خانهاخبار
تنها ۲ درصد از کاربران اپل از هوم‌پاد استفاده می‌کنند!

تنها ۲ درصد از کاربران اپل از هوم‌پاد استفاده می‌کنند!

براساس آمار و ارقام منتشر شده، به نظر می‌رسد که هوم پاد در زمینه فروش و جلب توجه نظر کاربران موفق ظاهر نشده است.
۱۳۹۷/۶/۲۸

سال گذشته بود که اپل به طور رسمی وارد عرصه اسپیکرهای هوشمند شد؛ محصولاتی که با دستیارهای صوتی ادغام شده تا کاربران بتوانند تنها با دستورات صوتی، دستورات خود را انجام دهند. هوم پاد از محصولاتی بود که با کمی تاخیر و در ماه فوریه عرضه  شد به همین جهت انتظار رونمایی مدل جدید این محصول را نداریم. پیش از این انتظارات در زمینه فروش این محصول بسیار بالا بود و تحلیگران امیدوار بودند که هوم پاد بخش قابل توجهی از بازار اسپیکرهای هوشمند را نصیب خود کند، اما براساس گزارش‌های تازه، هوم پاد دقیقا آنطور که انتظار می‌رفت عمل نکرده است. برای  جزییات بیشتر، در ادامه با ما همراه شوید. 

image

بنابر آمار فروش اسپیکرهای هوشمند در آمریکا، اپل  تنها ۶ درصد از سهم بازار اسپیکرهای هوشمند را بدست آورده است که برای چنین محصولی چندان رقم بالایی به حساب نمی‌آید. اصولا این موضوع دو دلیل دارد: تاخیر در عرضه و قیمت بالای این دستگاه. اپل سال‌هاست که در بازار تلفن‌های هوشمند درحال افزایش قیمت دستگاه‌های خود است که چندان تاثیر منفی بر روی بازار نداشته، اما هوم پاد یک محصول جدید است و از طرفی کاربران به دنبال اسپیکرهای هوشمند با قیمت مناسب هستند.

در واقع بد نیست بدانید که اکثر اسپیکرهای هوشمند فروخته شده توسط گوگل و آمازون، مربوط به مدل‌های با قیمت پایین تر هستند. البته اپل بارها به این موضوع اشاره داشته که این شرکت فقط به دنبال افزایش سهام خود در بازار نیست و هوم پاد یک قدم بزرگ برای گسترش اکوسیستم محصولات این شرکت است، هرچند حتی کاربران اپل نیز چندان علاقه‌ای به خرید هوم پاد ندارند؛ در واقع تنها ۲ درصد از کاربران اپل از هوم پاد استفاده می‌کنند.

درکل به نظر می‌رسد که حضور دیر اپل در این عرصه در کنار قیمت‌گذاری نه چندان رضایت بخش هوم پاد باعث شده که این محصول چندان قدرتمند ظاهر نشود. شاید اپل با کاهش قیمت این مدل و عرضه مدلی با قیمت هرچه کمتر بتواند باری دیگر نظر کاربران را به خود جلب کند .

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)