خانهاخبار
کدام قابلیت‌های 12 iOS در آیفون‌های قدیمی در دسترس نیستند؟

کدام قابلیت‌های 12 iOS در آیفون‌های قدیمی در دسترس نیستند؟

هرچند اپل در iOs 12 آیفون‌های قدیمی را فراموش نکرد اما، پشتیبانی این سیستم‌عامل از آنها به طور صد در صد نیست و برخی امکانات تنها در انحصار گوشی‌های جدیدتر این کمپانی قرار گرفته‌اند. در این مطلب به شرح این امکانات می‌پردازیم.
۱۳۹۷/۶/۲۷
image

یکی از ویژگی‌های درخورتوجه اپل این است که برای مدت زمانی طولانی از آیفون و آیپدهایش پشتیبانی می‌کند. به عنوان مثال iOS 12 از آیفون 5، که محصول سال 2013 است، پشتیبانی می‌کند.

اما سازگاری آخرین نسخه از سیستم‌عامل اپل با آیفون 5 اس و 6 به این معنا نیست که این گوشی‌های قدیمی به تمامی ویژگی‌های آن دسترسی پیدا خواهند کرد بلکه با توجه به محدودیت‌های سخت افزاری موجود در آنها، اپل ویژگی‌های خاص iOS 12  را منحصر به آیفون‌های سری 10 اس کرده و گوشی‌های قدیمی‌تر را بی‌بهره گذاشته است.

آیفون‌های سازگار با iOS 12 

پس از پرداختن به معرفی و شرح ویژگی‌هایی که در آیفون‌های قدیمی قابل دسترسی نیستند، بهتر است نگاهی به لیست آیفون‌های سازگار با iOS 12 داشته باشیم:

  • آیفون 10 اس
  • آیفون 10 اس مکس
  • آیفون 10 ار
  • آیفون  10
  • آیفون 8
  • آیفون 8 پلاس
  • آیفون 7
  •  آیفون 7 پلاس
  •  آیفون 6  اس
  • آیفون 6 اس پلاس
  •  آیفون 6
  • آیفون 6 پلاس
  • آیفون   اس ای
  • آیفون 5 اس

نکته قابل توجه سازگاری iOS 12 با تمام دستگاه‌هاییست که در حال حاضر iOS 11 روی آنها اجرا می‌شود و از آن جالبتر اینکه، مزیت بهبود عملکرد را برای همه آیفون‌ها و آیپدهای قدیمی نیز به ارمغان آورده است.

آیفون‌های قدیمی از چه امکاناتی محروم می‌مانند؟

کنترل عمق میدانی پرتره

یکی از ویژگی‌های جدید دوربین در iOS 12 ، که منحصرا برای آیفون‌های سری 10 اس طراحی شده است، افکتی است که کاربران را قادر می‌سازد تا پس از گرفتن عکس پرتره، عمقی میدانی آن را کنترل کنند و از آنجا که آیفون‌های قدیمی‌تر مانند 10 و 8 پلاس از تراشه Bionic A12 بی‌بهره هستند به این قابلیت دسترسی نخواهند داشت.

پیشنهادات سیری برای میانبرها

در حالی که اپلیکیشن شورتکات سیری برای همه آیفون و آیپدها در iOS 12 در دسترس است، آیفون 5 اس،6 و 6 پلاس از برخی ویژگی‌های این برنامه بی‌بهره خواهند ماند. به عنوان مثال در این دستگاه‌ها آن دسته ازپیشنهادات سیری که مبتنی بر هوش مصنوعیست برای شورتکات فعال نخواهد بود و در نتیجه این اپلیکیشن نمی‌تواند بر حسب عادات و رفتارهای تکراری شما به طور خودکار میانبرهایی را پیشنهاد دهد.

مموجی

دیگر قابلیت جدید iOS 12 مموجی است که با توجه به فقدان سخت افزار مورد نیاز، در آیفون‌های قدیمی قابل دسترسی نیست. تنها استثنا موجود در این میان آیفون 10 است که دوربین سلفی  TrueDepth دارد.

افکت‌های دوربین

با توجه به اطلاعات منتشر شده در اینستاگرام و اسنپ چت، اپل فیلترها، استیکرها و افکت‌های متنی را به برنامه دوربین در اپلیکیشن مسیجز و فیس‌تایم اضافه کرده است و به این ترتیب به کاربران اجازه می‌دهد تا قبل از اشتراک گذاری تصویرشان با دوستان یا خانواده خود، جلوه‌های جالبی را به آنها اضافه کنند. با این حال این ویژگی‌ها تنها در آیفون‌های 6 اس به بعد، یعنی نسل ششم آیفون، و همچنین نسل دوم آیپد پرو 10.5 و 12 اینچی قابل دسترس خواهد بود.

و در پایان باید گفت که هرچند اپل بسیاری از ویژگی‌های جدید iOS 12 را در آیفون‌های قدیمی قابل دسترسی کرده است، تمام ویژگی‌هایی که در iOS 11  برای این آیفون‌ها غیرفعال بودند، در نسخه جدید این سیستم‌عامل نیز همچنان دور از دسترس خواهند بود؛ ویژگی‌هایی مانند نورپردازی پرتره، انیموجی، نویگیشن جستچر و اپل‌پی‌کش.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

mohammad amin

۱۳۹۷/۷/۳
ميخواستم يه راهنمايي بكنم
كسايي كه خيلي زياد به باتري اهميت ميدن اپديت نكنن؛ مصرفش بيشتر شده (حداقل تو ٧ پلاس كه اينجوريه)
بايد بگم سرعتش زياد فرقي نكرده واسه من؛ من اول اپديت كردم ديدم باتري بده دوباره دانگريد كردم :)))
كلاً اين اپديت زياد واسه شما پيشنهاد نميشه!
درباره رفع باگ بايد بگم كه خود iOS 12 چنتا باگ داره!!!
پس اگه با ١١ راحتين و ازش راضي هستين اپديت نكنين؛
شايد كه مفيد واقع بشم :)

ناشناس

۱۳۹۷/۶/۲۸
اپل لطف کرده 5S رو به آی او اس 12ارتقا داده ولی فقط عددش از 11به 12ارتقا پیدا کرده ????

محمدرضا

۱۳۹۷/۶/۲۸
خجالت آوره
سایت مثل جی اس ام بگه ایفون ایکس اس
ایفن تن اس
ایفون تن اس مکس
ایفن تن آر

Behnam

۱۳۹۷/۶/۲۸
سلام مسخرشو در اوردن حداقل این قابلیتو ها رو واسه ایفون ده هم میزاشتن

عباس

۱۳۹۷/۶/۲۷
تو زندگیت اخبار گوشی رو چک کردی؟
اسم اصلیش ایفون ایکس هست