش دست را در هنگام فیلم‌برداری تا حدی کاهش می‌دهد. در کنار سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی، شیائومی از یک سنسور 12 مگاپیکسلی دیگر از نوع S5K3M3 (ساخت سامسونگ) استفاده کرده است که دیافراگم F2.4 داشته و می‌تواند بزرگ‌نمایی دو برابری ارائه دهد. عکس‌های سلفی نیز به کمک سنسور 20 مگاپیکسلی در جلوی گوشی به ثبت خواهند رسید. 

image

در رابطه با ابعاد ناچ یا بریدگی که در بالای نمایشگر گوشی جدید شیائومی وجود دارد، باید این موضوع را مدنظر قرار دارد که Xiaomi Mi 8 Pro به سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی مجهز شده است و به همین جهت نسبت به دیگر رقبای اندرویدی خود ناچ بزرگ‌تری دارد. با استفاده از سنسورهایی که در بالای صفحه‌نمایش جای گرفته است، هویت کاربر تشخیص داده خواهد شد؛ سیستم تشخیص چهره می‌تواند در محیط‌های تاریک نیز هویت کاربران را تشخیص دهد. ضمن اینکه حسگر اثرانگشت درون صفحه‌نمایش که نسبت به فشار حساس است، راه دیگری برای آنلاک‌ کردن دستگاه به شمار می‌رود. گوشی جدید Xiaomi Mi 8 Pro که باتری 3000 میلی‌آمپر ساعت دارد، تنها 7.6 میلی‌متر ضخامت داشته و وزن آن به 177 گرم می‌رسد. این مدل به رنگ مشکی، طلایی و خاکستری تیتانیومی به فروش می‌رسد؛ در نسخه تیتانیومی، قاب پشتی نیمه‌شفاف است. مدل پایه که از 6 گیگابایت رم بهره می‌گیرد، 466 دلار قیمت‌گذاری شده است و نسخه 8 گیگابایتی با قیمت 525 دلار به فروش خواهد رسید. شرکت سازنده هنوز جزئیاتی را پیرامون زمان عرضه جهانی Mi 8 Pro ارائه نداده است.

در ادامه می‌توانید مشخصات گوشی جدید شیائومی Mi 8 Pro را به صورت خلاصه مشاهده کنید:

  • نمایشگر: 6.21 اینچی با رزولوشن FHD+ از نوع AMOLED؛ در بالای صفحه‌نمایش بریدگی اعمال شده است.
  • پردازنده: اسنپدراگون 845 کوالکام با هشت هسته پردازشی
  • حافظه رم: شش یا هشت گیگابایت
  • فضای داخلی: 128 گیگابایت حافظه از نوع UFS 2.1
  • دوربین اصلی: دوگانه؛ 12 مگاپیکسلی (دیافراگم F1.8 / لرزش‌گیر 4 محوره) و 12 مگاپیکسلی (دیافراگم F2.4 / بزرگ‌نمایی دو برابری) 
  • دوربین سلفی: 20 مگاپیکسلی
  • باتری: 3000 میلی‌آمپر ساعت با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 4 پلاس کوالکام 
  • قیمت: 466 دلار (مدل شش گیگابایتی) / 525 دلار (مدل هشت گیگابایتی)

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

محمدعلی

۱۳۹۷/۷/۲
شیائومی واقعا شرکت فوق العاده ایه..مواد اولیه مرغوب رابط کاربری عالی و مهمتر قیمت فوق العاده در مقابل رقبا
آینده ازآن شیائومیه...بعدها خواهید دید
تو ایران سخته خریدش با افت ارزش پول کشور ولی خارج کار کنی با حداکثر پول یکماه اولت میتونی بخریش

محمد

۱۳۹۷/۶/۲۹
خبرش برا چند روز پیشه،چرا انقد تاخیر؟؟